رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

الحاق فارس به دریا در دستور کار است/ اطلاع‌رسانی زودهنگام دلیل وقفه بود

نتیجه تصویری برای الحاق فارس به دریا

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مصوبه الحاق فارس به خلیج فارس در دستور کار مجمع نمایندگان استان قرار دارد، گفت: برخی افراد به دنبال نامزد شدن در انتخابات سال آینده هستند و با متهم کردن نمایندگان استان، سعی در بسترسازی برای حضور خود می‌کنند .

فرج‌الله رجبی  پیام منتسب به معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری فارس در فضای مجازی مبنی بر عدم پیگیری اجرای الحاق فارس به خلیج فارس را رد کرد .

وی اظهار کرد: از ابتدای فعالیت نمایندگان فارس در دور دهم مجلس شورای اسلامی تاکنون اجرای نهایی این مصوبه از جمله اولویت‌های اکثر نمایندگان استان بوده و است .

دبیر کمیته الحاق فارس به دریا با تصریح بر این موضوع که شایسته نیست مدیری که از مجموعه اجرایی کنار می‌رود، نسبت به عملکرد نمایندگان بی انصافی کند، افزود: معاون سیاسی امنیتی سابق استانداری فارس برخلاف فرآیند طبیعی این مصوبه که در حال طی شدن بود، در عملی شتاب زده اقدام به مصاحبه خبری کرد و علاوه بر ایجاد تعویق در روند اجرا، موجب تنش و افزایش حساسیت استان مجاور شد .

رجبی خاطرنشان کرد: اینکه ایشان تا پای عزل رفتند نیز درست است چون اشتباه کردند و بدون توجه به فرآیندی که باید طی می‌شد و بدون آمادگی محلی و زودتر از موعد موضوع را مطرح کردند و باعث ایجاد تنش در استان همجوار شد .

وی ادامه داد: طی نامه‌ای به وزیر کشور و قائم مقام وی در دو سال گذشته اعتراض خود را نسبت به عملکرد اقای پژوهش درخصوص ابلاغ اجرای الحاق به فرمانداری لامرد باتوجه به عدم هماهنگی با مسئولان کشوری و استانی، اعلام کردم که اگر رفتاری از مجموعه مدیریت ارشد در این باره بر خلاف اصول اجرایی سر بزند، واکنش نشان خواهیم داد .

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اخیرا نیز بیانیه‌ای از سوی مجمع نمایندگان استان فارس خطاب به رئیس جمهور به امضا رسید و خواستار پاسخ چرایی عدم اجرای مصوبه تقسیمات کشوری شدیم .

رجبی ادامه داد: تلاش شد برخلاف فضای ایجاد شده با آرامش و جدیت اجرای مصوبه الحاق فارس به دریا را دنبال کنیم که در این باره نماینده شهرستان‌های لامرد و مهر و شیراز تلاش زیادی کردند .

وی اضافه کرد: در زمان آقای افشانی استاندار اسبق فارس نیز نشستی باحضور نمایندگان استان، کارشناسان و متخصصان برگزار شد و اهمیت اجرای این طرح ملی مطرح و پس از آن از طریق رئیس مجلس و کمیسیون‌های مربوطه دنبال شد .

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح مباحثی خلاف واقع در فضای مجازی به جای اینکه رنگ واقعیت به خود بگیرد این مهم را به اذهان متبادر می‌کند که بعضی به دنبال کاندیدا شدن در انتخابات پیش رو هستند و با متهم کردن نمایندگان استان، سعی در بسترسازی برای حضور خود می‌کنند .

رجبی با تاکید براینکه الحاق فارس به دریا دارای مصوبه است و امروز باید اجرای آن را از مجموعه دولت تقاضا کرد،  گفت: طی رایزنی‌های انجام شده با نمایندگان هرمزگان به زودی در جلسه‌ای کلیات اجرای این مصوبه به بحث گذاشته خواهد شد .

به گزارش اول فارس، طی روزهای گذشته پیامی از سوی معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری فارس در خصوص مصوبه ملی الحاق فارس به خلیج فارس در برخی سایت‌های محلی و فضای مجازی منتشر شده که در آن نمایندگان مجلس را عامل اصلی متوقف ماندن این مصوبه و پیگیری نشدن آن دانسته است.”منبع:ایسنا”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار