اظهار نظر جدید مدیر بحران شیراز درباره جاده سیاخ دارنگون: فرونشست نبود !

اظهار نظر جدید مدیر بحران شیراز درباره جاده سیاخ دارنگون: فرونشست نبود !

رئیس اداره فنی و عمرانی فرمانداری و مدیر بحران شهرستان شیراز با بیان اینکه جاده سیاخ دارنگون دچار فرونشست نشده و اتفاق هفته گذسته در این محور رانش انسان‌ساخت بوده است، گفت: هم‌اکنون این جاده در دست ترمیم است. به گزارش اول فارس ، فرزین خوارزمی در شیراز پیرامون تصاویر و اخباری که چهارشنبه گذشته […]

رئیس اداره فنی و عمرانی فرمانداری و مدیر بحران شهرستان شیراز با بیان اینکه جاده سیاخ دارنگون دچار فرونشست نشده و اتفاق هفته گذسته در این محور رانش انسان‌ساخت بوده است، گفت: هم‌اکنون این جاده در دست ترمیم است.

به گزارش اول فارس ، فرزین خوارزمی در شیراز پیرامون تصاویر و اخباری که چهارشنبه گذشته در خبرگزاری‌ها تحت عنوان فرونشست زمین در منطقه سیاخ دارنگون رخ داد، اظهار داشت: فرونشست تعریف خاص خود را دارد و معمولا در دشت‌ها رخ می دهد در حالی که اتفاقی که در سیاخ دارنگون شاهد بودیم رانش زمین بود.

اظهار نظر جدید مدیر بحران شیراز درباره جاده سیاخ دارنگون: فرونشست نبود !

وی افزود: دوراهی سیاخ تا دوراهی ال خمیس ۷ کیلومتر طول دارد و امسال اعتباری جهت تعریض آن در نظر گرفته شد تا جاده تعریض شده و پیچ‌های مسیر حذف شود.

خوارزمی گفت: با ایجاد محوطه کارگاهی کار در این محور در حال انجام بود که باتوجه به اینکه جنس خاک منطقه از جنس مارن است به دلیل به هم خوردن پاشنه خاک یا رطوبت خاک حرکت می‌کند و اتفاق هفته گذشته همین جابجایی خاک بود.

وی پر رفت و آمد بودن مسیر و انجام عملیات جاده‌سازی را عامل حرکت خاک و رانش آسفالت عنوان کرد و گفت:عملیات تعریض و تسطیح در حال انجام بود که این اتفاق رخ داد و بلا فاصله پس از این اتفاق نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید:

ببینید|رانش و فرونشست زمین در جاده سیاخ دارنگون ـ کوار

رئیس اداره فنی و عمرانی فرمانداری و مدیر بحران شهرستان شیراز با بیان اینکه مساحت این رانش در حدود ۱۰۰ متر بود گفت: کار ترمیم در حال انجام است ضمن اینکه این مسیر احتمالا حذف شود و از ترانشه بالادست رفت و آمد به صورت چهاربانده صورت گیرد.منبع:خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

اعلام محدودیت های «تکراری» استانداری برای سیل اتباع افغانستانی در استان فارس(+ویدئو)

اطلاعیه محدودیت ترافیکی یکماهه در مسیر غرب به شرق بلوار چمران شیراز

مرگ ۵ نفر بر اثر بیماری هاری در شیراز

نظرات