اعلام آمادگی دانشگاهیان فارس و شیراز برای همکاری با رئیس جمهور منتخب

اعلام آمادگی دانشگاهیان فارس و شیراز برای همکاری با رئیس جمهور منتخب

رییس ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان در استان فارس با تأ کید بر این که حل مشکلات کشور از مسیر دانشگاه می گذرد،گفت: اساتید وصاحبنظران دانشگاهی با  رویکرد کمک به حل مشکلات کشور ،راهکار ارائه نمایند. به گزارش اول فارس ، سید عبدالرزاق موسوی در جلسه هم اندیشی ستاد دانشگاهیان دکتر پزشکیان افزود:رییس جمهور منتخب […]

رییس ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان در استان فارس با تأ کید بر این که حل مشکلات کشور از مسیر دانشگاه می گذرد،گفت: اساتید وصاحبنظران دانشگاهی با  رویکرد کمک به حل مشکلات کشور ،راهکار ارائه نمایند.

به گزارش اول فارس ، سید عبدالرزاق موسوی در جلسه هم اندیشی ستاد دانشگاهیان دکتر پزشکیان افزود:رییس جمهور منتخب از جامعه دانشگاهی وعلمی کشور است وامروز دانشگاه باید با قرار گرفتن در کنار رییس جمهور مسئولیت ویژه حرکت در مسیر حل مشکلات کشور را جدی بگیرد.


وی خاطر نشان کرد :حل و فصل بسیاری از مشکلات در گرو بهره مندی از تخصص است که تحقق این  مهم نیز به دانشگاهها باز می گردد.
موسوی از دانشگاهیان خواست در  حل مشکلات کشور نقش آفرین باشند و دولت را یاری نمایند.
وی از تأثیر و نقش بسیار مهم و بالای جامعه دانشگاهی ونخبگانی   در جلب وجذب افکار عمومی برای آمدن پای صندوق های رأی سخن ،گفت واظهار داشت: بخشی از مردم با اعتماد به جامعه دانشگاهی و به اعتبار آن ها رأی دادند که تشخیص بسیار درستی از سوی مردم بود.


رییس ستاد دکتر پزشکیان در فارس با بیان این که امروز یک فرصت بسیار استثنایی  برای کشور شکل گرفته است، گفت؛ باید به چرایی نارضایتی های عمومی فکر کرد ودر کنار حرکت در مسیر رسیدگی به این نارضایتی ها  ورفع آنها اعتماد عمومی را نیز جلب کرد.
موسوی تصریح کرد: امروز تبعیض در نظام اداری به شدت بیداد میکند وشایسته سالاری که همه دولت ها در مورد آن سخن گفته اند،عملأ خروجی نداشته است.
وی در خصوص نگاه ستاد پزشکیان به بحث انتخاب وانتصاب مدیران،گفت: نگاه ویژه ما پیگیری مطالبات مردم است لذا اگر کسی دنبال پست وقدرت است آن را جای دیگری جستجو کند.
وی بار دیگر از جامعه دانشگاهی استان خواست راهکارهای عملیاتی خود را برای حل مشکلات کشور در اختیار دولت چهاردهم قرار دهند.

اعلام آمادگی دانشگاهیان فارس و شیراز برای همکاری با دولت

رییس ستاد دانشگاهیان دکتر پزشکیان  هم با بیان این که دانشگاهیان باید آستین بالا زده و با عبور از روزمره گی  به سمت احیای اعتمادعمومی حرکت کنند، گفت:  مردم هنوز به دانشگاه اعتماد دارند.


دکتر سید آیت اله رزمجو افزود:رییس جمهور منتخب از جنس جامعه دانشگاهی و استاد تمام بوده وامروز همه ما وظیفه داریم دیدگاهها،نظرات و راهکارهای علمی خود را در راستای موفقیت هر چه بیشتر این دولت تخصص گرا ارائه نماییم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که جامعه دانشگاهی همواره مورد وثوق جامعه بوده واز اثر گذاری بسیار بالایی بهره مند است وبسیاری از نقطه نظرات دانشگاهی از بستر جامعه به دست می آید لذا راهکارهای علمی دانشگاه میتواند پاسخگوی مطالبات ودرخواستهای مردم باشد.
رزمجو از اعلام آمادگی جمع کثیری از اساتید دانشگاه های استان برای انتقال دانش ، تجربیات و تحقیقات خود به دولت خبر داد واظهار داشت؛امروز موج بالای مهاجرت جامعه دانشگاهی ونخبگان کشور نگران کننده است .
وی تصریح کرد: دولت باید به عنوان یک اولویت مهم ساز و کاری را طراحی نماید تا در کنار کاهش شیب مهاجرت دانشگاهیان، نخبگان و جامعه سلامت ، زمینه بازگشت آنان را نیز فراهم نماید.
رزمجو ادامه داد: امروز اعتبار تحقیقات وپژوهش در کشور بسیار پایین است و همین اعتبار ناچیز در بودجه ۱۴۰۳دولت حذف گردیده است .
وی خاطرنشان کرد: حذف بودجه تحقیقاتی وپژوهشی تبعات منفی بسیاری در جامعه دانشگاهی بر جای گذاشت لذا امروز انتظار میرود دولت چهاردهم برای پژوهش های کاربردی و ورود به مرزهای دانش به ویژه هوش مصنوعی اعتبارات ویژه ای در نظر بگیرد.
رزمجو در پایان یاد آور شد: کارگروه تخصصی ذیل این هم اندیشی به صورت  ماهانه ادامه خواهد یافت وخروجی آن به اطلاع مردم نیز رسانده خواهد شد.
گفتنی است ؛ در این نشست اساتید ،صاحبنظران و پیشکسوتان دانشگاهی به بیان نقطه نظرات ودیدگاههای خو‌د در حوزه های چگونگی کاهش گسست اجتماعی وایجاد هم افزایی،کاهش شکاف میان دولت ومردم،ایجاد فضای تعاملی در جامعه ،توجه به حفظ منافع ملی  وغیره بیان نمودند

مطالب مرتبط

اعلام محدودیت های «تکراری» استانداری برای سیل اتباع افغانستانی در استان فارس(+ویدئو)

اطلاعیه محدودیت ترافیکی یکماهه در مسیر غرب به شرق بلوار چمران شیراز

مرگ ۵ نفر بر اثر بیماری هاری در شیراز

نظرات