اعلام مخالفت شورای شهر صدرا با ساخت مسکن ملی در این شهر/ صدرا فاقد هویت و بودجه است

اعلام مخالفت شورای شهر صدرا با ساخت مسکن ملی در این شهر/ صدرا فاقد هویت و بودجه است

 رئیس شورای شهر صدرا گفت: به علت نبود زیرساخت‌های کافی و لازم برای رفاه حال مردم، مخالف ساخت مسکن ملی جدید در شهر صدرا هستیم.

به گزارش اول فارس ،  روح‌الله شجاعیان در خصوص ساخت‌وساز طرح مسکن ملی در شهر صدرا بیان کرد: اخیراً متوجه شدیم در قسمت غرب صدرا حدود ۳۰۰ هکتار به ساخت مسکن ملی و طرح جوانی جمعیت تعلق گرفته است، باید گفت هر شهری یک ظرفیت دارد، نباید اجازه داد بار جمعیتی را فقط شهر صدرا به دوش بکشد و البته که هیچ خدماتی هم در این زمینه ارائه نمی‌شود.

وی با تأکید بر نبود زیرساخت در شهر صدرا، ادامه داد: یک ریال از اعتبارات عمرانی و ساختار برنامه‌ریزی به شهر صدرا تعلق نمی‌گیرد. ما مخالف هستیم که دوباره یک طرح ملی مسکن در شهر صدرا ساخته شود و تقاضا داریم مسکن مهر را در شهر صدرا تکرار نکنند یکی از دلایل این مخالفت، نبود زیرساخت است.

شجاعیان اظهار کرد: یک مجتمع ۳ هزار واحدی که در کنار بیمارستان پیوند اعضا درحال ساخت است در واقع ۶ مدرسه می‌خواهد. اگر هر خانواده دو فرزند داشته باشد ۶ هزار کودک مدرسه، فضای سبز، حمل و نقل، مرکز بهداشت و امکانات رفاهی می‌خواهند. با افزایش جمعیت در هر منطقه امکانات رفاهی آن منطقه باید بیشتر شود.

یک ریال از اعتبارات عمرانی و ساختار برنامه‌ریزی به شهر صدرا تعلق نمی‌گیرد.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در این شهر افزود: یکی از مشکلاتی که در شهر صدرا وجود دارد کمبود آب است، به نظر می‌رسد تنها چاره رفع مشکل کمبود آب وصل شدن به آب پایدار است و البته مشکل نبود زیر ساخت، افزایش جمعیت و ارتفاع ساختمان‌ها در تشدید این مشکل بی‌تاثیر نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا تصریح کرد: مخالف ایجاد حتی یک مسکن در حوزه ملی هستیم، چون زیر ساخت کافی وجود ندارد. امروز در شهر صدرا به غیر از جمعیت جدید، کمبود ۲۰ مدرسه احساس می‌شود. ۳ سال است برای ۲۴ هزار دانش‌آموز تقاضای آموزش و پرورش مستقل داریم که تاکنون میسر نشده است.

صدرا یا باید منطقه ۱۲ شهرداری شیراز باشد یا اجازه داده شود به صورت یک شهر مستقل اداره شود اما هنوز بلاتکلیف است.

وی با بیان اینکه با افزایش جمعیت کیفیت زیرساخت‌ها در تمام حوزه‌ها پایین می‌آید، گفت:  ما مخالف ساخت مسکن ملی در شهر صدرا هستیم چون بعد از اینکه مردم در خانه‌های خود مستقر شدند از شهرداری صدرا تقاضای امکانات دارند و صدرا علاوه بر کمبود زیرساخت، اعتبارات کافی هم ندارد.

شجاعیان با اشاره به اینکه شهر صدرا از لحاظ جمعیتی بزرگترین شهر استان است و بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد، بیان کرد: ما در زیر ساخت فاز ۱ و ۲ کمبود داریم و نمی‌توانیم فاز ۳ را پوشش دهیم و توقعات مردم را برآورده کنیم. بهترین و مهم‌ترین مطالبه در زمان فعلی این است که از سمت شرق و غرب صدرا محدوده‌ای باز نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا بیان کرد: امروز شهر صدرا هویت ندارد، بودجه‌ای تخصیص داده نمی‌شود. صدرا یا باید منطقه ۱۲ شهرداری شیراز باشد یا اجازه داده شود به صورت یک شهر مستقل اداره شود اما هنوز بلاتکلیف است.

مطالب مرتبط

واکنش مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا به قطعی گسترده آب این شهر در تابستان

جوایز جشنواره خوش حسابی عوارض سالیانه ملک،مشاغل و خودرو برای شهروندان صدرا

مناطقی از شهر صدرا چندین روز است آب ندارد

نظرات

  • سید اسماعیل سبحانی

    تاریخ : ۲۸ - مرداد - ۱۴۰۳

    فاز دو پارک ورودی صدرا کلا به احداث ساختمانهای جدید تغییر یافته است .


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۸ - مرداد - ۱۴۰۳

    متاسفم برای این مسئول نالایقی که بجای تلاش برای ایجاد زیرساخت های لازم نظیر مدرسه، درمانگاه، مراکز تفریحی، فضای سبز، راه، حمل و نقل، مترو، تأمین منابع آب پایدار و غیره، فقط و فقط بلد هست ساز مخالف بزند. جنابعالی با کدام مدرک دانشگاهی معتبر و رزومه مدیریتی قوی در شورای شهر مشغول به کاری که همچین افاضاتی طرح میکنی؟