ببینید| عکس های زیبای مرغان دریایی در شیراز که حال تان را خوش می کند

ببینید| عکس های زیبای مرغان دریایی در شیراز که حال تان را خوش می کند

با فرارسیدن فصل زمستان، مرغان دریایی سیبری از نوع کاکایی به شیراز مهاجرت و در آب‌بند نهر اعظم بلوار شهید چمران(رودخانه خشک) جلوه‌ای تازه برای این شهر به ارمغان می‌آورند. به گزارش اول فارس ، کاکایی گروه بزرگی از تیرهٔ کاکاییان است که در سرتاسر جهان پراکنده هستند و تنوع گونه‌های آنها در نیمکرهٔ شمالی […]

با فرارسیدن فصل زمستان، مرغان دریایی سیبری از نوع کاکایی به شیراز مهاجرت و در آب‌بند نهر اعظم بلوار شهید چمران(رودخانه خشک) جلوه‌ای تازه برای این شهر به ارمغان می‌آورند.

به گزارش اول فارس ، کاکایی گروه بزرگی از تیرهٔ کاکاییان است که در سرتاسر جهان پراکنده هستند و تنوع گونه‌های آنها در نیمکرهٔ شمالی از دیگر نقاط جهان بیشتر است. کاکایی‌ها به‌طور کلی پرندگانی با جثه‌ای متوسط تا بزرگ هستند و رنگشان معمولاً سفید یا خاکستری است. این پرندگان اغلب نشانه‌های سیاه‌رنگی بر روی بال یا سرشان دارند. پاهایشان پره‌دار و نوکشان کلفت و دراز است. هر دو پرندهٔ نر و ماده به یکدیگر شبیه هستند و بر روی زمین یا درون آبگیرها آشیان می‌کنند. کاکایی از ماهیان، سخت‌پوستان، نرم‌تنان، حشرات، لاشهٔ جانوران و نیز میوه‌ها و مواد گیاهی تغذیه می‌کند.

کاکایی کوچک، کوچک‌ترین گونه خانواده خود است. طول این پرنده بین ۲۵ تا۲۷ سانتی‌متر و طول بال‌های آن ۷۵ تا ۸۰ سانتی‌متر و وزنش حدود ۶۸ تا ۱۳۳ گرم است. رنگ پرهای این پرنده خاکستری کم رنگ است. نوک آن باریک و سیاه و پاهایش قرمز تیره است. کاکایی کوچک پس از سه سال بالغ می‌شود.

این پرندگان غذایشان را از سطح آب – معمولاً با شیرجه زدن – پیدا می‌کنند و می‌خورند، حشرات کوچک را نیز در هوا شکار می‌کنند.

شهروندان شیرازی همچون سال‌های قبل، میزبان این مرغان دریایی هستند که هر سال به شیراز کوچ کرده و منظره زیبایی را در رودخانه خشک در بلوار شهید چمران  شیراز به نمایش می‌گذارند. عکس از:احمدرضا مداح

فال حافظ امروز ۱۹ دی با تفسیر دقیق و زیبا

تست هوش تصویری|ببینید می توانید در ۱۰ ثانیه گوسفند را پیدا کنید؟

مطالب مرتبط

اعلام محدودیت های «تکراری» استانداری برای سیل اتباع افغانستانی در استان فارس(+ویدئو)

اطلاعیه محدودیت ترافیکی یکماهه در مسیر غرب به شرق بلوار چمران شیراز

مرگ ۵ نفر بر اثر بیماری هاری در شیراز

نظرات