بهترین استفاده از میوه های له شده و مانده در یخچال

بهترین استفاده از میوه های له شده و مانده در یخچال

بسیاری از مواقع سبد بزرگی از میوه برایمان باقی می ماند که اگر به فکر استفاده آن ها نیافتیم تا چند روز آینده خراب خواهند شد . در این بخش راهکارهایی را آورده ایم که می توانید با استفاده از آنها از میوه های مانده تان به بهترین شکل استفاده نمایید . ۱- میوه خشک […]

بسیاری از مواقع سبد بزرگی از میوه برایمان باقی می ماند که اگر به فکر استفاده آن ها نیافتیم تا چند روز آینده خراب خواهند شد . در این بخش راهکارهایی را آورده ایم که می توانید با استفاده از آنها از میوه های مانده تان به بهترین شکل استفاده نمایید .

میوه مانده و له شده

۱- میوه خشک درست کنید

میوه های له شده را به شکل چیپس برش بدهید. هرچه میوه را نازک تر برش بدهید بعد از خشک شدن شکل زیباتری پیدا می کند. برش های ضخیم، بعد از خشک شدن حالت پلاسیده پیدا می کنند.

در مرحله بعدی روی سینی فر یک کاغذ روغنی قرار دهید و میوه ها را روی سینی بچینید. سپس فر را با درجه حرارت کم روشن کنید و میوه ها را در فر قرار دهید. میوه ها حدود ۱ تا ۳ ساعت باید در فر بمانند. بعضی میوه ها زودتر خشک می شوند. به همین دلیل لازم است به طور مداوم فرایند خشک شدن میوه ها را بررسی کنید.

اگر در زمان برش دادن میوه ها دقت نداشته باشید و ضخامت میوه ها متفاوت باشند برخی از میوه ها زودتر خشک میشوند و باید آنها را از فر خارج کنید. در همین فرایند باز و بسته کردن فر ممکن است میوه هایی که برش ضخیم دارند درست خشک نشوند.

بعد از خارج کردن میوه ها از فر آن ها را در محیط خشک قرار دهید. برای خشک کردن میوه ها لازم نیست حتما آنها را در فر قرار دهید بلکه میوه ها با قرار گرفتن در معرض حرارت سایر وسایل گرمایشی مانند شوفاژ و بخاری نیز خشک می شوند.

۲-با میوه له شده، مربا درست کنید

درست کردن مربا یکی از راهکارهایی است که می توانید از طریق آن میوه را برای مدت زمان طولانی نگهداری کنید. طرز تهیه مربا برای اکثر میوه ها بدین ترتیب است که میوه را به اشکال مورد نظر برش میدهند، هسته آن را جدا کرده و آنها را با اضافه کردن به شربتی که از قبل تهیه شده است روی حرارت گاز قرار می دهند.

پس از جوش آمدن و نرم شدن میوه ها، آن ها را از قابلمه خارج کرده و با قاشق چوبی له کنید. البته میوه هایی مانند گیلاس و آلبالو را با هسته به مربا تبدیل می کنند.

۳-با میوه های باقی مانده کمپوت درست کنید

  • میوه های خود را خوب شسته و خشک کنید و داخل شیشه های در فلزی استریل شده بریزید .
  • در یک قابلمه آب ریخته و بگذارید بجوش آید .
  • سپس آن را از روی گاز بردارید و شکر کم کم به آن اضافه کنید تا به مرحله اشباع برسد یعنی شکر دیگر شکر در آب حل نشود.
  • پس از سرد شدن آب و شکر را روی میوه های داخل شیشه بریزید تا لب به لب شودو در شیشه را ببندید.
  • شیشه ها را داخل یک قابلمه که درون آن دو سانت آب سرد ریخته اید ، بچینید و روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید آب درون قابلمه جوش آید.
  • بعد از گذشت زمان لازم شیشه ها را از روی حرارت برداشته و در شیشه ها را مجدداً سفت کرده بگذارید سرد شود .
  • کمپوت ها را می توانید در کمد گذاشته یا کابینت و هر وقت که نیاز بود استفاده نمایید .
  • آنها را فریز کنید.

میوه مانده و له شده

۴-سرکه درست کنید

سرکه محصولی است که آن را فقط از بعضی میوه ها مثل سیب و انگور می توان درست کرد. اگر مقداری سیب له شده یا انگور دارید که به عنوان میوه از آنها استفاده نمی کنید، بهترین راه تبدیل آن به سرکه است. برای درست کردن سرکه در ابتدا میوه را بشویید و بگذارید کاملا خشک شود. سیب را به صورت قطعات کوچک برش دهید و اگر میوه انگور است آن را به شکل دانه دانه از خوشه جدا کنید. بعد میوه را داخل ظرف در بسته قرار دهید و آن را در یک مکان گرم مثل آشپزخانه یا در فصل زمستان نزدیک بخاری قرار دهید.

میوه زمانی تبدیل به سرکه می شود که پشه های ریزی را در اطراف ظرف مشاهده کنید. معمولا ۳ ماه طول میکشد تا سرکه درست شود. بعد درب ظرف را باز کنید و سرکه را صاف کنید.۳

۵-میوه ها را روی سالاد خود بریزید.

باقی مانده ی میوه های مختلف را تکه تکه کنید و بر روی سالاد خود بریزید تا سالاد شما رنگارنگ و خوشمزه شود.

۶-میوه ها را سرخ کنید.

اگر میوه هایی مانند انگور یا گلابی شما در حال خراب شدن است، آنها را در تابه بریزید و کمی تفت دهید و به انواع غذاها بیافزایید.

۷-میوه ها را به اسموتی خود بیافزایید.

میوه های رسیده شیرین تر هستند، بنابراین بهتر است آنها را در اسموتی بریزید تا اسموتی شما خوشمزه و مغذی شود.

 

مطالب مرتبط

میوه و سبزیجاتی که برای گربه ها مفید و بی خطرند

رابطه انقراض دایناسورها و گسترش انگور در جهان کشف شد

خوردن این میوه‌ تاثیر زیادی بر کاهش «کلسترول بد» دارد

نظرات