بهترین روش مصرف زیره برای لاغری شکم چیست؟

بهترین روش مصرف زیره برای لاغری شکم چیست؟

چاقی شکم و پهلو یکی از مشکلات اساسی در بین افراد است و اشخاص معمولا تلاش می کنند تا به شکل ساده و بی خطر چربی های شکم و پهلو خود را آب کنند. انواع زیره زیره یکی از ادویه‌های معطر است که به دو صورت زیره سبز و زیره سیاه یا زیره ایرانی در طبیعت یافت می‌شود. فواید زیره […]


چاقی شکم و پهلو یکی از مشکلات اساسی در بین افراد است و اشخاص معمولا تلاش می کنند تا به شکل ساده و بی خطر چربی های شکم و پهلو خود را آب کنند.

انواع زیره
زیره یکی از ادویه‌های معطر است که به دو صورت زیره سبز و زیره سیاه یا زیره ایرانی در طبیعت یافت می‌شود. فواید زیره بی‌شمار است. هم‌چنین از زیره در آشپزی و پزشکی استفاده می‌شود.

زیره سبز و زیره سیاه دارای مقادیر بالایی فیبر هستند و با کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می‌کنند. همچنین مقادیر بالای فیبر موجود در زیره برای کاهش چربی شکم مفید است. زیره سبز: این نوع زیره هم به صورت پرورشی و هم خودرو یافت می‌شود. در ایران نوعی پرورش زیره سبز وجود دارد که از اجزای اصلی پودر کاری است و برای تقویت طعم غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در داروهای سنتی از سال‌ها قبل استفاده می‌شود.

زیره سیاه یا زیره کوهی: معروف به زیره کرمانی است و یکی از سوغاتی‌های معروف این استان است که در مناطق کوهستانی به صورت خودرو رشد می‌کند.

تفاوت زیره سبز و سیاه
جنس، گونه، نوع اسانس و ترکیبات گیاه زیره سبز با زیره سیاه کاملاً متفاوت است و اثرات دارویی آن‌ها نیز در بعضی موارد تفاوت دارد؛ به همین دلیل میزان مصرف آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. مقدار مصرف زیره سیاه، که در بسیاری از غذاها مصرف می‌شود، می‌تواند ده برابر زیره سبز باشد. بوی متفاوت این دو نوع زیره (سبز و سیاه) نیز به دلیل متفاوت بودن ترکیبات اصلی اسانس آن‌ها است.

روش های مختلفی برای مصرف زیره جهت لاغری شکم وجود دارد که هر کدام را به طور خلاصه توضیح می دهیم:

دمنوش زیره سبز
برای تهیه این دمنوش به یک قاشق غذاخوری زیره با ۲۵۰ میلی لیتر آب نیاز دارید.
زیره را بر روی شعله گاز حرارت دهید و سپس به آن آب اضافه کنید.
اکنون به مدت چند دقیقه آن را بجوشانید و از روی شعله گاز بردارید.
چند دقیقه صبر کنید تا دمنوش خنک شود.
اگر می خواهید این دمنوش طعم بهتری داشته باشد، می توانید آن را با کمی عسل ترکیب کنید.

عرق زیره سیاه برای لاغری

یکی دیگر از روش های مصرف زیره برای لاغری، عرق زیره سیاه است. عرق زیره سیاه به دلیل وجود مقدار زیادی فیبر به کاهش اشتها کمک کرده و باعث افزایش متابولیسم بدن می شود. روزانه یک فنجان از این عرق را مصرف کرده و آن را همراه با یک قاشق طبیعی عسل میل کنید. بهترین زمان برای مصرف این عرق، نیم ساعت قبل از خواب است.

پودر زیره با ماست

یک قاشق غذاخوری پودر زیره را با یک قاشق چایخوری ماست ترکیب کنید و بعد از هر وعده غذایی و به مدت ۱۵ روز میل کنید.

دانه زیره برای لاغری شکم

دو قاشق غذاخوری دانه زیره را به مدت ۵ تا ۶ ساعت در آب خیس کنید. سپس دانه ها را جوشانده و نوشیدنی را صاف کنید. اکنون آب لیمو به آن اضافه کرده و به مدت دو هفته آن را با معده خالی میل کنید.

مطالب مرتبط

با این ۹خاصیت علمی ثابت شده تصمیم با خودتان که زیره بخورید یا نه

۱۰ تا از عوارض و مضرات زیره که باید بدانید و جدی بگیرید!

بهترین روش تهیه قهوه برای کاهش چربی‌های شکمی

نظرات