تست IQ برای شناسایی افراد با هوش بالا اگر شتر سوار را در ۲۰ ثانیه تشخیص دهند!

تست IQ برای شناسایی افراد با هوش بالا اگر شتر سوار را در ۲۰ ثانیه تشخیص دهند!

توهم نوری برای تست IQ: افراد با هوش بالا می توانند شتر سوار را در ۲۰ ثانیه تشخیص دهند! توهم نوری تصویری است که ذهن را خم می کند، عمیقاً جذاب و تغییر شکل می دهد از یک شی یا نقاشی یا افرادی که روش مغز را برای درک چیزها به چالش می کشد. انواع […]

توهم نوری برای تست IQ: افراد با هوش بالا می توانند شتر سوار را در ۲۰ ثانیه تشخیص دهند!

توهم نوری تصویری است که ذهن را خم می کند، عمیقاً جذاب و تغییر شکل می دهد از یک شی یا نقاشی یا افرادی که روش مغز را برای درک چیزها به چالش می کشد. انواع بسیاری از توهمات نوری مانند توهمات فیزیکی، فیزیولوژیکی و شناختی وجود دارد.

تست IQ برای شناسایی افراد با هوش بالا که شتر سوار را در 20 ثانیه تشخیص دهند!

این توهمات نوری نیز بخشی از حوزه روانکاوی هستند زیرا تا حدودی به نحوه درک شما از چیزها می پردازند. یک مغز انسان عادی می تواند به اشیا یا تصاویر به گونه ای متفاوت نگاه کند و از هر زاویه ای برداشت متفاوتی را شکل دهد. یکی از این تصویرهای هوشمندانه را می توان در طرحی در دهه ۱۸۸۰ از یک شتر با چهره مردی که در داخل تصویر پنهان شده بود مشاهده کرد.

در این مطلب اول فارس با یک توهم نوری برای تست ضریب هوشی روبرو می شوید که در نوع خودش جالب است.

تصویر بالا در دهه ۱۸۸۰ به عنوان یک پازل پیچیده و برای کودکان طراحی شده است. در این توهم نوری، پرتره مخفی یک سوار در تصویر شتر باشکوهی که قد بلند ایستاده و توسط درختچه ای احاطه شده است، پنهان شده است.

این توهم نوری طرحی از یک شتر را نشان می دهد که صورت مردی در آن پنهان شده است. بنابراین، بخش پیچیده‌تر این توهم نوری، تشخیص چهره مرد است. این تصویر باعث شده است که هزاران بزرگسال در حالی که سعی می کنند چهره پنهان شده در طرح حیوان را جاسوسی کنند، سر خود را می خارند.

آیا می توانید چهره شتر سوار را در ۲۰ ثانیه تشخیص دهید؟

به این نقاشی توهم نوری از نزدیک نگاه کنید و سعی کنید چهره مرد پنهان را در طرح یک شتر ببینید. ممکن است پیدا کردن چهره مرد خیلی مشکل به نظر برسد، اما اگر تصویر را وارونه کنید ممکن است کمک کند. چهره صاحب شتر سوار در گوشه پایین سمت راست دیده می شود که درست در کنار پای شتر ظاهر می شود.

برخی افراد نیز صورت شتر سوار را بر روی کوهان شتر یافته اند که در تصویر زیر مشخص شده است:

ادعا شده است که اگر بتوانید چهره مرد پنهان شده در تصویر شتر را تنها در ۲۰ ثانیه شناسایی کنید، می تواند نشانه هوش فوق العاده شما باشد. مطالعات نشان می دهد که هر چه بیشتر مغز خود را با پازل های دشوار تمرین دهید، باهوش تر خواهید بود.

توهمات نوری همیشه بینش شگفت انگیزی از نحوه عملکرد مغز ما می دهد. ترکیب خاصی از رنگ، نور و الگوها می تواند مغز ما را فریب دهد تا چیزی را که وجود ندارد به صورت بصری درک کند.

پس بهاول فارس بگویید، آیا چهره مرد پنهان شده در این توهم نوری را تشخیص دادید؟

مطالب مرتبط

با انتخاب یک در میزان وفاداری شخصیت خود را بسنجید

این تست تصویری نشان می‌دهد که بهترین ویژگی‌ شخصیتی شما چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید فردی متواضع هستید یا مغرور بگویید که در نگاه اول چه می بینید؟

نظرات