تقسیم شیراز به ۱۵۲ محله ، ایجاد فروشگاه های ارزان فروشی ، شناسایی عوامل نارضایتی ها در استان فارس و آخرین وضعیت راه‌آهن شیراز ـ بوشهر

تقسیم شیراز به ۱۵۲ محله ، ایجاد فروشگاه های ارزان فروشی ، شناسایی عوامل نارضایتی ها در استان فارس و آخرین وضعیت راه‌آهن شیراز ـ بوشهر

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر  گفت: به منظور حل مشکلات شهرستان شیراز در حوزه های مختلف، اقدامی انجام شد که از سوی سایر استان های کشور نیز مورد الگو برداری قرار گرفت و آن اینکه شهرستان شیراز را به ۱۵۲ […]

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر  گفت: به منظور حل مشکلات شهرستان شیراز در حوزه های مختلف، اقدامی انجام شد که از سوی سایر استان های کشور نیز مورد الگو برداری قرار گرفت و آن اینکه شهرستان شیراز را به ۱۵۲ محله تقسیم شد.

ایمانیه افزود: بر اساس این تقسیم بندی، شورای شهر شیراز، امور مساجد و بسیج با همکاری یکدیگر نسبت به شناسایی مسائل و مشکلات موجود اقدام خواهند کرد و تلاش می شود که ۷۰۰ مشکل شناسایی شده که حل آنها در کوتاه مدت ممکن است را تا پایان سال رفع شود.

استاندار فارس، در خصوص تشکیل کمیسیون احصاء نارضایتی های شایع در استان نیز گفت: این کمیسیون از حدود یک سال قبل در زیر مجموعه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و با هدف شناسایی و احصاء نارضایتی های شایع فعال شده در همین ارتباط جلسات خوبی نیز برگزار شده است.

ایمانیه افزود: از جمله نتایج فعالیت های این کمیسیون می توان به کاهش ۷۲ درصدی تجمعات اعتراضی در استان نسبت به سال گذشته و به رغم افزایش ۶۰ درصدی فراخوان‌ها برای تجمعات و اعتراضات اشاره کرد.

برخورد جدی با هرگونه آبیاری با فاضلاب
استاندار فارس، با اشاره به اینکه به منظور حفظ سلامت شهروندان با هرگونه آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب در اطراف شیراز برخورد جدی خواهیم کرد گفت: بر اساس مصوبه ای که در شورای آب و کشاورزی استان گذراندیم مقرر شد که فرماندار شیراز، دانشگاه علوم پزشکی، آبفا و محیط زیست استان با کشاورزان گفت و گو کنند که استان در قابل تهاتر در جای دیگر به آنها زمین کشاورزی دهد.

ایمانیه افزود: پیشنهاد دیگر این بود که کشاورزان در همین زمین ها اقدام به کاشت درختان غیر مثمر کنند و تسهیلاتی نیز در اختیار آنها گذاشته شود تا نسبت به راه اندازی کارخانه صنایع چوب اقدام کنند.

استاندار فارس  گفت:  تقریبا یک‌هزار هکتار زمین محصولات کشاورزی با آب تصفیه شده سطح ۲ آبیاری می‌شد که طبق نظر علوم پزشکی، آب‌هایی که می‌توانند به زمین‌های کشاورزی برساند باید تصفیه سطح یک داشته باشند در این زمینه دو پیشنهاد به نهادهای مربوطه ارائه داده‌ایم. یکی اینکه تعامل‌ کنند و جای دیگری از استان را به کشاورزان برای کشت محصولات کشاورزی اختصاص دهند یا اینکه کمک کرده درختان غیرثمری کاشت کنند و در آن نیز به کارخانه صنایع چوب وام دهیم تا این کار را راه‌اندازی کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در موضوع حفظ سلامت مردم به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم، از خبرنگاران خواست تا اگر جایی را می‌شناسند که هنوز با آب فاضلاب محصولات کشاورزی را آبیاری می‌کنند، اطلاع‌رسانی کنند.

افتتاح قطعه هفت آزادراه تا پایان سال
استاندار فارس در خصوص روند تکمیل آزادراه شیراز – اصفهان هم گفت: انتظار داریم قطعه هفت آزادراه تا پایان سال و قبل از شروع سفرهای نوروزی تکمیل شود.

ایمانیه افزود: با توجه به اینکه بودجه لازم برای این منظور تاکنون تزریق نشده، پیشنهاد کردیم که اعتبار لازم از محل مولد سازی بخشی از املاک وزارت راه و شهرسازی تامین شود.

وی ادامه داد: در بحث راه اندازی حداقل چهار پمپ بنزین و همچنین افزایش پوشش تلفن همراه از ۶۰ درصد به ۹۰ درصد نیز اقداماتی در دست انجام است.

ایمانیه  گفت: دوست داشتیم قطعه ۷ این آزادراه تا پایان سال تکمیل شود اما بودجه کافی در این مورد تزریق نشده است. نصب تابلوها و دوربین‌ها از اواخر بهمن‌ماه توسط شرکت برنده مناقصه آغاز می‌شود و تا قبل از نوروز تکمیل خواهد شد. ۲ پمپ بنزین نیز به این جاده اضافه خواهد شد و پوشش اینترنت و تلفن همراه نیز تا عید به ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت.

ایمانیه با بیان اینکه راه‌آهن شیراز ـ بوشهر اولین پروژه‌ای است که اعتبار آن از محل فروش کشتی نفتی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار،‌ سرعت بیشتری پیدا می‌کند، ابراز امیدواری کرد که در یکی دو ماه آینده در هر ۱۰ قطعه این پروژه شروع به کار شود.

استاندار فارس یکی از دلایل اصلی تورم را گران‌فروشی برخی دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت:‌ در همین راستا قرار است ۱۰۰۰ فروشگاه مواد غذایی،‌ مواد سلولزی و شوینده راه‌اندازی شوند.

این فروشگاه‌ها شنبه‌های هر هفته جلسه قیمت‌گذاری خواهند داشت که با حداقل سود و با یک یا نهایتا ۲ واسطه، کالاها را به دست مردم برسانند.

وی با بیان اینکه تعداد این فروشگاه‌ها تا کنون به عدد ۷۰۰ رسیده است، افزود: عمده‌ترین هدف این طرح،‌ کاهش واسطه‌ها و کنترل قیمت‌هاست.

استاندار فارس در خصوص وضعیت نهضت ملی مسکن نیز اظهار کرد: اداره راه و شهرسازی مجموعا ۵۵ هزار فونداسیون انجام داده است و در تامین زمین در این زمینه،‌ استان فارس رتبه سوم کشور را در اختیار دارد.

 

مطالب مرتبط

وعده استاندار فارس برای حل قطعی مشکل آب صدرا / کار به اجاره چاه از باغشهری کشید

اعلام محدودیت های «تکراری» استانداری برای سیل اتباع افغانستانی در استان فارس(+ویدئو)

واکنش نماینده شیراز به جابجایی مدیران : کسانی که اهل بازی‌های سیاسی هستند نباید سر کار بیایند

نظرات

  • ارش

    تاریخ : ۱۵ - بهمن - ۱۴۰۲

    یکی از دلایل نارضایتی مردم مدیران مفت خور و اشرافی سازمان‌های دولتی هستند چرا در مقابلشان کاری نمی‌کنید؟ یاد جمله ای از هیتلر افتادم که گفته بود قانون مثل تار عنکبوت است فقط پشه ها. را می‌تواند شکار کند.


  • مسلم پور

    تاریخ : ۱۳ - بهمن - ۱۴۰۲

    درود بر شما
    مشکل از ریشه هست نه واسطه
    همچی درست میشه


  • منصوری

    تاریخ : ۱۲ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام.آقای ایمانیه واقعا اگر اگر اگر دست واسطه ها.کوتاه بشه خیلی بنفع مردم خواهدبود.دلالها وواسطه ها زالوهای اجتماع هستن امیدوارم فقط شعارنباشه