جزئیات قطع بدون اطلاع قبلی آب در مناطقی وسیعی از شیراز/ بالاشهری ها کیفشون کوکه !

جزئیات قطع بدون اطلاع قبلی آب در مناطقی وسیعی از شیراز/ بالاشهری ها کیفشون کوکه !

مدیرعامل آب و فاضلاب شهر شیراز اعلام کرد که مشکل پدید آمده به دلیل گرمای بیش از حد هوا و مصرف بالای آب است. به گزارش اول فارس ، طی روزهای اخیر برخی ساکنان مناطق کلانشهر شیراز از جمله بلوار مولانا تا کوهسار و بلوار فردوسی، شهرک گلستان با مشکل افت فشار و قطعی آب […]

مدیرعامل آب و فاضلاب شهر شیراز اعلام کرد که مشکل پدید آمده به دلیل گرمای بیش از حد هوا و مصرف بالای آب است.

به گزارش اول فارس ، طی روزهای اخیر برخی ساکنان مناطق کلانشهر شیراز از جمله بلوار مولانا تا کوهسار و بلوار فردوسی، شهرک گلستان با مشکل افت فشار و قطعی آب نابهنگام و چندین ساعته مواجه شدند.

برخی شهروندان می گویند : بهر حال اُفت فشار و یا قطعی آب آن هم در فصل گرم سال بدیهی است ولی توقع و انتظار از مسئولان و متولیان امر این هست که اگر قراره در ساعتی و یا ساعاتی از روز در منطقه ای قطعی آب داشته باشیم از قبل نسبت به این مساله اطلاع رسانی رسمی صورت گیرد که مردم غافلگیر نشوند.

کهیارپور یک شهروند ساکن گلستان شمالی گفت : چند روز قبل از ساعت ۶صبح تا هفت عصر همان روز آب این شهرک بدون اطلاع قبلی قطع شد و ساکنان در این گرمی هوا سرگردان شدند .

وی ضمن خسته نباشید به پرسنل پای کار آبفای شیراز و توابع افزود: هر چند که با پیگیری های انجام گرفته شهروندان عنوان شد که شکستگی لوله علت قطعی آب نابهنگام بوده ولی سووال اینجاست که در عصر نوین کنونی برای تعمیر و ترمیم یک شکستگی خط لوله حتی اصلی ۱۳ساعت زمان غیر قابل قبولی است بلکه باید متولیان امر طوری سرعتی اقدامی کنند که در کمترین حالت ممکن آب به مدار برگردد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز دلیل این مشکل را گرمای بیش از حد هوا و افزایش مصرف آب توسط مشترکان این شرکت اعلام کرد و گفت: هم‌زمان با افزایش دمای هوا استفاده از سیستم‌های سرمایشی بیش از هر زمان دیگری مرسوم می‌شود، از طرفی کولرهای آبی هم که یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین وسایل سرمایشی در اغلب مناطق فارس هستند موجبات مصرف زیاد و هدرفت آب و در نهایت افت فشار آب در این مناطق را فراهم می‌کنند.

بهمن بهروزی با بیان اینکه قاعدتاً نباید مشکلی در زمینه تأمین آب داشته باشیم و بررسی می‌شود تا اگر مشکلی در توزیع باشد هم برطرف شود، گفت: در حال حاضر مشکلی به لحاظ تأمین آب در کلانشهر شیراز نداریم و قطعی و افت فشار آب در برخی مناطق به صورت موردی رخ می‌دهد که به محض اطلاع از این مشکلات رسیدگی به وضعیت آب آن مناطق به صورت ویژه در دستورکار قرار می‌گیرد و اقدامات لازم برای برطرف شدن این مشکلات انجام می‌شود.

وی برای جلوگیری از هدررفت آب از طریق کولرهای آبی توصیه کرد: شهروندان قبل از راه‌اندازی کولرهای آبی باید نسبت به کنترل آب‌دهی آنها مراقبت کنند و اگر کولر از جایی نشتی آب داشت، نسبت به برطرف‌کردن آن اقدام کنند، همچنین از سایبان برای این کولرها استفاده شود؛ زیرا این سایبان‌ها هم عملکرد کولر را بهتر می‌کنند و هم از تبخیر آب جلوگیری می‌کنند.

مناطق بالا شهر شیراز مثل ستارخان ، معالی آباد و زرگری برخی شهروندان بدون مجوز قانونی در منازل خود اقدام به ایجاد امکانات آبی نظیر استخر ، جکوزی و حتی تونل آبی کرده اند

مشکل اُفت فشار در کلانشهر شیراز در حالی است که در ۲ سال اخیر پروژه‌های آبرسانی قابل توجهی در فارس به ثمر رسیده و اقدامات قابل توجهی برای تأمین آب در مناطق مختلف استان انجام شده طوری که به گفته مسئولان به آب پایدار برای کلانشهر شیراز رسیده اند.

پروژه خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز یکی از این پروژه‌ها به شمار می‌رود که در مهرماه سال ۱۴۰۲ در سفر رییس جمهور و هیأت دولت به فارس به بهره‌برداری رسید.

با وجود افتتاح این پروژه هنوز هم معضل کم‌آبی در گوشه گوشه این استان به چشم می‌خورد.

البته برخی شنیده ها حکایت از این دارد که در مناطق بالا شهر شیراز مثل ستارخان ، معالی آباد و زرگری برخی شهروندان بدون مجوز قانونی در منازل خود اقدام به ایجاد امکانات آبی نظیر استخر ، جکوزی و حتی تونل آبی کرده اند که بدون شک در صورت صحت این مساله یکی از دلایل افت فشار و شکستگی گاه و بی گاه لوله های آب باید ناشی از این مشترکان پرمصرف باشد که ضرورت اطلاع رسانی و بررسی لازم از سوی مراجع رسمی و نظارتی هم به حل این مشکل کمک خواهد کرد.

در حال حاضر مردم شیراز منتظر هستند که راهبردهای عملی و اثرگذار برای حل معضلات آب شرب هر چه سریعتر اتخاذ شود تا شاهد برطرف شدن مشکل قطعی‌های مکرر و افت فشار آب در این کلانشهر آن هم در گرمترین روزهای سال باشند.منبع:ایرنا

مطالب مرتبط

اعلام محدودیت های «تکراری» استانداری برای سیل اتباع افغانستانی در استان فارس(+ویدئو)

اطلاعیه محدودیت ترافیکی یکماهه در مسیر غرب به شرق بلوار چمران شیراز

مرگ ۵ نفر بر اثر بیماری هاری در شیراز

نظرات

  • سید اسماعیل سبحانی

    تاریخ : ۲۴ - تیر - ۱۴۰۳

    بخشهایی از شهر صدرا یک هفته بطور کامل آب بدون اطلاع قبلی قطع است و مجبور به خرید آب توسط تانکر شده ایم هر تانکر ۵۵۰۰ لیتری ۸۵۰۰۰۰ تومان