جزئیات کشف کله و پاچه کل وحشی در مغازه قصابی یکی از شهرهای فارس

جزئیات کشف کله و پاچه کل وحشی در مغازه قصابی یکی از شهرهای فارس

نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فسا حین بازرسی از یک مغازه قصابی دراین شهرستان یک کله پاچه مربوط به یک رأس کل وحشی کشف و ضبط کردند.

به گزارش اول فارس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست فارس با تشریح این رخداد افزود: متهم دراین مغازه دستگیر و به همراه پرونده متشکله با هماهنگی مقام قضایی جهت سیر مراحل قانونی تحویل اداره اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان شده است.

علیرضا محمدی فارسی بر لزوم رعایت آموزه های زیست محیطی و پرهیز از شکار غیر مجاز در مناطق تحت مدیریت این شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: شکار کل و بز و قوچ و میش صدمات جبران ناپذیری به عرصه های محیط زیست و حیات وحش می زند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فسا در ادامه اظهار داشت: همچنین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فسا پس از ساعاتی تعقیب یک گروه شکارچی سرانجام حین ایست و بازرسی با همکاری پرسنل  نیروی انتظامی و پلیس راه  توانستند این گروه را به دام اندازند.

به گفته محمدی فارسی، به رغم فراری شدن دو نفر از متخلفان  و درگیری مسلحانه و مقابله آنها، نیروهای یگان موفق به دستگیری یک نفر متخلف و راننده شدند که از آنان یک قبضه اسلحه جنگی سیمینوف و سه تیر فشنگ و یک دستگاه دوربین چشمی ۶*۲۴ و دوعدد کوله پشتی کشف و ضبط شد و متخلف که از شکارچیان حرفه ای بود به همراه راننده متخلف طبق دستور مقام قضایی بازداشت و مراتب جهت سیر مراحل قانونی صورتجلسه شد.

وی ادامه داد: محیط  زیست ما، به رغم گستردگی اش، بسیار فقیر و شکننده شده است و در این میان، حیواناتی که در  عرصه ها  زندگی می کنند، حال و روزی بهتر از گیاهان در معرض انقراض  ندارند، از این رو لازم است با شکار غیر مجاز بدون اغماض برخورد شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فسا  ادامه داد:  شکار و صید بی رویه اعم از قانونی و غیر قانونی زمین ، آسمان و آب های ما را برای حیوانات بسیار ناامن کرده است به گونه ای که گوزن زرد ایرانی، خرس سیاه، پلنگ ایرانی، یوزپلنگ، گربه شنی، شاهین، عقاب شاهی، هوبره، کبک دری، شاه روباه، درنای سیبری، پلیکان پاخاکستری ، دلفین، نهنگ، کروکودیل ایران و … در معرض خطر انقراض هستند.

پیش از این، گونه های دیگری مانند شیر ایرانی و ببر مازندران به دست شکارچیان به طور کامل از بین رفته اند و نسل شان منقرض شده است.

مطالب مرتبط

ماجرای جنایت زیست محیطی یک پدر و پسر در پارک ملی بمو

نظرات