• 03 / مرداد 1403 / 7:22
  • شناسه خبر : 149805

درگیری مرگبار اعضای دو طائفه افغانستانی در نیمه شب سیدخندان تهران

مرد جوان در حوالی محله سیدخندان با ضربات چاقو به قتل رسید و دو برادر به عنوان متهمان اصلی این پرونده دستگیر شدند.

درگیری مرگبار اعضای دو طائفه افغانستانی در نیمه شب سیدخندان تهران

به گزارش حوادث اول فارس ، محسن اختیاری، بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران که دوشنبه شانزدهم بهمن سال گذشته مسئولیت کشیک قتل پایتخت را برعهده داشت، از سوی مأموران کلانتری ۱۲۰ سیدخندان از قتل مردی اهل کشور افغانستان مطلع شد.

با اعلام این خبر، بازپرس جنایی دستور داد تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل حضور یابند و خود نیز راهی محل حادثه شد. در بررسی اولیه آنها با جسد مرد ۳۰ ساله‌ای روبه‌رو شدند که بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود. تحقیقات اولیه نیز نشان داد مقتول از مدتی قبل در ساختمانی که کشته شده مشغول به کار شده بود. همچنین مشخص شد کارگران ساختمانی دیگر، آن شب با شنیدن صدای دعوا و درگیری بیدار شدند و مشاهده کردند که دو مرد تبعه افغانستان او را به‌ شدت زخمی کردند و بعد هم بقیه کارگران را تهدید و فرار کردند.

به این ترتیب، تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه یافت تا اینکه تیم جنایی رد یکی از اقوام مقتول را یافتند. او در مورد ماجرا گفت: خانواده مقتول با خانواده‌ای از طایفه‌ای دیگر در افغانستان اختلاف و درگیری داشت، به همین خاطر مقتول برای دوری از مشکلات و این اختلاف‌ها افغانستان را ترک کرد و برای کار به ایران آمد. چند هفته قبل دوباره میان پدر مقتول و خانواده دو برادر قاتل درگیری رخ داد و آن دو برادر به‌ قصد انتقام به محل کار مقتول رفتند و او را با ضربات چاقو کشتند.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پس از به دست آوردن این اطلاعات موفق شدند مخفیگاه یکی از متهمان را در شهریار شناسایی کنند و پس از کسب مجوز قضایی او را در دستگیر کردند اما متوجه شدند که برادرش به مکانی نامعلوم فرار کرده است.

بیشتر بخوانید:

فکرش را بکنید: اوضاع می توانست از این بدتر شود

کاکتوس متفاوت را در کمتر از ۲۰ ثانیه پیدا کنید

متهم در جریان تحقیقات ابتدا با اظهارات ضدونقیض گفت: من و برادرم با مقتول و طایفه‌اش اختلاف داشتیم تا اینکه قرار شد انتقام بگیریم. روز قتل به محل کار مقتول رفتیم و برادرم با ضربات چاقو مرد جوان را به قتل رساند. من بی‌گناه هستم و برادرم آدم کشته و من الان نمی‌دانم کجا فرار کرده است.

پس از شنیدن اظهارات یکی از دو برادر مظنون، تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه امروز متهم فراری دستگیر و به شعبه اول دادسرای جنایی منتقل شد. او به قتل مرد جوان با ضربات چاقو در سیدخندان اعتراف کرد و گفت: به خاطر کینه‌جویی دست به این قتل زدم.

در حال حاضر به دستور بازپرس اختیاری متهم برای تکمیل تحقیقات در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار دارد.منبع:جنایی

مطالب مرتبط

خبر خوش کشف روشی جدید برای افزایش ۲۵ درصدی طول عمر

مجروح شدن ۲ سرنشین خودروی شیشه‌ دودی پس از شلیک گشت پلیس

تغییر ساعت کاری ادارات و بانک‌های استان فارس از شنبه ۳۰ تیر تا چهارشنبه سوم مرداد

نظرات

  • ناشناس

    تاریخ : ۳ - مرداد - ۱۴۰۳

    حضورافغانیها زنگ خطری درایران است.که هم جان وهم مال وهم احساسات مردم روجریحه دارمیکنند.ایران عزیزم درخطراست مسئولین بیدارشوید