رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد:

در پرونده ۲ عضو شورا و معاون شهردار شیراز خواستیم آبروی افراد حفظ شود/در تامین اجتماعی و شهرداری صدرا نیز با مدیران متخلف برخورد داشتیم/کاهش ۲۰۰۰ هکتاری سطح باغات قصردشت/کمربندی شیراز یک قتلگاه تمام عیار است/صدرا مشکلات بسیار زیادی دارد/با الحاق باغات گویم هم مخالفم

در پرونده ۲ عضو شورا و معاون شهردار شیراز خواستیم آبروی افراد حفظ شود/در تامین اجتماعی و شهرداری صدرا نیز با مدیران متخلف برخورد داشتیم/کاهش ۲۰۰۰ هکتاری سطح باغات قصردشت/کمربندی شیراز یک قتلگاه تمام عیار است/صدرا مشکلات بسیار زیادی دارد/با الحاق باغات گویم هم مخالفم

رئیس کل دادگستری فارس درباره کوهخواری در شهر شیراز نیز پاسخ داد: کوهخواری پرونده است، وقتی می‌خواهیم برخورد کنیم عده‌ای را جلو می‌اندازند و متخلف اصلی پشت سرشان پنهان می‌شود

خبرگزاری فارس گزارش داد : حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، درباره حکم ۲ عضو سابق شورای شهر و معاون سابق فرهنگی شهرداری شیراز که اخیرا منجر به ایجاد حواشی در فضای رسانه‌ای شهر شیراز شده بود، اظهار کرد: در مورد پرونده اخیر یک بی‌انصافی‌هایی صورت گرفت.

موسوی افزود: اطلاع‌رسانی درباره اصل خبر با تاخیر انجام شد تا آبروی افراد حفظ شود اما برخی افراد با سر و صدا چالش‌هایی را ایجاد کردند و لذا ما احکام را شفاف منتشر کردیم و معتقدیم وقتی فردی به بیت‌المال دست‌درازی کرده باید با او برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه می‌خواهیم استان در آرامش باشد، گفت: تا کنون علیه هیچ خبرنگاری پرونده تشکیل نداده‌ایم..موسوی افزود: احکام این افراد صادر شده و دادگستری در نهایت رافت برخورد کرد اما اگر زیاد شیطنت بشود و یکطرفه در فضای مجازی صحبت شود ناچارا توضیح کوتاهی می‌دهم که بهتر است من را مجبور به توضیح نکنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس درباره ارائه آمار ضد و نقیض از سوی سازمان صمت فارس پیرامون احیای واحدهای تولیدی راکد پاسخ داد: در سال گذشته در نتیجه همکاری و‌ تعامل دستگاه قضایی و سایر نهادها ۲۲ واحد راکد احیا شده است و به ۳۶۳ واحد کمک کردیم که تعطیل نشود.

ورود دستگاه قضا منجر به رونق روغن نباتی شد

وی با اشاره‌ای به کارخانه روغن‌نباتی شیراز گفت: اگر به ماجرای روغن‌نباتی ورود نکرده بودیم همه بخش های بیسیک و اصلی کارخانه منتقل می شد ، اما ورود دستگاه قضا سبب شد کار رونق بکیرد و کارگر جدید هم استخدام شود و این جای خرسندی دارد.

بنده تا کنون پای هیچ طرح و نوشته‌ای درباره باغ شهرها را امضا نکرده‌ام

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه با اشاره‌ای از رفع تصرف سه هزار هکتار از اراضی ملی به برخورد با مدیران متخلف هم اشاره و اذعان کرد: مقابله با فساد خط قرمز ماست و لذا برخی مدیران مانند مدیرکل‌های سابق و اسبق متخلف ورزش و جوانان یا مدیرعامل سابق آبفا را در محل کارشان دستگیر کردیم، در گذشته ای نه چندان دور در تامین اجتماعی و شهرداری صدرا نیز با مدیران متخلف برخورد داشتیم و انصافا در برخورد با مدیران متخلف و فاسد کوتاه نیامده‌ایم، اگر گاهی اعلام نمی‌شود چون حکم قطعی نشده وگرنه برخورد با مدیران متخلف در دستور کار است و هیچ ابایی از برخورد با متخلفین نداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی پرونده‌ها اسرار مردم است و نمی‌شود ان‌ها را علنی کرد، گفت: در گذشته از زمانی که یک پرونده وارد شعبه تجدیدنظر می‌شد گاهی تا یک سال طول می‌کشید اما با الکترونیکی شدن محاکم این پرونده‌ها عمدتاً یک ماهه تعیین تکلیف می‌شوند.

موسوی تاکید کرد: هر پرونده‌ای که در استان حس می‌کنید مشکلی در روند پیگیری‌اش وجود دارد را حاضریم به صورت علنی آنلاین بررسی کنیم و با ظرفیت ۵۰۰ نفر از همه اقشار می توانند از طریق لینک های اعلامی روند رسیدگی به پرونده را شاهد باشند.او تاکید کرد: قطعا نواقصی هم وجود دارد اما همه ما یک خانواده‌ایم باید عیب‌ها را دوستانه بگوییم اگر ما لجاجت کردیم آنگاه حرف چیز دیگری است.


 
مشکل روشنایی کمربندی شیراز باید تا پایان امسال حل شود

رئیس شورای قضایی استان فارس درباره پروژه کمربندی شیراز نیز گفت: کمربندی شیراز یک قتلگاه تمام عیار است، در جلسه‌ای نیست که راجع‌به این پروژه این موضوع مطرح نشود، پیگیری‌ها نشان می‌دهد بعد از تقسیم کار، کارها دارد انجام می‌شود و در دادگاه یکسری محکومیت‌ها نوشته شده که اگر ۲ دستگاه به وظایف عمل نکنند علیه انها اقدام می‌کنیم.

وی افزود: قطعا تا پایان امسال بحث روشنایی باید حل شود که اگر نشود اقدام جدی‌تری خواهیم کرد.باغات قصردشت از جانم عزیزتر استحجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه درباره رسیدگی به وضعیت باغات قصردشت هم گفت: متاسفانه ۳ هزار هکتار باغ در شیراز امروز به هزار هکتار کاهش پیدا کرده، این باغات برای من از جان خودم عزیزتر است و اگر هم موردی از تخلف و تغییرکاربری و … باشد از بیخبری است پس گزارش کنید تا رسیدگی کنیم.

الحاق باغ شهرها به شهر موضوع دیگری بود که رئیس کل دادگستری فارس به ان پاسخ داد و گفت: بنده تا کنون پای هیچ طرح و نوشته‌ای درباره باغ شهرها را امضا نکرده‌ام و اساسا تا کنون با هیچ کدام از طرح‌هایی که راجع‌به باغ شهرها عنوان شده موافق نبوده‌ام.

وی افزود: حتی با الحاق باغات گویم هم مخالفم و معتقدم ویلاهای چندهزار متری متخلف با قلم ما مجوز نخواهند گرفت.حجت‌الاسلام موسوی در پاسخ به گرانی و چندبرابر شدن اجناس مربوط به هیئت‌های عزاداری در ایام محرم گفت: گرانی اجناس در محرم برای موکب‌ها بی انصافی است، در این ایام باید همکاری صورت گیرد و اجناس ارزان شود نه اینکه چند برابر! در این موارد با چند مورد هم برخورد شده است اما اگر فعلا چیزی نگفتیم برای این است تا کار انجام شود و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی درباره قطعی آب صدرا نیز که ۲ هفته‌ای است مردم را با چالش مواجه کرده است، گفت: صدرا مشکلات بسیار زیادی دارد که یکی از آنها آب است،طی بررسی‌های صورت گرفته گفتند حدود ۱۰ تا ۱۵ روز دیگر مشکل حل می‌شود، ما هم گفتیم دو هفته صبر می‌کنیم، چرا کار باید به جایی برسد که مردم را نسبت به نظام بدبین کرده و ناکارامد جلوه دهیم.

رئیس کل دادگستری فارس درباره کوهخواری در شهر شیراز نیز پاسخ داد: کوهخواری پرونده است، وقتی می‌خواهیم برخورد کنیم عده‌ای را جلو می‌اندازند و متخلف اصلی پشت سرشان پنهان می‌شود، شما دنبال کنید، معرفی می‌کنید، من پشت شما هستم، فساد را فریاد بزنید، آبروی کسی که فساد می‌کند به راحتی قابل ریختن است اما در چارچوب قانون!وی درباره تفکیک پرحاشیه بلوار جمهوری هم گفت: اصلا بنا نیست بالای کوه و جاده کوچک‌ترین آسیبی ببیند.

هتل آسمان موضوع مورد بحث دیگری بود که از رئیس کل دادگستری پرسیده شد و موسوی به آن اینگونه پاسخ داد: طی جلسات متعدد بنا شده است با نظارت دادگستری مشکل رفع شود، استحکام بخشی صورت گیرد و برای این کار دستور تراش دیوار را دادیم و پیگیر هستیم تا تخلفی نشود.پرخطر بودن جاده کیان‌آباد نیز موضوع دیگری بود که حجت‌الاسلام موسوی با تایید آن گفت: در این جاده تمام فشارها روی دادگستری بود ، انجا قتلگاه است و مردم واقعا مظلوم هستند پس باید حتما اصلاح صورت گیرد.

دستگاه‌های موظف در بحث حجاب توبیخ شوند

وی در ادامه در پاسخ به عدم رعایت حجاب در مکان های عمومی به ویژه اماکن دولتی گفت: بحث حجاب باید در مکان‌های دولتی رعایت شود، باید کار فرهنگی هم انجام داد.او گفت: ۲۹ دستگاه در بحث حجاب وظیفه دارند، دادگستری مرجع مقابله است، نمی‌تواند به خیابان برود و تذکر دهد، پس شما رسانه‌ها تک تک دستگاه‌های مرتبط را توبیخ و از انها مطالبه کنید.

حجت‌الاسلام موسوی، درباره برداشت آب و برق شرکت فولاد کوار هم گفت: این شرکت از همه ظرفیت های استان استفاده می‌کند مثل اب، برق، آزادسازی زمین‌ها اما باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کند که در وقت خودش به ان هم رسیدگی می‌کنیم.

آب بیرم موضوع دیگری بود که از سوی رئیس کل دادگستری فارس پیگیری شد و وی پاسخ داد: در مورد آب بیرم با فرماندار لارستان صحبت کردم، من خودم آنجا زندگی کرده‌ام و می‌دانم مردم خیلی مشکلات دارند.لذا اگر ظرف مدت یکی دو ماه آینده انجام نشد مدیران متخلف را بازخواست خواهیم کرد و مدیران سهل‌انگار با برخورد سخت قضایی مواجه خواهند شد.

شما هم نظر بدهید

مطالب مرتبط

عکسی از شیراز در سال ۱۳۱۰ ، بنظرتون کدام خیابانه؟

دانشمند محله لب آب شیراز حال خوشی ندارد/آخرین شاگرد ملک الشعرای بهار

تصاویر آرامگاه شیخ بابا «روزبهان شیرازی» که باید ببینید و بشناسید

نظرات