روانشناسی مثبت اندیشی

نویسنده : ناصر بهمنی

بخش اعظمی از استرس و گرفتاری های زندگی انسان ها به خاطر منفی نگری و منفی بافی است ،همواره جدالی سهمگین بین تفکرات مثبت و منفی درون ما وجود دارد و متاسفانه اغلب هم نیروهای منفی هستند که حکمفرما میشوند. طبیعت انسان ،تفکرات منفی را خیلی زودتر و راحت تر ازز تفکرات مثبت جذب می […]

بخش اعظمی از استرس و گرفتاری های زندگی انسان ها به خاطر منفی نگری و منفی بافی است ،همواره جدالی سهمگین بین تفکرات مثبت و منفی درون ما وجود دارد و متاسفانه اغلب هم نیروهای منفی هستند که حکمفرما میشوند.
طبیعت انسان ،تفکرات منفی را خیلی زودتر و راحت تر ازز تفکرات مثبت جذب می کند.روانشناسان اعتقاد دارند راه و روش های زیادی برای مثبت اندیشی در نهاد انسان ها وجود دارد و یکی از این روش ها ، تجسم فکری است .
 امید آموختنی است ، افراد پر امید در مقایسه با افراد کم امید در عرصه های مختلف زندگی عملکرد بهتری دارند ،افراد پر امید سازگاری روانی مطلوب تری نسبت به همتایان نا امید و کم امید داشتند،افراد خوش بین و امیدوار شادتر ، راضی تر و اعتماد به نفس بالائی دارند،این افراد با عزمی راسخ تر با اهداف زندگی و تلاطم روزگار دست و پنجه نرم می کنند، و در نتیجه زندگی برای آنها معنای بیشتری دارد.

برابر آخرین تعریف های بهداشت روانی ؛یکی از شاخص های سلامت روانی شادمانی و خوش بینی است،شاد زیستن یکی از روش های خوب زندگی کردن است ، امید که با نگاهی زیبا و روحیه شاداب سربلند و پیروز باشید.

ناصر بهمنی،روانشناس بالینی،شیراز

برای عضویت در کانال واتساپ اول فارس کلیک کنید 

ویژگی جدیدی مشابه با کانال تلگرام به واتساپ اضافه شد | پلازامگ

مطالب مرتبط

۱۳ حقیقت روانشناسی جالب که با دانستن آن ها شگفت زده می شوید!

عبارت «لطفاً» ابزاری استراتژیک برای سوء استفاده است

زنی که این نشانه ها را دارد می خواهد از شما سوء استفاده کند

نظرات