• 25 بهمن 1402
  • دسته‌بندی: آشپزی
  • شناسه خبر : 134252

روش های کاربردی برای از بین بردن بوی دنبه در غذا

روش های کاربردی برای از بین بردن بوی دنبه در غذا

امروزه بسیاری سعی می کنند به جای روغن های پالم دار از روغن های طبیپعی مثل روغن دنبه استفاده کنند.اما خب دنبه می تواند برای بسیاری بوی ناخوشایندی داشته باشد و شاید ندانید که چگونه باید آن را برطرف کنید.در ادامه این مطلب شما را با روش هایی که می توانید بوی دنبه را از […]

امروزه بسیاری سعی می کنند به جای روغن های پالم دار از روغن های طبیپعی مثل روغن دنبه استفاده کنند.اما خب دنبه می تواند برای بسیاری بوی ناخوشایندی داشته باشد و شاید ندانید که چگونه باید آن را برطرف کنید.در ادامه این مطلب شما را با روش هایی که می توانید بوی دنبه را از غذا از بین ببرید آشنا می کنیم.

از بین بردن بوی دنبه

روش های از بین بردن بوی دنبه در غذاهای غیرآبدار مثل برنج

اگر می خواهید از روغن های حیوانی مانند روغن دنبه در پخت برنج استفاده کنید برای رفع بوی بد آن، مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک عدد پیاز متوسط را خلالی خرد کرده و سپس در روغن دنبه یا روغن حیوانی سرخ کنید.
  • پس از سرخ شدن پیازها، روغن آن را از صافی عبور داده و روی برنج بریزید. زیرا پیاز سرخ شده در روغن، موجب از بین رفتن بوی روغن تا حدود زیادی می شود.

از بین بردن بوی دنبه و روغن حیوانی از خورشت و غذاهای آبکی

رفع بوی دنبه از غذا با استفاده از لیمو عمانی و ادویه

روش دیگری که برای رفع بوی دنبه از غذا می‌توانید به‌کار بگیرید، استفاده از لیمو عمانی و ادویه‌های معطر است. هنگام پخت غذاهایتان می‌توانید از ادویه‌های معطری مثل زنجبیل، تخم گشنیز، فلفل سیاه و… استفاده کنید.

لیمو عمانی  علاوه‌بر این‌که برای از بین بردن بوی روغن حیوانی در غذاهایی مثل آبگوشت و خورش‌ها استفاده می‌شود، طعم بی‌نظیری هم به این غذاها می‌دهد و با خواصی که در دل خودش پنهان کرده‌ است، به سلامت بدن هم کمک می‌کند.

از بین بردن بوی دنبه

استفاده از پیاز

همانطور که ذکر کردیم، سرخ کردن پیاز در دنبه و روغن حیوانی، موجب از بین رفتن بوی آن می شود. پیاز خرد شده یا زنده شده را در روغن سرخ کرده و همان روغن را پس از صاف کردن، برای پخت آبگوشت یا خورشت استفاده کنید.

رفع بوی دنبه از غذا با استفاده از دارچین

دارچین یکی از بهترین ادویه‌هایی‌ست که در از بین بردن بوی دنبه و روغن حیوانی تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. این ادویه دوست‌داشتنی که بیشتر اوقات روی شله‌زرد دیده می‌شود، علاوه‌بر رفع بوی دنبه از غذا، طعم متفاوتی هم به غذاها می‌دهد؛ به‌خصوص خورش قیمه.

استفاده از پودر دارچین، طعم غذاهایی مثل قورمه سبزی، آبگوشت و… را تغییر می‌دهد؛ به‌همین دلیل اگر می‌خواهید موجب تغییر طعم غذایتان نشود، می‌توانید از چوب دارچین استفاده کنید. برای این منظور، چوب دارچین را داخل غذا قرار دهید و بعد از نیم‌ساعت آن را خارج کنید تا بوی روغن حیوانی از بین برود.

اگر بوی دنبه در غذا زیاد است، می‌توانید برای از بین بردن بوی روغن حیوانی در غذاها، ابتدا چند عدد چوب دارچین را در روغن قرار دهید و آن را داغ کنید؛ سپس حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید روغن سرد شود. بعد از سردشدن روغن، چوب‌های دارچین را از روغن خارج کنید؛ با این کار، به‌راحتی می‌توانید بوی دنبه را از غذا خارج کنید.

از بین بردن بوی دنبه

چند نکته از سرآشپز

  • اگر هنگام پخت آبگوشت، گوشتتان حاوی دنبه است، بهتر است از پیاز و لیموعمانی بیشتری استفاده کنید تا هم به رفع بوی دنبه از غذا منجر شود و هم طعم متفاوتی به آبگوشتتان دهد.
  • زمانی که دنبه گوشت زیاد است، می‌توانید گوشت را در قابلمه‌ای با آب بجوشانید تا کف حاصل از آن خارج شود. کفی که هنگام پخت دنبه ایجاد می‌شود، هم تاثیر بدی در طعم غذا دارد و هم بوی دنبه را چند برابر می‌کند.
  • اگر برای اولین‌بار است که از روغن حیوانی یا روغن دنبه استفاده می‌کنید، بهتر است در ابتدا به‌صورت تدریجی و به‌مقدار کم آن را به غذایتان اضافه کنید تا به طعم و بوی آن عادت کنید. هر چقدر هم که از روش‌های رفع بوی دنبه از غذا کمک بگیرید، باز هم در اولین برخورد، بوی آن شما را اذیت خواهد کرد.
  • اگر مهمان دارید و می‌خواهید از روغن حیوانی یا دنبه در غذایتان استفاده کنید، بهتر است این کار را نکنید؛ زیرا مهمانانتان ممکن است آزرده‌خاطر شوند. هر چقدر هم که از ترفندهای رفع بوی دنبه از غذا استفاده کنید، در اولین برخورد، بوی آن حس منفی و ناخوشایندی به طرف مقابل منتقل می‌کند.
مطالب مرتبط

نظرات