مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، در حاشیه مراسم روز یکشنبه اعلام کرد که بزودی کراس اوور ملی این خودروساز با نام « ریرا » به بازار معرفی می شود. «ریرا» یا همان «ری را» نام مازندرانی به حساب می آید که در برخی تعریف ها به معنی باران بوده و در آثار ادبی نویسندگان و شاعران به آن اشاره شده است.
بر اساس گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، ریرا که همان نام تجاری پروژه K125 است، دوشنبه با حضور وزیر صمت رونمایی می شود. البته که هنوز حضور وزیر صمت در این مراسم قطعی نشده است و احتمال دارد تا ایران خودرو ریرا در روز دیگری به مقام های دولتی معرفی شود. همچنین گفته می شود که نمونه اولیه کراس اوور ملی ایران خودرو به صورت اختصاصی برای وزیر صمت و هیات همراه رونمایی می گردد و احتمال دارد که از مراسم معرفی این خودرو، تصاویری منتشر نشود.
ویژگی های ایران خودرو ریرا
ریرا بر اساس پلتفرم IKP1 طراحی شده است. این پلتفرم که نسخه بومی پلتفرم PF1 گروه PSA است، در حال حاضر برای تارا استفاده شده و قرار است تا این کراس اوور دومین محصول ایران خودرو بر اساس این پلتفرم باشد. ابعاد و اندازه اولین کراس اوور ملی ایران خودرو، در دسته کراس اوورهای B پلاس بازار جهانی قرار می گیرد و می تواند ریرا را در ابعاد و اندازه به پژو ۲۰۰۸، سیتروئن C3-XR، نیسان جوک و… نزدیک دانست.
امکانات ریرا
چندی پیش طی مراسمی نسخه مفهومی K125 یا همان ریرا با حضور خبرنگاران تخصصی صنعت خودرو در مرکز تحقیقات ایران خودرو به صورت خصوصی رونمایی شد. در آن مراسم معرفی این محصول اعلام شد که نسخه فول آپشن این خودرو به امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی سیم تلفن همراه، جلو آمپر (کلاستر) دیجیتال، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، فناوری LED چراغ ها و… مجهز خواهد بود.
مشخصات فنی ایران خودرو ریرا ( ری را )
آن طور که گفته می شود، ریرا با دو پیشرانه به بازار می آید. یکی از پیشرانه که برای نسخه پایه این کراس اوور ملی انتخاب شده است، از نوع TU5 پلاس بوده و ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه ۱٫۶ لیتری توان خود را به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT انتقال می دهد و به چرخ های جلو می رساند. به احتمال بسیار زیاد، ریرا در نسخه دنده دستی هم به بازار معرفی می شود.
نمونه فول آپشن ایران خودرو ریرا به پیشرانه TC7 پلاس مجهز است که با حجم ۱۶۴۵ سی سی و فناوری توربو شارژ، ۱۶۸ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر تولید می کند. توان این پیشرانه هم از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلوی این خودروی جدید می رسد.
ریرا قرار است تا در آینده با نسخه برقی هم به بازار معرفی شود و در گام های بعدی خانواده پیشرانه سه سیلندر ایران خودرو بر روی آن نصب گردد.
لازم به ذکر است که تصویر استفاده شده در این خبر، جنبه تزئینی دارد و صرفاً بر اساس شباهت میان برخی خطوط طراحی نمونه مفهومی ریرا با محصولات جدید هیوندای، این تصویر درج گردیده است.
ایران خودرو ریرا بر اساس چه پلتفرمی طراحی شده است؟
ریرا (ری را) که همان نام تجاری پروژه K125 است، بر اساس پلتفرم IKP1 طراحی شده است. این پلتفرم که نمونه ایرانیزه پلتفرم PF1 گروه PSA به حساب می آید، در پروژه تارا هم دیده می شود.
خورشید
تاریخ : ۲۹ - خرداد - ۱۴۰۱
یه چیز کم کیفیت تولید میکنن بعد به قیمت خون باباشون میفروشن به مردمی که هیچ راهی جز خرید این محصولات رو ندارن، تا بوده همین بوده رئیس رؤسا و خانزاده ها و آقا زاده ها دلشون به حال مردم نمیسوزه
مجید
تاریخ : ۲۵ - خرداد - ۱۴۰۱
یه اتاق چینی کپی کردید و یک پیشرانه قدیمی tu5 و یک پیشرانه دیگر ای اف سون توربو که الکی میگید ۱۶۸ اسب بخار ولی شتاب در حد پراید واقعا افتضاحه موتور tu5 فقط برای ۲۰۶ و نهایت رانا اون هم دنده دستی خوبه و اون ای اف سون توربو هم اگر تولید نشه بهتره