زنان و مردان قدبلند دوست دارند با چه کسانی ازدواج کنند؟

آیا اختلاف قد در ازدواج اهمیت دارد؟ آیا زن و شوهر حتما باید با یکدیگر تناسب قد داشته باشند؟ تمامی دختران و پسران مجرد قبل از ازدواج معیارها و ملاک هایی برای انتخاب همسر دارند . این معیارها می‌ تواند در رابطه با ویژگی‌ های ظاهری ، سن ، اخلاق ، خانواده ، مذهب ، […]

آیا اختلاف قد در ازدواج اهمیت دارد؟ آیا زن و شوهر حتما باید با یکدیگر تناسب قد داشته باشند؟

تمامی دختران و پسران مجرد قبل از ازدواج معیارها و ملاک هایی برای انتخاب همسر دارند . این معیارها می‌ تواند در رابطه با ویژگی‌ های ظاهری ، سن ، اخلاق ، خانواده ، مذهب ، اعتقادات و … باشد .

ملاک های انتخاب همسر شامل موارد گسترده ای می شود از جمله:

حیطه اقتصادی شامل شغل و درآمد،
تحصیلات،
خانواده،
مذهب
اعتقادات
همچنین زیبایی ظاهری.
در بین ملاک های ظاهری اختلاف قد در ازدواج موضوعی است که برای خیلی از دختر و پسرها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

اختلاف قد در ازدواج جزو معیار های ظاهری به حساب می ‌آید . حالا این سوال برای بسیاری از افراد پیش می ‌آید که آیا اختلاف قد فاکتوری مهم در انتخاب همسر می باشد یا خیر ؟ در اینجا باید گفت که نمی توان جواب عمده و واحد به این قبیل سوالات داد ، چرا که این معیار کاملا به سلیقه طرفین بستگی دارد .

بیشتر افراد بر این باورند که قد مرد می بایست یک سر و گردن از زن بلندتر باشد و هم قد بودن زن و مرد یا بلند بودن زن از مرد برایشان جا نیفتاده است .

اگر در شرف ازدواج هستید معیار هایی بسیار مهم تر از اختلاف قد در ازدواج وجود دارد . با کمک مشاوره قبل از ازدواج به شناخت کامل همسر و .. بپردازید تا ازدواج موفق و خوبی داشته باشید.

عده ای دیگر نیز بر این باورند که هم قد بودن زن و مرد نه تنها موردی ندارد بلکه امری درست است . اینگونه افراد همسو با ضرب المثل کبوتر با کبوتر ، باز با باز ، معتعد هستند که زوجین باید با یک دیگر هم قد باشند .

اما باید بدانید که ویژگی های ظاهری از جمله اختلاف قد زن و شوهر فاکتوری است که از جانب جامعه مورد انتقاد قرار می گیرد . به عنوان مثال : افراد جامعه کشور ایران بر این باورند که قد مرد از زن خود بلند تر باشد و بلند بودن زن از مرد برایشان جا نیافتاده است .

یکی از معیارهای انتخاب همسر ویژگی‌های ظاهری او است که قد نیز شامل آن می‌شود. تقریبا اکثر افراد در جامعه ایران معتقد هستند که مرد باید از همسرش بلندتر باشد. در این مطلب ازسری مطالب مجله خانواده اول فارس به بیان اختلاف قد زن و شوهر می‌پردازیم.

اختلاف قد زن و شوهر

اکثر خانم‌ها دوست دارند با مردی ازدواج کنند که از آن‌ها قد بلندتر باشد. نظر شما چیست؟

ویژگی‌های ظاهری یکی از ملاک‌های ازدواج برای بسیاری از دختران و پسران است. اختلاف قد انتخاب را کمی سخت‌تر می‌کند. در بسیاری از موارد زوجین با وجود تفاهمات اخلاقی و تناسبات شخصیتی تنها به دلیل عدم تناسب در قد از ازدواج با یکدیگر صرف‌نظر کرده‌اند.

آیا اختلاف قد معیار درستی برای ازدواج است ؟
و به طور کلی برخی از افراد اختلاف قد را معیاری مهم و اساسی برای انتخاب همسر خود می‌دانند و حتی برخی دیگر این فاکتور را جزو معیارهای اساسی انتخاب همسر نمی‌داند و فاکتورهایی همچون اخلاق برای شان حائز اهمیت می باشد .

تاثیر قد در ازدواج :
اختلاف قد هر چند برای طرفین اهمیت نداشته باشد و از فاکتورهای اصلی انتخاب همسر نباشد ، اما همچون سایر معیارها و ملاک ‌های انتخاب همسر تأثیرات زیادی بر زندگی زوجین دارد . به طور کلی می‌ توان گفت افراد قد بلند سریع تر می توانند ازدواج کنند و افراد کوتاه قد زمان بیشتری برای ازدواج نیاز دارد و عموماً دیرتر ازدواج می ‌کنند . در نتیجه تاثیر قد در ازدواج در کشور ما بسیار زیاد است.

اختلاف قد یا اختلاف عقیده
اگرچه نمی توان مسئله ی ظاهر و جذابیت های فیزیکی در ازدواج را نادیده گرفت اما در کنار این موضوع توجه به سایر ابعاد و اندکی انعطاف روانشناختی نیز لازم است.

هرچند افرادی که به طورکلی با وجود عشق از سایر ملاک های خود از جمله اختلاف قد خود با همسرشان چشم پوشی کرده اند در ادامه ی راه با فروکش کردن احساسات دچار مشکل می شوند.

قاعده کلی این است که در صورتی که اختلاف قد دو طرف چندان فاحش نبوده و در سایر ملاک های مهم تفاهم و آمادگی لازم وجود داشته باشد، می توان با این موضوع کنار آمد.

موضوع دیگر در خصوص ازدواج اولویت بندی ملاک ها می باشد.

مردان با زنان کوتاه‌تر از خود ازدواج می‌کنند

اکثر مردان تمایل دارند به خواستگاری دختری کوتاه‌تر از خود بروند و نمی‌خواهند با زنی بلند‌تر از خود ازدواج کنند. چراکه در این شرایط ممکن است دچار خودکم‌بینی شوند.  همچنین مردان دوست ندارند هنگام نگاه‌کردن به همسرشان سرخود را بالا بگیرند.

افراد قدبلند با چه کسانی ازدواج می‌کنند؟

بر اساس آنچه گفتیم مردان قدکوتاه تمام تلاش خود را می‌کنند تا به نحوی کوچکی اندام خود را جبران کنند. به همین دلیل ممکن است تمایل داشته باشند با زنانی ازدواج کنند که درآمد کمتری دارند یا سطح تحصیلاتشان پایین‌تر از خودشان است. برخلاف آن‌ها مردان قدبلند می‌خواهند تا از جذابیت ظاهری خود استفاده کنند و به همین دلیل تمایل بیشتری به ازدواج با زنانی نشان می‌دهند که درآمد یا سطح اجتماعی بالاتری نسبت به خودشان دارند.

زنان چه قدی را می‌پسندند؟

می‌دانیم که از معیارهای ظاهری دختران برای انتخاب همسر آینده، قدبلند است. شاید این فکر در ذهنتان به وجود بیاید که قد مطلوبی که دختران از همسر خود انتظار دارند چقدر است. بیشتر دختران دوست دارند همسرشان بین ۱۲ تا ۱۴ سانتی‌متر بلند‌تر از آن‌ها باشد. نزدیک به هفتاد درصد خانم‌ها طی پژوهش‌ها اعلام کرده‌اند که دوست دارند همسرشان از قد بلندتری نسبت به خودشان داشته باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه معیارهای انتخاب همسر کلیک کنید.

مردان چه قدی را می‌پسندند؟

محققان با بررسی هزاران زوج در زمینه تاثیر قد کوتاه مردان در ازدواج و زندگی مشترک مردان ، به این نتیجه دست یافته اند که ازدواج هایی که مرد از زن کوتاه‌ تر است ، نسبت به سایرین موفقیت آمیزتر بوده است و کم تر به طلاق زوجین منجر شده است . در این گونه ازدواج‌ ها زن معیارهای دیگری همچون اخلاق مرد را مد نظر داشته و معیار اختلاف قد را نادیده گرفته است و یا از اهمیت چندانی برخوردار نبوده است .

مردان کوتاه قد در زندگی خود بسیار تلاش می ‌کنند تا با درآمد خوب ، خوش اخلاقی و رفتار مناسب با همسر خود این کوتاهی قد را به گونه ای جبران کنند . این گونه مردان تمایل دارند با زنانی ازدواج کنند که درآمد کمتر ، سطح تحصیلات پایین تر و … داشته باشند تا به گونه کوچیکی اندام خود را جبران کنند .

در نهایت می‌ توان ازدواج ی که مرد از زن خود کوتاه تر است را زندگی پایدارتری نسبت به سایرین دانست .

تحقیقات نشان داده که مردان دوست دارند همسرشان قدکوتاه تری نسبت به خودشان داشته باشد. میانگین قد ایده‌آل در نظر مردان ۱۶۳ تا ۱۷۲ است. البته مردان دوست ندارند که همسرشان اختلاف قد بسیار زیادی با آنان داشته باشد. ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر تفاوت قد برای مردان مطلوب است.

تاثیر قد بلند مرد در ازدواج

مردان قد بلند تمایل دارند با زنی ازدواج کنند که قد کوتاه تری نسبت به خود داشته باشند و علاقه ندارند که با زنی ازدواج کنند که هم قد آن ها و یا بلند تر از آن ها باشد . این گونه مردان سعی می ‌کنند جذابیت ظاهری خود را تقویت کنند و بیشتر تمایل دارند با زنانی ازدواج کنند که سطح اجتماعی یا تحصیلات و یا درآمد بهتری داشته باشند .

نکات مهم در مورد قد در ازدواج

  • افراد قدبلند معمولاً اعتمادبه‌نفس بالایی دارند و به همین دلیل در موقعیت‌های اجتماعی و شغلی نیز تصویر بهتری از خود نشان می‌دهند.
  • افراد قدکوتاه به دلیل احساس امنیت کمتر، بیشتر از قد بلندها به بیماری‌های روانی دچار می‌شوند. آنان به دلیل کمبود اعتمادبه‌نفس، استرس و اضطراب زیادی را تجربه می‌کنند و به همین دلیل در برابر بیماری‌های مختلف آسیب‌پذیر می‌شوند.
  • برخی تحقیقات نشان داده که قد بر صدای افراد تأثیر می‌گذارد. افراد قدبلند، ریه‌های قوی‌تری دارند و صدایشان نیز تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. خانم‌ها به این تن صدا علاقه بیشتری نشان می‌دهند؛ پس این عامل را نیز می‌توان از دلایل علاقه زنان به مردان قدبلند دانست.
  • طبق بررسی‌ها افراد قدکوتاه خوش‌اخلاق‌تر از سایر افراد هستند و صبر و ملایمت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

تحقیقات متعدد نشان داده از روی قد یک زن می توان به ویژگی های شخصیتی مرتبط با شغل و رشد فردی اش پی برد. و چه بلند قد باشید و چه کوتاه قد، هر دو تفاوت هایی دارند که شخصیت ما را منحصر به فرد می سازند.

طول عمر بیشتر: مطالعات اخیر روی حدود ۵۰۰ مرد ساکن جزیره «ساردینیا» واقع در دریای مدیترانه نشان می‌دهد که افراد کوتاه‌قد به طور میانگین دو سال بیشتر از افراد بلند قامت عمر می‌کنند. علاوه بر این یک بررسی تحقیقاتی در نشریه «لایف ساینس» روی داده‌های حاصل از میلیون‌ها مورد مرگ و میر نشان داد که افراد کوتاه‌قد طول عمر بیشتری داشته‌اند.

 قد یک زن چه نکاتی را درباره ی شخصیت او برملا می کند.

۱- زنان بلند قد بلندپروازند

هر چه قدتان بلندتر باشد، آرزوهایتان هم بزرگ تر می شود. تحقیقات پژوهشگران بریتانیایی نشان داده زنان بلند قدتر بلندپروازترند و احتمال آنکه تمرکز خود را به جای تشکیل خانواده بر روی پیشرفت شغلی شان بگذارند، بیشتر است.

روانشناسان پس از بررسی نتایج پرسشنامه هایی که توسط زنان مختلفی از استرالیا، کانادا و انگلیس پاسخ داده شده بودند، به این نتیجه رسیدند که زنانی که قد بالاتر از متوسط دارند، به چشم دیگران، جسورتر، جاه طلب تر و قوی ترند.

۲- زنان کوتاه قد مادرانگی بیشتری دارند

محققان بریتانیایی همچنین پی بردند زنانی که قد کوتاه تری دارند اغلب روابط عاطفی بلند مدت را ترجیح می دهند و به همین دلیل صاحب فرزند هستند. زنان بریتانیایی که قد آن ها بین ۱۶۰ تا ۱۷۸ سانتیمتر است، احتمال تشکیل خانواده و داشتن یک زندگی مشترک باثبات در سن ۴۲ سالگی، در آن ها بیشتر است.

۳- از سویی دیگر، زنان بلند قد بارداری طولانی تری دارند

اینکه احتمال برخورداری از ویژگی های مادرانه در زنان قد کوتاه تر بیشتر است، به این معنی نیست که زنان قد بلندتر مادرانگی ندارند. برعکس، احتمال داشتن یک بارداری طولانی تر در آن ها بیشتر است.

در سال ۲۰۱۵، محققان به این نتیجه رسیدند که قد مادران اثری مستقیم بر طول دوران بارداری آن ها دارد. عوامل متعددی می تواند علت این مسأله باشد، از جمله ژن ها و تغذیه ی زن در طول زندگی اش، امری که ممکن است به این معنی باشد که زنان قد بلندتر کمتر نوزادان نارس دارند.

۴- احتمال داشتن فرزندان بیشتر در زنان کوتاه قد بیشتر است

زنان بلند قد گرچه بارداری طولانی تری دارند، اما جالب است که زنان قد کوتاه تر، به ویژه در جوامع امروزی، احتمالاً به دلیل شخصیت مادرانه شان، اغلب فرزندان بیشتری دارند.

۵- پیدا کردن شریک عاطفی برای زنان بلند قد دشوارتر است

تحقیقات نشان داده پیدا کردن شریک عاطفی مناسب برای زنان بلند قد دشوارتر است.

تحقیق دیگری از پژوهشگران بریتانیایی نشان داده زنان قد بلندتر ممکن است اندکی تستوسترون بیشتر یا استروژن کمتری داشته باشند، امری که ممکن است شخصیت آن ها را مردانه تر سازد.

درنتیجه، فارغ ازاینکه افراد بلند قد جذابیت بیشتری از دید دیگران دارند یا خیر، مردان به طور ناخودآگاه به دنبال ویژگی هایی در زنان هستند که نشانه ی برخورداری از قدرت باروری در آن ها هستند، امری که امتیاز مثبتی برای زنانی محسوب می شود که از ویژگی های مادرانه برخوردارند.

۶- زنان کوتاه قد به دیگران خیلی راحت اعتماد نمی کنند

در بحث جلب اعتماد و داشتن تعامل در جامعه، زنان کوتاه قد سخت تر متقاعد می شوند و در مقایسه با زنان قد بلندتر دشوارتر به دیگران اعتماد می کنند.

بهترین اختلاف قد برای ازدواج
از آنجایی که اختلاف قد و قد طرف مقابل امری کاملاً سلیقه ‌ای است ، اما طبق تحقیقات بهترین اختلاف قد برای ازدواج میتواند متفاوت باشد که در ادامه به آن پرداخته ایم .

قد ایده آل از دید زنان :
درصد بسیار بالایی از زنان اختلاف قد را ملاک و معیاری بسیار مهم در ازدواج می دانند و تمایل دارند که همسرشان حدود ۱۵ سانتی متر از خودشان بلند تر باشند . اینگونه زنان حدود قدی ۱۸۰ را برای مردان ایده آل و نرمال می دانند .

برخی از زنان اختلاف قدی حدود ۲۰ سانتی ‌متر را ایده آل می دانند .

همچنین درصد کمی از زنان ( حدود ۱۰٪ ) ، دوست دارند با فردی ازدواج کنند که هم قد خود باشد .

قد ایده آل از دید مردها :
به طور کلی مردها دوست دارند قد همسرشان کوتاه تر از خودشان باشند . مردان معمولا حدود قدی ۱۶۰ تا ۱۷۰ را برای زنان ایده آل می دانند .

ویژگی افراد قد بلند و قد کوتاه
محققان پس از تحقیقات فراوان به ویژگی ‌های یکسان از افراد کوتاه قد و بلند قد رسیده اند ، که در قسمت به شرح برخی از این ویژگی می پردازیم :

افراد کوتاه قد برای جبران قد خود معمولا تلاش بسیاری می کنند تا اخلاق خوبی داشته باشند در نتیجه این افراد خوش اخلاق تر و خوش برخورد تر از افراد بلند قد هستند .

افراد بلند قد معمولا اعتماد به نفس بالاتری دارند ، در نتیجه موقعیت های اجتماعی و شغلی بهتری دارند . در نتیجه افراد قد بلند معمول درآمد بالاتری دارند .

افراد کوتاه قد معمولا صبورتر از افراد قد بلند هستند و دیرتر عصبانی می شوند .

افراد بلند قد مسیر تنفسی و ریه های بزرگ تری نسبت به افراد کوتاه قد دارند . همین امر باعث می شود تا صدایی جذاب و تاثیرگذارتری نسبت به افراد کوتاه قد داشته باشند .

سوالات متداول اختلاف قد در ازدواج

۱ – آیا واقعاً قد در ازدواج مهم است؟
مشاوران ازدواج می گویند اگرچه قد می تواند یک عنصر مهم و قابل توجه در یک رابطه باشد، بسیاری از ویژگی های مهم دیگر وجود دارد که افراد در شریک زندگی خود به دنبال آن می گردند و قد به ندرت باعث ایجاد یا قطع رابطه می شود. اطلاعات بیشتر در سایت مشاورانه

۲ – بهترین تناسب قد در ازدواج چیست؟
اختلاف قد ایده آل در یک رابطه چیست؟ زنان به صورت کلی و ایده آل مردانی را که ۲۰ سانتی متر بلندتر از آنها هستند ترجیح می دهند. مردان زنان ۱۶ تا ۱۸ سانتی متر کوتاه تر از خود را آنها ترجیح می دهند. ولی این یک قاعهده واصل ثابت نیست.

۳ – اختلاف قد ۲۰ سانت در ازدواج مهم است؟
اگر زن ۲۰ سانت کوتاه تر باشد به اندازه ایده آل مردان نزدیک بوده و مشکلی ندارد ولی اگر مرد ۲۰ سانت کوتاه تر از زن باشد و زن یکی از شاخص های مهم برایش قد باشد، حتما پیش از ازدواج باید با مشاور در این رابطه جلسه مشاوره داشته باشند.

۴ – اختلاف قد ۵ سانتی متر برای ازدواج مهم است؟
خیر. اگر سایر ویژگی های زوجین با هم ارتباط دارد. مشکلی ایجاد نمی کند. فقط مگر یکی از زوجین اصرار بر اهمیت موضوع داشته باشد و باید پیش از ازدواج مشکل را با مشاور در میان بگذارند.

شما هم نظرتان را برای ما بنویسید

فال حافظ امروز ۱۶ دی با تفسیر دقیق و زیبا

۳۴ خاصیت خیار برای سلامتی و کاربردهای آن در خانه‌داری

در کانال اول فارس عضو شوید 

 کانال اول فارس در  ایتا 

 کانال اول فارس در سروش

کانال اول فارس در روبیکا

 کانال اول فارس در  بله 

کانال اول فارس در واتساپ

 کانال اول فارس در  تلگرام

مطالب مرتبط

بسته شدن خیابان شهر بخاطر جشن عروسی پسر ثروتمند‌ترین مرد آسیا

دراستان بوشهر :یک طلاق به ازای هر ۲ ازدواج

زنی که این نشانه ها را دارد می خواهد از شما سوء استفاده کند

نظرات

  • زینب

    تاریخ : ۱۲ - مرداد - ۱۴۰۲

    من دخترم و قدم ۱۷۸ فکر کنم به عنوان یک دختر زیادی بلندم


  • مریم

    تاریخ : ۷ - تیر - ۱۴۰۲

    خودتم اگه یه جنتلمن قد۱۸۰ با قیافه بیبی بیاد خاسته گاریت با اخلاق خوب میگیریش


  • سرنا شیرازی

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۱

    نجابت تعهد ذات غیرت و درکل انسان بودن، قد کوتاه رو هم بلند جلوه میده مرد قد بلندی که اخلاق و نجابت نداشته باشه مفتش ، گران است


  • گل یاس

    تاریخ : ۱۴ - دی - ۱۴۰۱

    مرد قد بلند خیلی جذابه من خیلی دوست دارم البته مردی ندارم


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۴ - دی - ۱۴۰۱

    مسوول سایت…
    اول نظرات رو بخوون بعد منتشر کن
    که هر چرتی رو ننویسن


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۴ - دی - ۱۴۰۱

    دیگه بااین اوضاع اقتصادی همه ی فرمولهای ازدواج ومعیارهابه هم ریخته کسی نمیتونه ازدواج کنه ولی خب قدمردبایدبلندترازقدزن باشه به نظرمن


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۴ - دی - ۱۴۰۱

    من از شوهرم کوتا ترم اما شوهرم بسیار من را دوست داره


  • آرش

    تاریخ : ۱۴ - دی - ۱۴۰۱

    نطر من این هست که مرد باید از زنش قد بلند تر باشه یا لا اقل هم قد باشن ولی زن بلند تر از شوهرش اصلا جالب نیست


  • قربان

    تاریخ : ۱۳ - دی - ۱۴۰۱

    الان تنها معیار جیب پر پول است ویک چیز بزرگ


  • شهین

    تاریخ : ۱۳ - دی - ۱۴۰۱

    شوهرم از من کوتاه تر است …همه جوری مشکل داریم…ولی خب به روی خودم نمیارم


  • مالک

    تاریخ : ۱۳ - دی - ۱۴۰۱

    ازدواج زن … می‌خوام