نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان گفت:

عدم توجه به سوختن صدها هکتار درختان بنه و بلوط در ارسنجان فارس

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی در توئیتی به سوختن غنی‌ترین و قدیمی‌ترین جنگل‌های زاگرس در ‎ ارسنجان فارس اشاره کرد. به گزارش اول فارس ؛جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با انتشار ویدئویی از آتش در جنگل […]

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی در توئیتی به سوختن غنی‌ترین و قدیمی‌ترین جنگل‌های زاگرس در ‎ ارسنجان فارس اشاره کرد.
به گزارش اول فارس ؛جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با انتشار ویدئویی از آتش در جنگل های زاگرس در توئیتی نوشت:

“‏این ویدئو سوختن غنی‌ترین و قدیمی‌ترین جنگل‌های زاگرس در ‎ ارسنجان فارس است، سال گذشته بارها به رئیس محترم محیط زیست کشور ‎،کلانتری گفتم مناطق مستعد آتش سوزی را به پایگاه‌های موقت اطفاء حریق تجهیز کنید.
امروز هر درخت بنه و بلوط میلیو‌ن‌ها دلار ارزش دارد که به خاطر بی‌توجهی می‌سوزد.”

 آتش سوزی در ارتفاعات شهرستان‌های ارسنجان و مرودشت همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش رسیده به اول فارس  کمبود امکانات، صعب العبور بودن منطقه و وزش باد عملیات مهار آتش را با مشکل روبرو کرده است.

این حریق از روز ۱۱ تیرماه در ارتفاعات منطقه سعادت آباد شوشتری واقع در مرز شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد آغاز شده است.

با وجود گستردگی حریق، دمای بسیار بالای هوا و سرعت پیشروی بالا، این آتش سوزی عصر دیروز در ارتفاعات پاسارگاد و مرودشت مهار شد، اما آتش مجددا از صبح امروز در ارتفاعات شهرستان مرودشت شعله ور شده است و نیرو‌ها در حال اعزام برای مهار آتش هستند.

مطالب مرتبط

جزئیات قتل مسلحانه ۲ پسر عمو در روستای « پلنگی » کامفیروز

مهار نشدن شعله‌های آتش در جنگل ارتفاعات شلال دان باشت

آتش سوزی وسیع در جنگل های کوهمره سرخی و جروق استان فارس ادامه دارد

نظرات