• 30 / تیر 1403 / 11:54
  • شناسه خبر : 149521

شرط جدید برای تکمیل آزادراه شیراز – اصفهان : دریافت عوارض از خودروها

دریافت عوارض آزادراهی از خودروها، زمینه ساز و لازمه ی تکمیل پروژه آزادراه شیراز – اصفهان است.

به گزارش  اول فارس از شیراز ، رضا محمدیان با اعلام این مطلب  افزود: به رغم اینکه افزون بر ۹ ماه از افتتاح ۶ قطعه از آزادراه شیراز – اصفهان در سفر استانی شهید رییسی به فارس (مهرماه ۱۴۰۲) می گذرد و با وجود استقبال خوب هموطنان از این مسیر، امکان گرفتن عوارض آزادراهی در این مسیر هنوز فراهم نشده است.

وی، با اشاره به کمبود منابع مالی برای تکمیل قطعه هفت و همچنین نگهداری قطعات یک تا ۶ آزادراه شیراز – اصفهان ادامه داد: تداوم تمام خدمات، تجهیزات و ماشین آلات در کنار فعالیت نیروی انسانی در حوزه راهداری و نگهداری آزادراه، وابسته به درآمد حاصل از دریافت عوارض است.

او اظهار کرد: به رغم اینکه نرخ عوارضی پیشنهادی شرکت احداث آزادراه شیراز – اصفهان از سوی معاونین وزارت راه و شهرسازی تایید شده اما برای ابلاغ هنوز به تایید مقام عالی این وزارتخانه نرسیده است.

مدیر عامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزاد راه شیراز – اصفهان گفت: سرمایه‌گذاران طی حدود ۹ ماه گذشته و از ابتدای افتتاح این پروژه تاکنون، تمام هزینه‌های مرتبط با خدمات نگهداری آن را را تامین کرده‌اند که به نظر می‌رسد دیگر امکان صرف هزینه برای تکمیل آزادراه و بهره‌برداری از آن وجود ندارد.

محمدیان افزود: با توجه به تمایل وزیر راه و شهرسازی برای آغاز قطعه هشت آزادراه شیراز – اصفهان و ایجاد تعهد بیشتر برای شرکت ساخت و بهره برداری از این پروژه، ضرورت دارد که موانع پیش روی تکمیل این طرح و همچنین سرمایه‌گذاری در سایر طرح‌های ملی رفع شود.

وی، با اشاره به ترافیک سنگین موجود در آزادراه شیراز – اصفهان ادامه داد: قطعا توقف خدمات راهداری و نگهداری در سیستم آزادراه که به انسداد این مسیر منجر می شود تبعات سنگین اقتصادی، اجتماعی و منطقه‌ای به دنبال خواهد داشت.

او افزود: تاخیر در ابلاغ نرخ عوارضی، مانع اصلی در مسیر تکمیل این محور و همچنین نگهداری از آن در فصل گرما و سرما است و لذا از مجموعه وزارت راه و شهرسازی و مسئولان عالی استان فارس و نمایندگان مردم در مجلس تقاضا داریم که با رفع این مشکل، به شتاب گرفتن روند تکمیل و توسعه این آزادراه کمک کنند.

پروژه آزادراه شیراز – اصفهان در ۶ قطعه به طول ۲۱۲ کیلومتر در مسیر شاهراه شمال-جنوب، صبح پنجشنبه ۲۰مهرماه ۱۴۰۲ با حضور شهید آیت الله رییسی رییس‌جمهور افتتاح و اعلام شد بهره برداری از این طرح، علاوه بر کاهش مصرف سوخت و کاهش حوادث جاده‌ای، موجب کوتاه تر شدن مسیر شیراز – اصفهان و شهرهای مرکزی و شمال کشور به میزان ۱۳۵ کیلومتر می‌شود.

مطالب مرتبط

جزئیات قتل مادر ۵۰ ساله توسط فرزندش در یکی از محله‌های شیراز

خبر تازه از پیشرفت کُند واحدهای مسکن ملی برای متقاضیان در شیراز

قتل هولناک یک جوان در بلوار «نارنجستان» شیراز پس از قلدربازی ۶ جوان

نظرات