• 30 / تیر 1403 / 12:09
  • شناسه خبر : 149525

شیوه صحیح و اصولی تمیز کردن هر نوع مانیتور

با اوضاع اقتصادی این روزها باید تا جای ممکن مراقب وسایل خود باشیم و بدانیم که چگونه آنها را تمیز و نگهداری کنیم.صفحه مانیتور یکی از مواردی است که تمیز کردن آن دقت بالایی می خواهد تا به وسیله آسیبی نرسد و از آنجایی که مانیتور یک وسیله حساس است، باید روش تمیز کردن آن را یاد بگیریم که در این قسمت آن را به شما آموزش خواهیم داد.

تمیز کردن مانیتور یا صفحه نمایش

نکاتی که باید در زمان پاک کردن صفحه نمایش رعایت کنید

کثیف بودن صفحه نمایش یکی از مشکلات رایج لپ تاپ، مانیتور و تلوزیون به حساب می‌آید و درصورتی که صفحه نمایش کثیف باشد، کیفیت تصویر به نمایش آمده کاهش پیدا می‌کند و گاهی هم این امکان وجود دارد در برخی از مواقع غرد و غبار به داخل نمایشگر نفود می‌کند و باعث خرابی آن می‌شوند. از همین رو پاک کردن صفحه نمایش اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند. موارد بسیاری وجود دارد که پیش از اقدام به پاک کردن صفحه نمایش مانیتور، لپ تاپ، تلویزیون یا محصولات دیگر باید در نظر بگیرید. در ادامه به بیان موارد مدنظر خواهیم پرداخت.

از دستورالعمل شرکت سازنده دستگاه پیروی کنید

هر شرکتی برای پاک کردن صفحه نمایش محصولات خود، نکاتی را در دفترچه راهنما ذکر کرده است. برخی از شرکت‌ها مانند ال جی به کاربران توصیه می‌کنند که صفحه نمایش تلویزیون‌های این شرکت با مواد شوینده پاک نشود. برخی شرکت‌ها نیز مانند دل (Dell) از کاربران می‌خواهند با دستمالی نرم که آغشته به الکل باشد سطح صفحه‌نمایش را به آرامی پاک کنید.

با این حساب، بهتر است ابتدا سری به دفترچه راهنمای دستگاه بزنید و نکات ذکر شده برای تمیز کردن دستگاه را یاد بگیرید. در نظر داشته باشید عدم رعایت برخی از نکات ذکر شده در دفترچه امکان دارد قوانین خدمات پس از فروش محصول را نقض کند. البته چنین موضوعی نسبت به هر شرکت سازنده می‌تواند متفاوت باشد.

آماده‌سازی

اولین مرحله ای که باید برای تمیز کردن مانیتور به کار ببندید آماده‌سازی است؛ یعنی اول باید مانیتور را خاموش کنید (زمانی که می خواهید صفحه لپ تاپ، گوشی موبایل، تلویزیون یا کامپیوتر را تمیز کنید، حتما اول باید آن را خاموش نگهدارید)؛ بعد صبر کنید تا مانیتور خنک شود و شروع به تمیز کردن کنید؛ همچنین توصیه می شود که صبح ها قبل از شروع کار و روشن کردن مانیتور، این کار را انجام دهید.

سپس یک دستمال پارچه ای میکرو فایبر (که هیچ لکی نمی اندازد) بردارید و روی آن بکشید تا گرد و غبار رفع شود. اگر احساس می کنید لکه روی مانیتور افتاده، کمی دستمال را با آب خیس کنید و به آرامی آن را اسکراب کرده و بردارید.

اسپری بزنید

هرگز از اسپری های شیمیایی خیلی قوی استفاده نکنید؛ اما اسپری های معمولی اشکالی ندارد. بهترین حالت این است که از یک پاک کننده مخصوص مانیتور کمک بگیرید تا به بهترین نتایج برسید. پیشنهاد ما این است که اسپری را مستقیماً به دستمالِ تمیزتان بزنید تا از ایجاد لک جلوگیری شود و از طرفی هم هیچ مایع اضافی روی صفحه مانیتور باقی نماند. در این مرحله می توانید فشار خیلی ملایمی به صفحه مانیتورتان وارد کنید؛‌ البته باید مراقب باشید که این فشار خیلی زیاد نشود که به آن آسیبی برساند.

خشک کنید

وقتی که مانیتور را آماده می کنید و به آن اسپری زده و تمیزش می کنید، نیاز به خشک کردن هم دارید تا کارتان تکمیل شود‌. در نهایت دستمالی که رطوبت ندارد را استفاده کنید؛ چرا که انجام این کار باعث می‌ شود تا لکه و آلودگی ها به طور کامل پاک سازی شوند و یک نوع حس تمیزی و زیبایی به صفحه مانیتور می دهد که باعث می شود دلتان بخواهد کل روز به صفحه نگاه کنید

از آب آشامیدنی برای تمیز کردن صفحه نمایش استفاده نکنید

آب آشامیدنی اصولا دارای املاح معدنی است؛ املاحی که برای سطح صفحه نمایش مضر هستند و می‌توانند باعث ایجاد خراش روی صفحه نمایش شوند. به همین منظور پیشنهاد می‌شود از آب مقطر برای تمیز کردن صفحه نمایشگر، تلویزیون، لپ تاپ و وسایل مشابه استفاده شود.

برای از بین بردن لکه های مانیتور بهتر است آب مقطر را مستقیما روی پارچه یا دستمال بریزید. نکته دیگری که وجود دارد برای از بین بردن لکه های مانیتور بهتر است از پاشش مستقیم آب مقطر با اسپری اجتناب کنید؛ بلکه آب مقطر را روی پارچه ریخته و سپس لکه را پاک کنید. چنین اقدامی ممکن است باعث ورود آب به درون دستگاه شود. در صورتی که محلول شوینده مناسب پیدا نکردید، آب مقطر می‌تواند از بهترین پاک کننده صفحه تلویزیون محسوب شود.

مطالب مرتبط

تمیز کردن پرندگان خانگی و قفس آنها به بهترین روش

نحوه تمیز کردن آسان اجاق گاز شیشه ای با مواد طبیعی

ترفندهای جادویی و راحت تمیز کردن مایکروویو

نظرات