• 30 / تیر 1403 / 11:56
  • شناسه خبر : 149520

طرز تهیه صیادیه السمک عربی با طعمی فوق العاده خوشمزه و متفاوت

صیادیه السمک  از غذاهای محبوب و معروف عربی است که طعم بسیار خوشمزه ای دارد.این غذا برای افرادی که عاشق غذاهای دریایی هستند فوق العاده است.پس اگر هوس خوردن یک غذایی دریایی بی نظیر را نموده اید تا انتهای این مطلب ما را همراهی نمایید.

طرز تهیه سمک صیادیه

مواد لازم برای تهیه سمک صیادیه؛ صیادیه با ماهی

برنج : ۳ پیمانه
زعفران : ۱ قاشق مرباخوری
ماهی : ۱ کیلو
آبلیمو : ۲-۴ قاشق غذاخوری
پیاز خلال شده : ۲ عدد
نمک : ۳ قاشق مرباخوری
زردچوبه : ۱ قاشق مرباخوری
پودر زیره : ۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه : ۱ قاشق مرباخوری
روغن ذرت : به مقدار لازم

طرز تهیه سمک صیادیه

طرز تهیه صیادیه السمک

مرحله اول

نیم ساعت برنج را در آب ولرم خیس کنید.زعفران را ساییده و مقداری یخ روی آن بریزید و بگذارید تا یخ آب شده و زعفران رنگ بگیرد.ماهی را در آب لیمو بخوابانید.

مرحله دوم

درون تابه ای بزرگ روغن ذرت ریخته و بگذارید کاملا داغ شود.در ظرفی آرد بریزید و ماهی ها را در ظرف آرد بغلتانید.ماهی ها را در روغن داغ برای ۲-۳ دقیقه سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند.

مرحله سوم

در قابلمه ای ۴ لیوان آب را همراه زعفران، برگ بو، نمک، زردچوبه، زیره و فلفل بریزید سپس قابلمه را روی حرارت بگذارید تا کامل به جوش آید.پیاز را در قابلمه ای خرد کرده و سرخ کنید.به پیاز زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه، زیره و نمک را اضافه کنید بعد از تفت خوردن ادویه‌ها رب گوجه‌فرنگی و زعفران را بیافزایید.

مرحله چهارم

برنج خیس خورده را به مواد ماهی تابه اضافه نمایید و کمی آب روی آن بریزید و در تابه را بسته و اجازه دهید برنج بپزد.بعد از پخت برنج آن را درون یک دیس بریزید و سپس فیله‌های سرخ‌شده را با کمی پیاز داغ و کمی برگ جعفری روی آن بریزید.غذا را با کمی پرک یا خلال بادام تفت داده شده تزئین کرده و نوش جان نمایید.این غذا را می توانید با سس ارده سرو کنید.

برای تهیه یک پیاله کوچک سس ارده، سه حبه سیر را له کرده و با آبلیمو تازه مخلوط نمایید، مخلوط سیر و آبلیمو را از صافی رد کرده و سپس کمی نمک به آن اضافه کنید، نصف پیمانه ارده را به این ترکیب اضافه کنید و کاملا مواد را مخلوط نمایید.

مطالب مرتبط

طرز تهیه شیرین عسل خانگی خوشمزه با ژله و بیسکویت ساقه طلایی

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی بسیار خوشمزه

دستور پخت مجبوس دجال ، غذای عربی با مرغ

نظرات