عوارض خطرناک پوشیدن لباس تنگ برای خانم های باردار

عوارض خطرناک پوشیدن لباس تنگ برای خانم های باردار

تا کنون از خود پرسیده اید که پوشیدن لباس تنگ در دوران بارداری چه عوارضی دارد؟پوشیدن لباس تنگ و بسیار چسبان در دوران بارداری گزینه خوبی نمی باشد چرا که می تواند به جنین آسیب بزند و می تواند عواقب زیادی داشته باشد که در ادامه این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد. عوارض پوشیدن […]

تا کنون از خود پرسیده اید که پوشیدن لباس تنگ در دوران بارداری چه عوارضی دارد؟پوشیدن لباس تنگ و بسیار چسبان در دوران بارداری گزینه خوبی نمی باشد چرا که می تواند به جنین آسیب بزند و می تواند عواقب زیادی داشته باشد که در ادامه این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

عوارض پوشیدن لباس تنگ در دوران بارداری

عوارض پوشیدن لباس تنگ نامناسب در دوران بارداری

سوزش معده
مرکز پزشکی زنان و کودکان کالیفرنیا، تاکید می ‌کند پوشیدن لباس تنگ، به‌خصوص لباس‌ هایی که تنگی‌شان در قسمت کمر است، باعث سوزش معده یا ریفلاکس اسیدی (ترش کردن) در این دوران می ‌شود.

عفونت
انجمن بارداری آمریکا، براساس تحقیقاتی که انجام داده، بر ضرورت نپوشیدن لباس ‌های تنگ در دوران بارداری تاکید می‌ کند زیرا در این دوران پوشیدن لباس ‌های تنگ و لباس‌هایی که امکان جابه‌جایی هوا در آنها وجود ندارد. باعث بالا رفتن ریسک ابتلا به بیماری ‌های عفونی واژینال می‌‌ شود.

درد
احساس درد در ناحیه شکم، قفسه سینه و حتی بازوها می ‌تواند نتیجه پوشیدن لباس ‌های نامناسب در این دوران باشد.

سوتین ‌های تنگ و فنردار هم دردهای این ناحیه را تشدید می‌ کند. پوشیدن سوتین تنگ  باعث ایجاد درد در  سینه، زیر بازوها و  پشت ‌می شود.

گردش خون
لباس‌های تنگ چه در دوران بارداری و چه در غیر دوران بارداری، روند گردش خون را در بدن مختل می‌ کند. در این دوران به علت باز‌شدن رگ‌ها برای خون رسانی بیشتر، ضرر پوشیدن لباس تنگ بیشتر می شود.

عوارض پوشیدن لباس تنگ در دوران بارداری

محدودیت های لباس در دوران بارداری
دانستن این که در دوران بارداری برای راحتی خود چه چیزی بپوشید، مهم است. به خاطر داشته باشید که از این موارد اجتناب کنید:

۳- کفش پاشنه بلند:
هیچ چیز بدتر از به پا کردن کفش های تنگ و پاشنه دار به خصوص در دوران بارداری نیست زیرا با توجه به این که افزایش وزن دارید، این فشار روی پاهایتان باعث تورم پا و مچ پا می شود. منطقی است که در این دوران از پوشیدن کفش پاشنه بلند خودداری کنید.

چنانچه واقعا می خواهید هم از خود محافظت کنید و هم طبق مد پیش بروید، لباس هایی آزاد و کفش هایی با پاشنه ای کم تر از ۳ سانتی متر انتخاب کنید. به منظور راحتی و حفظ تعادل نیز کفش هایی را در نظر بگیرید که بند پشتی دارند.

۲- پوشاکی از جنس چرم و جین:
تغییرات هورمونی در دوران بارداری اغلب باعث احساس گرما و تعریق در بسیاری از خانم ها می شود. ترکیب این عوامل با پارچه های مصنوعی که گرما را به دام می اندازد و باعث می شود احساس کنید آتشی در درون تان است، خوب نیست.

۱- پیراهن های بیش از حد تنگ:
علاوه بر شلوار های چسبان باید از پیراهن های تنگ و چسبان نیز دوری کنید. هر لباسی که جریان خون را در نواحی در حال رشد دوران بارداری محدود می کند و شما را از حرکت و ورزش کردن باز می دارد، نپوشید.

خصوصیات لباس تنگ در دوران بارداری  

برخی از لباس های تنگ تهیه شده از الیاف مصنوعی نیز می توانند موجب عرق کردن شما شوند. عرق ایجاد شده در زیر بافت لباس محل مرطوب و مناسبی برای رشد باکتری ها هستند. علاوه بر این عرق زیاد موجب ایجاد شوره لباس می شود.

لباس های تنگ تهیه شده از الیاف پنبه این مشکلات را به دنبال ندارد. سعی کنید در انتخاب لباس زیر و جوراب شلواری نیز دقت کنید تا حداقل قسمت خشتک لباس از پنبه باشد. جوراب شلواری ساخته شده از الیاف طبیعی مانند الیاف پنبه، بامبو یا کنف احساس راحتی بیشتری، به ویژه در فصل تابستان برایتان به همراه دارد.

از طرفی ساق های کوتاه و جوراب های ساق بلند که پس از پوشیدن آن ها بخشی از پا بدون پوشش است می تواند موجب و باعث شیوع واریس شود. گرچه واریس یک معضل مشترک بین خانم های باردار است.

در عوض اگر شما از رگ های واریسی برخوردار هستید، لباس هایی که سرتاسری تنگ هستند می توانند به شما کمک کنند. این لباس ها به دلیل حمایت و کمک زیادی که از اندام ها و به خصوص محل تورم می کنند، می توانند جلوی بدتر شدن واریس را بگیرند. به علاوه اگر از جواب شلواری تنگ استفاده می کنید و زمان نشستن احساس خارش در باسن دارید بهتر است نوع و جنس جوراب خود را تغییر دهید.

مطالب مرتبط

زوج استان فارسی پس از ۲۳ سال انتظار صاحب فرزند شدند

انواع سقط جنین و عوارض آن

۱۲ کار ممنوعه که خانم های باردار هرگز نباید انجام دهند

نظرات