• 13 بهمن 1402
  • دسته‌بندی: آشپزی
  • شناسه خبر : 133256

فیلم طرز تهیه خوشمزه ترین غذا با سنگدان مرغ که تنهایی نخورید

فیلم طرز تهیه خوشمزه ترین غذا با سنگدان مرغ که تنهایی نخورید

به گزارش اول فارس، زمانی که به خوردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، اما سنگدان چه؟ شما احتمالاً می گویید:”سنگ چیست؟” و “آیا آن حتی خوردنی نیز هست؟”. سنگدان، یک ماهیچه در شکم پرندگان است و در فرآیند تجزیه ذرات غذا برای […]

طرز تهیه خوشمزه ترین غذا با سنگدان مرغ

به گزارش اول فارس، زمانی که به خوردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، اما سنگدان چه؟ شما احتمالاً می گویید:”سنگ چیست؟” و “آیا آن حتی خوردنی نیز هست؟”. سنگدان، یک ماهیچه در شکم پرندگان است و در فرآیند تجزیه ذرات غذا برای هضم به کار می رود و قطعاً خوردنی و خوش‌مزه است!

نگدان در حقیقت یکی از مغذی ترین بخش های بدن مرغ است، پروتئین زیادی دارد و در واقع، یک فنجان گوشت سنگدان می تواند تا ۸۸% مقدار توصیه شده از پروتئین در روز را برایتان برآورده کند. زمانی که بدن شما پروتئین ها را تجزیه می کند، این آمینو اسیدها هستند که برای رشد ماهیچه و بافت بدن شما مهم تلقی می شوند.

در این کلیپ یک آشپز مشهور با سنگدان و پیاز به طرز جالبی این غذا را پخته است. این کلیپ آموزشی مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است. در ادامه با هم این کلیپ را ببینیم.

سنگدان ها هم چربی کمی دارند و هم دارای ویتامین بالایی هستند. سنگدان دارای چندین ویتامین شامل ویتامین ب ۱۲ است که برای عملکرد مغز و تشکیل سلول های خونی سفید، نیاسین، که برای گردش و تولید هورمون مناسب است و ریبوفلاوین که پوست و موی شما را سالم نگه می دارد، ضروری است.

مصرف سنگدان باعث افزایش میزان مصرف آهن، فسفر و روی خواهد شد. آهن به بدن شما کمک می کند تا گلبول های قرمز خون را شکل دهد. فسفر، که برای عملکرد ماهیچه؛ روی، که عملکردهای سیستم ایمنی را بهبود می بخشد، کمک می کند.

مواد مغذی سنگدان مرغ :

هر ۱۰۰ گرم سنگدان مرغ، به شما ۳.۲ میلی گرم آهن و ۴.۴ میلی گرم روی می دهد. زنان به ۱۸ میلی گرم آهن و ۸ میلی گرم روی در هر روز نیاز دارند و مردان به ۸ میلی گرم آهن و ۱۱ میلی گرم روی به صورت روزانه نیاز دارند.

این مواد مغذی از سیستم ایمنی سالم پشتیبانی می کند و التیام زخم و کمک در تقسیم سلول را تقویت می کند. همچنین ۱.۰۴ میکروگرم از ۲.۴ میکروگرم ویتامین ب ۱۲ را به دست می آورید که در هر روز نیاز دارید. ویتامین ب ۱۲ برای سیستم ایمنی سالم و برای عملکرد مناسب نورولوژیکی ضروری است.

توصیه های مصرفی سنگدان مرغ:

سنگدان مرغ را به بخشی از رژیم غذایی خود اضافه کنید، زیرا آنها حاوی کلسترول بسیار بالا هستند. سنگدان مرغ پخته را به یک کاسه سوپ سبزیجات اضافه کنید. سنگدان مرغ را می توانید با روغن زیتون و پیاز بپزید و نودل های پخته شده را اضافه کنید و یک وعده غذایی سریع پر پروتئین داشته باشید.

سنگدان کبابی مرغ با سبزیجات تازه، یک غذای غنی از مواد مغذی سرشار از فیبر، پتاسیم و ویتامین A است.

توجه : خواص معرفی شده فقط و فقط در مورد سنگدان مرغی است که به صورت ارگانیک و با روش های طبیعی رشد کرده است.

مطالب مرتبط

نظرات

  • S

    تاریخ : ۱۵ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام آشپزی خیلی عالی اگربشه بطور متن تمام ادویه هارا بنویسن چون ما متوجه نمیشیم زبانشان ممنون


  • فراهانی

    تاریخ : ۱۵ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام لطفا توکلیپ های آشپزی موادلازم مقدارش روبنویسین


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۵ - بهمن - ۱۴۰۲

    تنهایی نمی خوردیم مسعولان راهم دعوت می کنیم چرا سنگدون گربه نمی خوره گوشت ارزان کنید همگان بخورند اینهمه شما را لعنت نکنند اگر امسال گوشت نمی خورند سال آینده تخم مرغ هم نمیشه خورد


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۵ - بهمن - ۱۴۰۲

    تنهایی نمی خوردیم مسعولان راهم دعوت می کنیم


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۵ - بهمن - ۱۴۰۲

    این چیه گلوش جر خورد شما که این کلیپ گذاشتید حداقل یک تحقیق کوچک می‌کردی موادش به فارسی بنویسید مسخره


  • اگرمیشه درمورد خرید خواص خرید جگر گوسفند که فواید جگر هزار برابر سنگدان است بگویی

    تاریخ : ۱۴ - بهمن - ۱۴۰۲

    درموردخرید جگر گوسفند برای مردم بگویید چونکه خواص جگر هزار برابر سنگدان است