قوطی فلزی یا پلاستیکی

در حال حاضر میزان اهمیت بسته بندی محصولات روز به روز در حال افزایش است، زیرا علاوه بر آن که از محصول محافظت کرده و خمل و نقل را آسان تر می کند، باعث تبلیغ محصول، جذب خریدار و تمایز برند می شود. امروزه از مواد گوناگونی برای بسته بندی محصولات مختلف استفاده می شود […]

در حال حاضر میزان اهمیت بسته بندی محصولات روز به روز در حال افزایش است، زیرا علاوه بر آن که از محصول محافظت کرده و خمل و نقل را آسان تر می کند، باعث تبلیغ محصول، جذب خریدار و تمایز برند می شود. امروزه از مواد گوناگونی برای بسته بندی محصولات مختلف استفاده می شود اما از رایج ترین آن ها می توان به قوطی فلزی یا پلاستیکی اشاره کرد که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند، اما ما قصد داریم با مقایسه قوطی های فلزی یا پلاستیکی به معرفی پرکاردبردترین آن ها یعنی قوطی های فلزی بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

استفاده از قوطی های فلزی

قوطی های فلزی از آن دسته از مواد هستند که با آن که زیبایی خاصی نداشته اما امروزه یکی از ضروری ترین ظروف برای بسته بندی به حساب می آید زیرا دارای خصوصیاتی است که در هیچکدام از مواد نمی توان آن ها را یافت. بنابراین ما در این قسمت از مقاله به بیان مزایای استفاده از آن میپردازیم تا شناخت بیشتری نسبت بهش به دست آورید.

کاهش آسیب زدن به محیط زیست

بازیافت فلزات مختلف مانند آلومینیوم و فولاد به آسانی امکان پذیر است، به همین خاطر بر خلاف پلاستیک که بازیافت نمی شود و برای از بین بردن آن باید از کربن زیادی استفاده کرده و آن ها را سوزاند؛ می توان بدون آن که آسیبی به زمین وارد شود چندین بار از آن ها استفاده کرد، بدون آن که دیگر نیازی به استخراج بیشتر باشد.

محافظت از محصول

یکی دیگر از مزایای قوطی فلزی محافظت از محصول است، زیرا مات بوده و دارای ساختاری است که از ورود نور خورشید و اکسیژن که باعث خراب شدن محصول می شود جلوگیری کرده و در نتیجه ماندگاری آن ها را افزایش می دهد.

مقرون‌ به صرفه بودن

استفاده از فلز در صنعت قوطی سازی بسیار مقرون به صرفه است زیرا نه تنها میزان زیادی از انواع فلزات در دسترس قرار دارد بلکه می توان حجم زیادی از آن ها را بازیافت کرد که همین امر باعث می شود بتوان با قیمت بسیار پایین تری میزان فلز مورد نیاز را تهیه کرد.

تنوع و جذابیت

تنوع و جذابیت یکی دیگر از مزیت های قوطی های فلزی است که باعث شده افراد زیادی به آن جذب شوند. قوطی های فلزی را می توان در اندازه های گوناگون از سایت گستر فلز سفارش داد و بدنه آن ها را با آرم یک برند ایرانی زیبا کرد تا جذاب تر به نظر برسد.

وزن سبک

از دیگر مزایای استفاده از صنایع بسته بندی فلزی می توان به سبک بودن آن ها اشاره کرد، زیرا باعث می شود هزینه های حمل و نقل برای شرکت تولیدکننده کاهش یابد و حمل آن ها برای مصرف کنندگان آسان تر شود.

کاربردهای مختلف

از قوطی های فلزی می توان در صنایع گوناگونی مانند صنایع غذایی، صنایع نفت و گاز، صنایع آرایشی و بهداشتی، صنایع معدنی، صنایع دارویی، صنایع خودروسازی، صنایع ساختمانی، صنایع الکترونیک و صنایع رنگ و رزین نیز استفاده کرد.

استفاده از قوطی های پلاستیکی

همانطور که گفته شد پس از قوطی های فلزی، قوطی های پلاستیکی کاربرد زیادی دارند زیرا این محصول نوآوری شده مقاومت بسیار بالایی در برابر پوسیدگی دارد، همچنین سبک و بادوام بوده و بسیار ارزان و قالب پذیر است. اما با این حال دارای معایبی مانند عدم بازیافت، ایجاد هزینه های دفع آن ها، آسیب به محیط زیست، افزایش گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا است که باعث می شود میزان استفاده از آن در بسته بندی محصولات کاهش یابد.

قوطی فلزی یا پلاستیکی؟

اکنون که با خصوصیات و مزایای هر کدام از قوطی های فلزی و قوطی های پلاستیکی آشنا شدید و دانستید که چه کاربردهایی دارند؛ می توانید به راحتی متوجه شوید که امروزه استفاده از قوطی های فلزی بهترین گزینه برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است زیرا دارای ویژگی هایی است که می تواند به نیاز آن ها پاسخ داده و آن ها را رفع کند تا دیگر نیازی به استفاده از قوطی هایی به جنس پلاستیک نباشد.

کلام آخر

اگر شما نیز می خواهید از بهترین مواد برای تولید محصول خود استفاده کنید و انتخابتان برای بسته بندی قوطی های فلزی است می توانید سری به سایت گستر فلز نیز بزنید زیرا در این سایت انواع قوطی های فلزی و کاربردشان به طور مفصل بیان شده که شما را در انتخاب قوطی کمک می کند.

روزانه چند لیوان کدو قلیانی باید بنوشیم؟

 

مطالب مرتبط

نظرات