• 26 / تیر 1403 / 9:08
  • شناسه خبر : 149211

لطفا زنبیل نگذارید اجازه بدهید پزشکیان کارش را بکند

یک فعال سیاسی گفت:اصلاح‌طلبان هم زحمت کشیدند و کمک کردند تا تندروها نتوانند سکان‌دار دولت شوند. دستشان هم درد نکند اما بهتر است حالا اجازه دهند که آقای پزشکیان به رویکرد و سخنانی که در مناظره‌ها مطرح کرد، جامه عمل بپوشاند.

به گزارش اول فارس ، مسعود پزشکیان تا اینجای کار سعی کرده است که مواضعی اصولی اتخاذ کند و البته نشان هم دهد که می‌خواهد در زمینه‌های متفاوتی اصلاحاتی را رقم بزند. حالا پرسش آن است که او در ادامه مسیر چه نسبتی با جناح‌های سیاسی موجود در کشور برقرار می‌کند؟

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی، درباره این موضوع گفت: «بزرگ‌ترین ظرفیتی که آقای پزشکیان می‌تواند فعال کند، استفاده از منابع انسانی‌ای است که به حاشیه رانده شده‌اند. تو می‌تواند از مدیران لایق و جوان‌های فرهیخته استفاده کند. در گذشته بسیاری از مدیران از یک حلقه و بلکه یک دانشگاه انتخاب می‌شدند اما آقای پزشکیان می‌تواند از صدها دانشگاهی که در کشور وجود دارد، نخبگان را برگزیند و فارغ از گرایش‌های با آنها کار کند».

او ادامه داد: «معدود تندروهایی که در مجلس هستند اگر می‌توانستند نمدی برای کلاه خود می‌بافتند. تندروها هم مجلس را باختند و هم دولت را. رأی اینها در نظر‌ کلی‌ مجلس در جریان رأی اعتماد وزرا تأثیری ندارد. آقای پزشکیان می‌تواند بر فراکسیون مستقلین ولایی حساب باز کند. این فراکسیون بیش از هفتاد نماینده دارد. در کنار اینها شصت تا هفتاد نماینده دیگر هم در مواجهه با وزرای پیشنهادی منطقی رفتار کنند که چنین هم خواهد شد، آقای پزشکیان بدون مشکل برای ویرایش رأی اعتماد خواهد گرفت».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اصلاح‌طلبان هم زحمت کشیدند و کمک کردند تا تندروها نتوانند سکان‌دار دولت شوند. دستشان هم درد نکند اما بهتر است حالا اجازه دهند که آقای پزشکیان به رویکرد و سخنانی که در مناظره‌ها مطرح کرد، جامه عمل بپوشاند و لطفا در دولت او زنبیل نگذارند. من هم تلاش کردم اما توقع ندارم وزیر یا معاون وزیر شوم. همه نهایتا می‌تواند پیشنهادات خود را بیان کنند».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «آقای پزشکیان می‌تواند تعامل خوبی با دنیا برقرار کند اما حتما همه مسئولان نظام از حمله آقای پزشکیان می‌خواهند که ارتباط با دنیا با لحاظ منافع ملی باشد. رویکرد اخیر آقای پزشکیان در حوزه سیاست خارجی درست بود. ما خواهان ارتباط با همه دنیا جز رژیم صهیونیستی هستیم اما در صورتی که همه از جمله آمریکا به ایران به چشم کشوری مستقل نگاه کنند که زور را نمی‌پذیرد. آمریکا باید بداند که ایرانِ امروز، ایرانِ دوره پهلوی نیست که حکومتش دست‌نشانده باشد.؛ بنابراین آمریکا باید رفتارش را اصلاح کند. ما می‌توانیم با اروپایی‌ها ارتباط بی‌دردسری داشته باشیم البته منوط به آنکه دُم خود را به دُم آمریکا گره نزنند».منبع:نامه نیوز

شما هم نظر بدهید

مطالب مرتبط

تیکه پزشکیان به زاکانی عقب خودرو پلاک اصفهان+عکس

گزارش جدید ظریف از روند بررسی و پیشنهاد اعضای هیئت دولت به پزشکیان

پزشکیان راه رئیسی را می رود یا راه خودش را؟

نظرات

  • باهر

    تاریخ : ۲۶ - تیر - ۱۴۰۳

    اقای پزشکیان فردی صالح و سالم و درستکار و امین و صادقی هستند و می توانند به وعده هایی که داده اند جامه عمل بپوشانند البته اگر خایبن به ملک و ملت و دین و تبار کارشکنی نکنند.همان افرادی که تشنگان قدرت و شیفتگان ثروت و شهرت هستند و در لباس میش ،کار گرگان درنده را انجام میدهند.