مشکلات عجیب آزادراه شیراز ـ اصفهان که برای راننده ها دردسر شده !

آزادراه شیراز – اصفهان طولانی‌ترین آزادراه کشور است که از حوزه‌های استحفاظی شهرستان‌های بیضا، مرودشت، اقلید و آباده گذر کرده و زیر بار ترافیکی رفته است. اخبار استان فارس | به گزارش اول فارس در بازدید مدیر کل دیوان محاسبات استان فارس از آزادراه شیراز ـ  اصفهان به همراه مدیران کل راهداری و حمل و […]

آزادراه شیراز – اصفهان طولانی‌ترین آزادراه کشور است که از حوزه‌های استحفاظی شهرستان‌های بیضا، مرودشت، اقلید و آباده گذر کرده و زیر بار ترافیکی رفته است.

اخبار استان فارس | به گزارش اول فارس در بازدید مدیر کل دیوان محاسبات استان فارس از آزادراه شیراز ـ  اصفهان به همراه مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مسکن و شهرسازی استان و نمایندگان وزارت راه و وزارت دفاع به منظور بررسی آخرین وضعیت آزادراه و کمک به برطرف کردن مشکلات موجود در بهره‌برداری از این پروژه انجام شد.

در این بازدید مواردی از جمله نیاز به کنترل سرعت خودرو‌ها با استفاده از دوربین‌های مربوطه، تکمیل هر چه سریع‌تر این آزاد‌راه با توجه به نزدیک بودن فصل سرما و برف‌گیر بودن قطعه یک آزاد راه از سمت ایزدخواست و اقلید و لزوم توجه جدی به نکات ایمنی برای حفظ سلامت هموطنان و همچنین لزوم تسریع در تکمیل نواقص موجود با توجه به اینکه با فرا رسیدن سال جدید و عید نوروز بار ترافیکی زیادی بر روی این آزادراه قرار خواهد گرفت، از سوی مدیرکل دیوان مورد تاکید قرار گرفت.

توجه به تامین امکانات رفاهی در طول مسیر آزاد راه از جمله احداث مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی، جایگاه‌های سوخت و راهدارخانه از دیگر مواردی بود که در این بازدید مطرح شد.

مدیرکل دیوان محاسبات همچنین ورود تریلی‌ها، کامیون‌ها و خودرو‌های سنگین به این آزادراه به رغم ممنوعیت تردد را از معضلات کنونی آزاد راه شیراز اصفهان دانسته و افزود: تردد دراز مدت این خودر‌ها به مسیر آزادراه آسیب وارد می‌کند که باید با استقرار پلیس راه کنترل شود.

تامین ایمنی مردم و ایجاد مسیری امن در طول آزاد راه از دیگر مواردی بود که قناعتی بر لزوم توجه به آن تاکید کرد.

نبود روشنایی کافی در طول مسیر، استقرار نیافتن ایستگاه‌های عوارضی در آزادراه، مطلوب نبودن آنتن دهی تلفن همراه در حدود ۷۰ درصد مسیر آزاد راه از جمله مشکلاتی است که به اعتقاد مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس باید به سرعت از سوی دستگاه‌های متولی رسیدگی و رفع شود، همچنین توجه جدی به قطعه ۷ این آزادراه که تخلیه بار ترافیکی را از سمت گویم به شیراز دارد باید سریعا تکمیل شود.

مدیرکل دیوان محاسبات ضمن تشکر از زحمات تمامی دست‌اندرکاران این پروژه که نقش ماندگاری را برای استان رقم زدند تاکید کرد با تکمیل نواقص این پروژه، شیرینی بهره‌مندی از این آزادراه در کام مردم استان و کشور دوچندان خواهد شد.

آزادراه شیراز – اصفهان طولانی‌ترین آزادراه کشور است که از حوزه‌های استحفاظی شهرستان‌های بیضا، مرودشت، اقلید و آباده گذر کرده و زیر بار ترافیکی رفته است. این آزاد راه طول مسیر را نسبت به جاده فعلی بزرگراه ۱۳۴ کیلومتر کمتر کرده و باعث شده زمان سفر حداقل دو ساعت کاهش پیدا کند و همچنین صرفه جویی ۱۰۰ میلیون لیتری سوخت را در سال به همراه داشته باشد.

شهرستان‌های مسیر آزادراه در فصل زمستان و سرما معمولا دارای بارش به شکل برف هستند و راهداری زمستانی را تجربه می‌کنند. خصوصا در محدوده شهرستان‌های آباده و اقلید که عمده بارش‌ها به صورت برف است که چنانچه عملیات راهداری زمستانی با افراد با تجربه و ماشین آلات به روز و کافی انجام نشود انسداد مسیر دور از انتظار نخواهد بود.


عکس های زیبا از طبیعت برای سلامتی روح که باید ببینید

مطالب مرتبط

مطالبات راهبردی ستاد دانشگاهیان دکتر پزشکیان در فارس از دولت چهاردهم و استاندار جدید چیست؟

ادعای عجیب بهبود کیفیت زندگی در شیراز

شیرازی ها از شهرشان خبر ندارند

نظرات

  • زارعی

    تاریخ : ۴ - آذر - ۱۴۰۲

    دیشب تو آزلد راه بودیم
    تعداد کامیونها از تعداد سواری‌ها بیشتر بود
    ۵ ماشین پلیس تو جاده بودند . همه شون کامیون ها را نگه می داشتند و با راننده هاشون خوش و بش و .. میکردند و بعدش کامیونها مسیر کامیون ممنوع را ادامه می‌دادند.


  • باهر

    تاریخ : ۳ - آذر - ۱۴۰۲

    این آزاد راه اکنون مانند ستون فقرات بدن می باشد که سایر قسمت‌های حیاتی بدن وجود ندارد.
    یعنی مسلح به تجهیزات ضروری نیست و نمی توان از آن استفاده کرد.مثل ساختمان ناقصی هست که امکانات رفاهی و تاسیسات مربوطه و اب و برق و گاز و فاضلاب و سیستم های گرم کننده و سرد کننده و آسانسور و تجهیزات ایمنی و در و پنجره و تجهیزات داخلی واحدها ندارد و بدون پایانکار بخدمت گرفته شده است.