مصرف همبرگر خطر ابتلا به «زوال عقل» را افزایش می‌دهد

مصرف همبرگر خطر ابتلا به «زوال عقل» را افزایش می‌دهد

یک پژوهش جدید در بریتانیا نشان داد که مصرف گوشت فرآوری‌شده مانند همبرگر ممکن است خطر ابتلا به بیماری «دمانس» یا «زوال عقل» را افزایش دهد. به گزارش اول فارس به نقل از روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» نتایج این پژوهش نشان داد، خوردن یک برش از گوشت فرآوری شده در روز می‌تواند احتمال ابتلا به […]

یک پژوهش جدید در بریتانیا نشان داد که مصرف گوشت فرآوری‌شده مانند همبرگر ممکن است خطر ابتلا به بیماری «دمانس» یا «زوال عقل» را افزایش دهد.

به گزارش اول فارس به نقل از روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» نتایج این پژوهش نشان داد، خوردن یک برش از گوشت فرآوری شده در روز می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری «زوال عقل» را تا ۴۴٪ درصد افزایش دهد.

طبق این تحقیقات علمی، افرادی که روزانه ۲۵ گرم گوشت فرآوری”همبرگر” شده می خورند ۴۴٪ بیشتر از دیگر افراد در معرض ابتلا به زوال عقل هستند و کسانی که روزانه ۵۰ گرم گوشت فرآوری نشده یا گوشت طبیعی مصرف می کنند به میزان ۲۰٪ کمتر دچار بیماری زوال عقل می‌شوند.

متخصصان دانشگاه لیدز در این تحقیق علمی پس از بررسی داده‌های ۵۰۰ هزار نفر، رابطه بین خوردن گوشت و ابتلا به بیماری زوال عقل را کشف کردند.

پروفسور «جانت کید» که سرپرستی این پژوهش علمی را در دانشگاه لیدز به عهده داشت، گفت:«هر تلاشی که باعث کشف عوامل بیماری زوال عقل شود و نرخ ابتلای به این بیماری را کاهش دهد، انجام خواهیم داد«.

او گفت: «این پژوهش و تجزیه و تحلیل اولین گام برای درک عوامل خطر احتمالی ابتلا به بیماری زوال عقل و رابطه خوردن نوع غذا با ظهور این بیماری است.»

مطالب مرتبط

چه کنیم تا مردم بتوانند کمی گوشت هم بخورند؟!

قیمت جدید گوشت ، مرغ، روغن نباتی ، برنج و شیر اعلام شد+ جدول قیمت

نکات طلایی برای جلوگیری از خراب شدن زود هنگام چرخ گوشت

نظرات

  • علی

    تاریخ : ۵ - فروردین - ۱۴۰۰

    البته ناگفته نماند که گوشتی که انگلیسی‌ها استفاده برای همبرگردارندگوشت خوک هست. که دردین اسلام کلاحرام است. ودیگراینکه چیزی که به عنوان همبرگردردسترس ماایرانیهااست. تشکیل شده است ازهشتاددرصدسویاوبیست درصداردوپیازوادویه