مضرات شامپو بچه برای مو و پوست صورت بزرگسالان

مضرات شامپو بچه برای مو و پوست صورت بزرگسالان

شامپو بچه محصولی است که برای شست و شوی مو و صورت کودک مورد استفاده قرار می گیرد.

این شامپو حاوی ترکیباتی است که از سوختن چشم کودکان جلوگیری می کند.برخی بزرگسالان نیز برای شستوشو صورت خود از شامپو بچه استفاده میکنند اما این کار می تواند مضراتی برای پوست و موی آنان به همراه داشته باشد که در ادامه مطلب به آن می پردازیم.پس انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مضرات شامپو بچه برای پوست صورت بزرگسالان

ممکن است تاکنون بر این باور بوده باشید که شامپو بچه برای شستشوی صورت مناسب است، اما در ادامه به معرفی دلایلی میپردازیم که به شما ثابت میکند در اشتباه بودهاید!

افزایش ترشح چربی

یکی از مواردی که پس از مصرف شامپو بچه برای بزرگسالان اتفاق میافتد، خشکی بیش از حد پوست است، که در ادامه موجب افزایش ترشح چربی میشود. چربی اضافی پوست زمینه اصلی ایجاد جوشهای صورت است و حتی شکلگیری چین و چروکهای پوستی را موجب میشود.

تفاوت میزان pH

احتمالا شما نیز میدانید که pH پوست کودکان و بزرگسالان با یکدیگر متفاوت است. شامپو بچه همانطور که انتظار میرود، متناسب با pH سطح پوست کودکان تولید شده است و با پوست بزرگسالان همخوانی ندارد. این موضوع موجب برهم خوردن تعادل چربی پوست میشود.

عدم پاکسازی مناسب

شامپو بچه به طور کلی حاوی ترکیبات ملایمتری در مقایسه با شامپوهای معمولی هستند. این موضوع سبب میشود تا استفاده از آن برای پوست بزرگسالان نتواند آلودگیها و عوامل خارجی سطح پوست را بهطور کامل پاکسازی کند. به همین دلیل بزرگسالان باید از شامپوهای مخصوص شستوشوی صورت استفاده کنند تا فرایند پاکسازی پوست به طور کامل انجام شود. این موضوع یکی از مهمترین مضرات شامپو بچه برای صورت بزرگسالان است.

آسیب بیشتر به پوستهای خشک

همانطور که گفتیم استفاده از شامپو بچه خشکی پوست را به همراه دارد. این آسیب به ویژه برای پوستهای خشک خطرناکتر است و موجب پیری زودرس پوست میشود، اتفاقی که بیبازگشت خواهد بود و آسیب زیادی را به بافتهای پوستی وارد میکند.

عدم توجه به نوع پوست

همه کودکان دارای پوستی لطیف و شاداب هستند و شامپو بچه با پوست آنها سازگار است. بزرگسالان دارای انواع مختلفی از پوستهای خشک، چرب، حساس، مختلط و معمولی هستند که باید از شامپو متناسب با نوع پوست استفاده شود تا حالت تعادل به وجود آید.

شامپو بچه برای انواع مختلف پوست طراحی نشده است؛ در نتیجه استفاده از آن زمینه بروز مشکلات پوستی مختلف مانند خشکی و ترشح بیش از حد چربی را فراهم میکند. به جای استفاده از شامپو بچه، به دنبال شامپویی متناسب با پوست خود باشید تا سلامت بیشتر پوست تضمین شود.

مضرات استفاده از شامپو بچه برای پوست و مو

مضرات شامپو بچه برای مو بزرگسالان

شستن مو با شامپو بچه یکی دیگر از اشتباهات رایجی است که توسط برخی از بزرگسالان انجام میشود. مضرات شستن مو با شامپو بچه برای بزرگسالان شامل موارد زیر است:

افزایش چربی مو

تغییر اسیدیته پوست سر از یک طرف و خشکی بیشتر از سوی دیگر موجب میشود تا تولید و ترشح مولکولهای چربی از طریق پوست کف سر افزایش یابد. این افزایش میزان چربی زمینه مشکلات بعدی را فراهم میکند.

تغییر میزان اسیدیته کف سر

همانطور که گفته شد pH شامپو بچه با بدن بزرگسالان هماهنگ نیست و این دلیل موجب میشود تا تعادل اسیدیته در پوست کف سر به هم بخورد. این موضوع دلیل محکمی برای عدم استفاده از شامپو بچه برای بزرگسالان خواهد بود.

ریزش مو

افزایش میزان چربی پوست و مسدود شدن منافذ پوست، زمینه ریزش مو را فراهم میکند، چراکه تارهای مو ضعیفتر شده و دچار ریزش میشوند.

شامپو مناسب برای بزرگسالان

اگر تاکنون برای شستوشوی پوست صورت و یا موهای خود از شامپو بچه استفاده میکردید، این کار را ترک کنید. شما باید با توجه به ویژگیهای پوست و مو خود مانند حالتهای چرب، خشک، معمولی، حساس و غیره محصول متناسب برای خود را انتخاب کنید. استفاده از شامپو مناسب بزرگسالان، پاکسازی مو و پوست را به طور کامل انجام میدهد و از ایجاد مشکلات پوستی نظیر جوش یا آکنه جلوگیری خواهد کرد. انتخاب شامپو مناسب همواره اهمیت زیادی دارد که در این زمینه میتوانید با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

مطالب مرتبط

مضرات استفاده از عطر برای بدن و راه های مقابله با عوارض ناشی از آن

۱۴ نوع از بهترین شامپو های موجود در بازار که باید بشناسید

کاربردهای جالب و باورنکردنی شامپو بچه برای نظافت و درمان

نظرات