معاون استاندار فارس: نخستین جشنواره لیمو به میزبانی جهرم برپا می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: برای نخستین بار، جشنواره مردمی لیموی جهرم هشتم آذرماه ۹۷ در این شهر برپا خواهد شد.به گزارش اول فارسعلیرضا صحراییان، دوشنبه در نشست خبری افزود: در این جشنواره افزون بر محصولات شهرستان جهرم، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، صنایع دستی، آداب و رسوم و غذاهای محلی این شهرستان […]

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: برای نخستین بار، جشنواره مردمی لیموی جهرم هشتم آذرماه ۹۷ در این شهر برپا خواهد شد.به گزارش اول فارسعلیرضا صحراییان، دوشنبه در نشست خبری افزود: در این جشنواره افزون بر محصولات شهرستان جهرم، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، صنایع دستی، آداب و رسوم و غذاهای محلی این شهرستان نیز به شرکت کنندگان و گردشگران معرفی می شود.
وی بیان داشت: همچنین سخنرانی‌های علمی و تحقیقاتی در باره لیموی جهرم توسط متخصصان، معرفی انواع ارقام لیمو، برگزاری غرفه های محصولات کشاورزی شهرستان جهرم و اجرای برنامه های شاد و مفرح از دیگر برنامه هایی است که برای این جشنواره تدارک دیده شده است.
او گفت: این جشنواره ملی مردمی با محوریت فرمانداری ویژه شهرستان جهرم و با همکاری اداره های جهاد کشاورزی، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، تعاون روستایی، دانشگاه‌ علوم پزشکی، مرکز تحقیقات کشاورزی، تعاونی کشاورزان و باغداران جهرم برگزار می‌شود.
فرماندار ویژه شهرستان جهرم در بخش دیگری از مطالب خود بیان کرد: سطح کشت لیمو در این شهرستان پنج هزار و ۱۰۰ هکتار است و از این میزان سالانه حدود ۱۵۰هزار تن لیمو تولید و برداشت می شود.
صحراییان ادامه داد: تولید مرکبات در این شهرستان برای حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و حدود ۵۰ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.
وی افزود: برای ارتقای کیفیت بسته بندی مرکبات شهرستان جهرم به عنوان یک محصول صادراتی، باید تلاش بیشتری صورت گیرد و صنایع تبدیلی در این حوزه تقویت شود.
شهرستان جهرم در فاصله‌ ۱۹۳کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

مطالب مرتبط

اعلام محدودیت های «تکراری» استانداری برای سیل اتباع افغانستانی در استان فارس(+ویدئو)

اطلاعیه محدودیت ترافیکی یکماهه در مسیر غرب به شرق بلوار چمران شیراز

مرگ ۵ نفر بر اثر بیماری هاری در شیراز

نظرات