موشن گرافی| بستن کمربندی ایمنی برای کدام یک از سرنشینان خودرو الزامی است؟ چرا باید کمربند ببندیم؟

موشن گرافی| بستن کمربندی ایمنی برای کدام یک از سرنشینان خودرو الزامی است؟ چرا باید کمربند ببندیم؟

راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس درنوروز۱۴۰۳ در قالب #پویش_چشم_به_راهیم اقدام به انتشار موشن گرافی موشن گرافی کرد: بستن کمربندی ایمنی برای کدام یک از سرنشینان خودرو الزامی است؟ چرا باید کمربند ببندیم؟ به گزارش اول فارس ، کمربندِ ایمنی یک وسیلهٔ ایمنیِ کنش‌گیر در وسایل نقلیه است. این وسیله به‌منظور حفظ ایمنی سرنشین خودرو در برابر […]

راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس درنوروز۱۴۰۳ در قالب #پویش_چشم_به_راهیم اقدام به انتشار موشن گرافی موشن گرافی کرد: بستن کمربندی ایمنی برای کدام یک از سرنشینان خودرو الزامی است؟ چرا باید کمربند ببندیم؟


به گزارش اول فارس ، کمربندِ ایمنی یک وسیلهٔ ایمنیِ کنش‌گیر در وسایل نقلیه است. این وسیله به‌منظور حفظ ایمنی سرنشین خودرو در برابر جنبش‌های آسیب‌آور که ممکن است در اثر تصادف یا توقف ناگهانی به وجود آید، طراحی شده‌است.

کمربند ایمنی به‌صورت تسمه‌ای متحرک به‌عنوان بخشی از سیستم ایمنی خودرو، نیم‌تنه بالای هر یک از سرنشینان را تحت مهار خود قرار می‌دهد، تا در صورت تصادف یا توقف ناگهانی خودرو، سرنشینان از صندلی جدا نشده و از برخورد آنان به شیشه جلو یا دیگر اجزای درونی خودرو یا پرتاب شدن آن‌ها به خارج جلوگیری شود.

کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای طوری طراحی شده‌بود که با استفاده از یک دست بسته می‌شد. ویژگی این کمربند این است که به شکل V از روی لگن و قفسه سینه سرنشین رد می‌شود و در قفلی که در کنار صندلی تعبیه شده، قرار می‌گیرد.

استفاده از کمربند ایمنی در ردیف جلو، تقریباً در تمامی کشورهای جهان و در ایران هم برای هر دو ردیف جلو و عقب  اجباری است.

مطالب مرتبط

شرکت برق: هفته بسیار گرمی پیش‌روی مردم استان فارس است

بازی خوردن نمایندگان مجلس و مردم از شهرداری شیراز در جاده کیان آباد و شاپورجان

احکام صادره این قاضی دادگاه در آذربایجان شرقی با دیگر قضات فرق دارد

نظرات