نرخ کرایه تاکسی فرودگاهی گرانتره یا اسنپ و تپسی؟راننده تاکسی اینترنتی ملیکا محمدی ناشی بود؟

نرخ کرایه تاکسی فرودگاهی گرانتره یا اسنپ و تپسی؟راننده تاکسی اینترنتی ملیکا محمدی ناشی بود؟

بالاترین نرخ کرایه خودروهای فرودگاهی که برای مسیرهای مرکز شهر اعمال می شود [ مدارک پیوست است ] از ۵۰۰ الی ۵۵۰ و برای مسیرهای دور مانند فرودگاه به منطقه تجریش از ۶۵۰ هزار تومان تجاوز نمی کند. تین نیوز: دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: بالاترین نرخ کرایه خودروهای […]

بالاترین نرخ کرایه خودروهای فرودگاهی که برای مسیرهای مرکز شهر اعمال می شود [ مدارک پیوست است ] از ۵۰۰ الی ۵۵۰ و برای مسیرهای دور مانند فرودگاه به منطقه تجریش از ۶۵۰ هزار تومان تجاوز نمی کند.

تین نیوز: دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: بالاترین نرخ کرایه خودروهای فرودگاهی که برای مسیرهای مرکز شهر اعمال می شود [ مدارک پیوست است ] از ۵۰۰ الی ۵۵۰ و برای مسیرهای دور مانند فرودگاه به منطقه تجریش از ۶۵۰ هزار تومان تجاوز نمی کند.

حمید حسین زاده این مطلب را در پاسخ به گزارشی بیان کرد که در یکی از رسانه های آنلاین اقتصادی با عنوان « قیمت های میلیونی برای انتقال مسافران از فرودگاه امام به مناطق مختلف شهر تهران/ فرودگاه تا شهرری چند؟ » منتشر و در آن عنوان شده « اجازه تردد تاکسی های اینترنتی در فرودگاه امام خمینی(ره) در کنار خدمات رسانی نامناسب به مسافران ورودی از پروازهای خارجی به داخل در شرایطی داده نمی شود که علاوه بر کرایه های میلیونی که برخی تاکسی های فرودگاه برای انتقال مسافران به مناطق مختلف تهران طلب می کنند، جمله «فعلا تاکسی نداریم» هم، سیگنال های نامساعدی بر اعصاب مسافران از راه رسیده صادر می کند.»

حسین زاده در مورد این گزارش  گفت: خبرنگار مذکور در گزارش خود ، زمین و زمان را بهم بافته تا برسد به بیان اصل مطلبی که در دل  داشته است که بله ایها الناس چه نشستید که کرایه اسنپ وتپسی از فرودگاه به تهران و بالعکس فقط و فقط ۱۵۰ هزارتومان است و اینکه مگر دیوانه اید که به خودروهای فرودگاهی کرایه بیشتر ویا به زعم ایشان مبلغ میلیونی پرداخت کنید.

وی افزود: آیا از این بهتر و واضح تر ممکن بود که تابلوی تبلیغاتی اسنپ و تپسی را در دست گرفت و به نمایش گذاشت؟ و در کنار تبلغ مثبت برای آنها برای فرودگاه و رانندگانش سمپاشی کرد؟

حسین زاده تاکید کرد: باید از این خبرنگار  که در گزارش نادرست خود به خبر غیر واقعی دریافت کرایه های میلیونی در فرودگاه متوسل شده، پرسید: مستندات شما کجاست؟ چه مدرکی مبنی بر دریافت کرایه میلیونی از فرودگاه به داخل تهران دارید؟ آیا با مسئولان ذیربط فرودگاه صحبت کردید و موارد را راستی آزمایی کردید؟  البته و صد البته که خیر و  این کارها را انجام ندادید ، چرا؟

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: به نظر می رسد رسالت و وظیفه این رسانه اظهار ناراحتی از ممنوعیت فعالیت رسمی  اسنپ و تپسی در فرودگاه و تلاش در راستای ایجاد مطالبه برای دعوت از این  اپ ها برای فعالیت رسمی  و کسب جایگاه در فرودگاه امام وتحت تاثیر قراردادن مقامات جهت اجابت این مطالبه و همینطور  بیان و تبلیغ نرخ های پایین کرایه اپ های مذکور  قرار گرفته بود،  و البته که مثلا این حرف ها اصطلاحا از زبان مردم بیان شد.

وی افزود: رسانه ها چه زود دچار انبوه فراموشی ها از تخلفات و اقدامات غیر اخلاقی و شکایت های فراوان از این  اپ ها و  از جمله کشته شدن تاسف انگیز همین چند روز پیش مرحومه ملیکا محمدی ورزشکار ملی پوش شدند. ایا می دانید که ملیکا محمدی به بواسطه آماتور و ناشی بودن راننده اسنپ و نا ایمن بودن خودروی مورد استفاده او جانش را از دست داد ؟

حسین زاده عنوان کرد: آیا واقعا فرقی میان خودروی شاسی بلند رافور و تویوتا کمری گران قیمت فرودگاه با خودروی شخصی پراید و تیبا وجود ندارد؟ آیا تفاوت در نرخ کرایه های آنها غیر منطقی و ناعادلانه است ؟

وی تاکید کرد: آیا رسالت خبرنگاری موجب نشد در تهیه گزارش‌ یک پرس وجوی کوچک هم از نرخ های معمول اصناف دیگر و همینطور از حضور خیل دلالان ارز فروش و جذب مسافر در فرودگاه به عمل آورید؟  مثلا وسوسه نشدید علت  نرخ  ۱۵۰ هزارتومانی یک فنجان چای در غرفه فرودگاه را جویا شده و طعم غیر دبش ! آن را بچشید؟ ظاهرا در نظر شماری از رسانه ها تنها وصله ناجور، کرایه خودروهای عمومی فرودگاه و بزرگترین ایراد آن عدم حضور رسمی اسنپ وتپسی در این مکان است.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: لازم است مسافران فرودگاه بدانند هم نرخ  کرایه ۱۵۰ هزار تومانی اسنپ و هم کرایه های میلیونی خودروهای فرودگاهی صحت نداشته و دروغ است و هم اینکه اسنپ وتپسی دوشادوش مسافربرهای شخصی و تاکسی های داخل  شهری  با حضور غیرقانونی خود نه تنها در فرودگاه امام  فعالیت چشمگیری دارند بلکه جاده های کشور را نیز تسخیر کرده اند.

وی گفت: در خودروهای فرودگاهی بالاترین نرخ کرایه ای که برای مسیرهای مرکز شهر اعمال می شود [ مدارک پیوست است ] از ۵۰۰ الی ۵۵۰  و برای مسیرهای دور مانند فرودگاه به منطقه تجریش از  ۶۵۰ هزار تومان تجاوز نمی کند.

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور با بیان این که دانستن تفاوت استهلاک یک خودروی خارجی مانند تویوتا رافور و یک پراید یا  تیبا کار سختی نیست ، افزود: ضمن این که در مورد خودروهای فرودگاه که هزینه های لوازم یدکی و نگهداری آن سر به فلک کشیده حتی همین کرایه ها هم اقتصادی و مقرون بصرفه نیست.

وی عنوان کرد: رانندگان خودروهای عمومی فرودگاه گذشته از تایید صلاحیت شان که با اخد کارت هوشمند صورت می‌گیرد همواره تحت نظارت های شدید و دایمی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، پلیس راه و مدیران فنی شرکت‌ ها بوده و حداقل سالی یک بار باید سلامت روانی و جسمانی و وضعیت  عدم اعتیاد به مواد مخدر آنها توسط مراکز بهداشتی و نظامی مورد بررسی  قرار گرفته و درصورت تایید با اخد کارت سلامت و گواهی عدم اعتیاد  و گواهی حسن اخلاق و …  می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و جالب است که تمام هزینه های این موارد که حتی  تحت پوشش بیمه نیست، به عهده خود رانندگان است و همه این موارد جهت سلامت و ایمنی و رفاه حال و آرامش روانی مسافران و کاستن از میزان سوانح و تلفات جانی است.

حسین زاده افزود: آیا با این تفاوت ها که خیلی خلاصه اشاره شد مقایسه ناوگان عمومی و رانندگان حرفه ای و قانونمند با خودروهای اینترنتی فعلی که صاحبان امتیاز آنها کوچکترین مسئولیتی در قبال خطرات احتمالی برای مسافر بعهده نمی‌گیرند منصفانه است ؟ و خلاصه اینکه اگر ؟وضعیت فرودگاه بین المللی امام دغدغه شما باشد باید اهمیت و کیفیت ناوگان ویژه آن نیز برابر با سطح استاندار جهانی مورد نظر باشد.

شما هم بعنوان مسافر یا راننده تاکسی نظرتان را بنویسید

هر آنچه که باید درباره نگهداری گل اشرفی بدانید

این متهم متواری را شناسایی کنید[+عکس و مشخصات]

مطالب مرتبط

تدابیر اسنپ برای اینکه ۸۱۲ هزار راننده اش برای مسافران کولر بزنند

تعزیرات: دستور حذف گزینه «عجله دارم» اسنپ و تپسی به قوت خود باقی است

جلوی پرواز مسافر پولدار به آلمان در فرودگاه شیراز گرفته شد

نظرات

  • مهدی م

    تاریخ : ۲۳ - دی - ۱۴۰۲

    ازاسنپ ارزونتر نداریم والا صلواتی بشه بهتزه مخصوصآشهرستان ها


  • غلامرضا

    تاریخ : ۲۳ - دی - ۱۴۰۲

    سلام
    جناب حسین زاده طوری صحبت می‌کنند که انگار چنددستگی از این خودروها یا به خودشان تعلق دارد یا بستگانشان
    درثانی جناب حسین زاده وقتی راننده خودش قبول کرده با تویوتا کمری مسافرکشی کند باید به مخارجش هم توجه می‌داشت و این مشکل مسافر نیست
    البته معلوم است که نه تنها در فرودگاه بلکه در ….نرخهای نا متعادل زیادی دریافت می‌شود و این ناشی ار رسیدگی مسئولین ذیربط است.
    ولی خواهشن شما اسنپ و تپسی را ماخذه نکنید چون قشنگ میدانید که کرایه های این قشر مسافر کشها پائین‌ترین نرخها هستند با وجود تورم و گرانی که هست


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۳ - دی - ۱۴۰۲

    سلام
    جناب حسین زاده طوری صحبت می‌کنند که انگار چنددستگی از این خودروها یا به خودشان تعلق دارد یا بستگانشان
    درثانی جناب حسین زاده وقتی راننده خودش قبول کرده با تویوتا کمری مسافرکشی کند باید به مخارجش هم توجه می‌داشت و این مشکل مسافر نیست
    البته معلوم است که نه تنها در فرودگاه بلکه در ….نرخهای نا متعادل زیادی دریافت می‌شود و این ناشی ار رسیدگی مسئولین ذیربط است.
    ولی خواهشن شما اسنپ و تپسی را ماخذه نکنید چون قشنگ میدانید که کرایه های این قشر مسافر کشها پائین‌ترین نرخها هستند با وجود تورم و گرانی که هست


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۲ - دی - ۱۴۰۲

    من خودم راننده اسنپ هستم کرایه ها بیش از حد پایین هستن


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۲ - دی - ۱۴۰۲

    بهترین راهکار برای بالا رفت کرایه اسنپ وتپسی یک راه دارد سه روز اعتصاب به ماشین استارت نزنند همه جای ایران آنوقت کرایه اسنپ از فرودگاه امام تا میدان توحید میشه ۳۵۰هزار تومن


  • عبداله تفکری

    تاریخ : ۲۲ - دی - ۱۴۰۲

    ان آقا ریس انجمن تاکسی داران دروغ می گوید تا کسی‌فروگاه ملیونی کرایه حرف خبرنگار درست است


  • محمد

    تاریخ : ۲۲ - دی - ۱۴۰۲

    این تاکسی اینترنتی شورش در اوردم با اون ماشینهای درب و داغون


  • محمدی

    تاریخ : ۲۰ - دی - ۱۴۰۲

    من راننده تپسیم قیمت بایداضافه بشه


  • محمدی

    تاریخ : ۲۰ - دی - ۱۴۰۲

    سلام


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۰ - دی - ۱۴۰۲

    اینها فقط مستندات شماست اما واقعیت چیزای دیگست که فقط کسانی که به نوعی تو فرودگاه مشغول هستن چه اسنپ چه تپ سی و چه ماکسیم میدونن.مردم عادی فقط میشنون.اون هم از طریق رسانه هایی که کلا در تسخیر شماست برای کنترل افکار مردم


  • محمد

    تاریخ : ۲۰ - دی - ۱۴۰۲

    با سلام به آقای عامل مجموعه اسنپ من سه ساله شب و روز تو این مسیر فرودگاه دارم کار میکنم قیمتی که العان داره اسنپ برای این مسیر تا تجریش میزنم از کرایه سال پیش پایین تره .
    خجالت نمی‌کشی به جای این که پیشرفت کنه داره پسرفت می‌کنه .
    دیشب از امام مسافر زدم تو اوج ترافیک شش غروب راه افتادم دو ساعت طول کشیده برای ۱۷۵ هراز ۲۰ ت که خودش کمیس میگیره ۲۵ بنزین ۵ه عوارضی حالا هرجای دیگه هیچ خودتون قضاوت کنید .


  • شهروز

    تاریخ : ۲۰ - دی - ۱۴۰۲

    من خودم راننده اسنپ هستم البته که قیمت تویوتا وهزینه هایش باپراید فرق میکنه فرودگاه امام اعتبار وابروی یک ملت است حتما گزارشگر باپراید ابروی ایران را در مقابل گردشگر خارجی میخواهد نگه دارد گردشگری که بازتاب همچیز ایران درکشور خود خواهد بود


  • شهرام

    تاریخ : ۲۰ - دی - ۱۴۰۲

    صحبتهای دبیر انجمن اصناف سواری بسیار درست وبجاست وکاش دیگر دبیرهای دیگر اصناف رانندگان هم وجود داشتن به این خوبی از زیر مجموعه هایشان دفاع میکردن


  • شاهین

    تاریخ : ۲۰ - دی - ۱۴۰۲

    واقعا چرا کرایه ها اینقدر مفت شده و به راننده ها ظلم میکنید . اسنپ واقعا با شرایط پیش آمده داره از راننده سواری مفت میگیره آخه رو چه حسابی مسیر پونک تا شهرک واوان رو ۸۵ تومن و مسیر پونک تا فاز یک شهرک اندیشه رو ۷۴ تومن قیمت میزنه واقعا خجالت اوره خدا لعنت کنه کسی که این قیمت های مسخره رو اعمال می‌کنه و راننده از سر ناچاری مجبوره که قبول کنه .


  • پویا

    تاریخ : ۲۰ - دی - ۱۴۰۲

    خدایش من اگه میفهمیدم رو چه حساب کتابی این کرایه های مفت رو بر عکس گرونی هر روز لوازم خودرو میزنن خوب بود بابا جمعش کنید مردم رو بدبخت کردید خیلی ها بیکار شدن مجبورن مفت برن یک لقمه نون واسه زن بچشون ببرن انصاف نیست


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۰ - دی - ۱۴۰۲

    هر روز همه چیز گرونتر میشه کرایه اسنپ ارزون تر خدایش بد دارید در حق مردم و زن بچه هاشون میکنید باید روزی در مقابل خدا جواب پس بدید


  • علی

    تاریخ : ۱۹ - دی - ۱۴۰۲

    سلام خدمت تمام اسنپی ها و تپسی های عزیز به جای این همه انتقاد وهم همه دست به دست هم بدید هرزمانی کرایه پایین بود ده دقیقه برنامه رو خاموش کنینمه تعادل در خواست و راننده برقراره شه بعد تا روشن کردین سریع درخواست بگیرین قبل اینکه کرایه پایین بیاد بعدشم همتون با هم به پشتیبانی درخواست بدید که مجوز فعالیت تاکسی درون شهری و بین شهری در اسنپ وتپسی لغو شه چه معنی داره با بنزین سهمیه و هزار امتیاز عمومی واسه یه شرکت خصوصی کار کنه وحق بیت مال رو صرف سود اوری این شرکتها کنه


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۹ - دی - ۱۴۰۲

    … با این کرایه بخدا مملکت صاحب نداره جلوی این نوع شرکتها وایسته


  • محمود

    تاریخ : ۱۹ - دی - ۱۴۰۲

    با سلام.نرخ استپ باید نزدیک به تاکسیها باشه،ولی در حال حاضر خیلی پایینه


  • حسین

    تاریخ : ۱۹ - دی - ۱۴۰۲

    آقای حسین زاده صدایش از جای گرم میاد یعنی چه کرایه یک میلیون چون فرودگاه واقعا جای تأسف است چه خبره چقدر اختلاف کرایه دفاع کردنت واقعا بی مورده خدا بجانمان رحم کند شماها که دور از انصافید


  • لیسانس مسافرکش

    تاریخ : ۱۹ - دی - ۱۴۰۲

    درحق کسانی که زیرنظر تاکسیرانی هستندظلمه هم ستم‌…مردحساب شغل نیس درست .گندش دراومده فقط اینوبدونید ول معطلیدجوونای عزیز.فقط بگم یک حرکتی مثل دنبال نخودسیاهید..حمالی کامل باکمترین پول اونم وسیله ازخودت خدااااایی فشاره.بایک پیام نمیشه لپ مطلب ورسوند..فقط بگم بیچاره مردم


  • مصطفی

    تاریخ : ۱۹ - دی - ۱۴۰۲

    تو مگه تو ماشین ملیکا بودی که داری زر میزنی ؟


  • غلامحسین نظری

    تاریخ : ۱۹ - دی - ۱۴۰۲

    اینکه کرایه های اسنپ واپسین کم وگاهی خنده آور هم هست شکی نیست ولی به نظرم این حرف هم درست نیست که مردم بخاطر اینکه ماشین هاِی اونایی لوکسترن هرچی دلشان خواست بگیرنده


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۹ - دی - ۱۴۰۲

    با سلام
    آقا این کرایه های اسنپ خداییش پایینه من ماهی دو سه بار اسنپ میگیرم به راننده هر کرایه میشه ۱۰ هزار بیشتر میدم آخه مثلا یه مسیر ۲۵ دقیقه رو زده۱۹ هزار تومن


  • احمد

    تاریخ : ۱۹ - دی - ۱۴۰۲

    شیراز اسنپ کار میکنم ۹۰ درصد ساعات شبانه روز کرایه ها بسیار کم و اعصاب خوردکن هست بخدا ددیگه دیوانه شدم صاحبان اسنپ هم اصلا عین خیالشون نیست


  • محسن

    تاریخ : ۱۹ - دی - ۱۴۰۲

    تپسی یا اسنپ در حال حاضر ربطی به هیچ شرکت خارجی و…..نداره چرا ادرس غلط میدید. متاسفانه نرخ این دو شرکت از سال گذشته ارزانتر هم شده . قابل توجه مدیران این دو شرکت نگاهی که مردم و دیگر ارگانها به این دو شرکت دارند ناشی از مدیریت غلط شماست.اونقدر کرایه هارا کسر کردید که هیچ کس کمترین اهمیتی براشون قائل نیست و شما شخصیت افراد شاغل در انها را کلا نابود کردید .همچنین جایگاه خود شرکتها را نیز با خاک یکسان کردید .از نحوه کار رانندگان هم که نمیشه حرفی زد هر سفری را با هر قیمتی قبول میکنند .اقای راننده میدونم که مشکل داری قسط داری کرایه خونه داری ولی کاربیشتر ضامن رفع مشکلات نیست هرچی شما بیشتر کار کنی نرخ کرایه هارا پابین تر میارند.نگیرید سفرهای دوزاری را شما هستید که این شرکتها هستند نزارید تعیین تکلیف کنند براتون شما باید خط مشی به اونها بدید . تا زمانی که هرسفری را با هر قیمتی بگیرید اوضاع از این هم بدتر میشه


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۹ - دی - ۱۴۰۲

    چرا فقط کرایه هادراسنپ شناوراست ولی کارمزدثابت است.


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۹ - دی - ۱۴۰۲

    چراهمیشه کرایه هابایددراسنپ شناورباشدچراکمیسیون شناورنیست یک مسیراماچندنرخ ولی کمیسیون ثابت مال خودتون ماله ولی مال مردم بیت المال.خدالعنت کنه تاکسی اینترنتی اسنپ وتپسی و…..


  • عباس

    تاریخ : ۱۹ - دی - ۱۴۰۲

    سلام.
    کاش میشد شهرداری تهران مثل فرودگاه امام خمینی به فکر تاکسیرانان تهران باشد. حداقل از فروش طرح ترافیک به رانندگان اسنپ و تپسی ممانعت می‌کرد که کسب و کار ما تاکسیرانان بهتر میشد


  • منصور

    تاریخ : ۱۸ - دی - ۱۴۰۲

    تاکسی‌های فرودگاه اگه سمند و پرشیا وپراید بودند کرایه ۳۰۰ تا چهارصد هزارتومانی معقول بود ولی تپسی و اسنپ با همین ماشیهانها زیر ۲۰۰ هزار کرایه محاسبه میکنن که ظلم هستش در حق راننده های اسنپ


  • مرتضی

    تاریخ : ۱۸ - دی - ۱۴۰۲

    این مطالب درسته ولی اجبار به استفاده از تاکسی فرودگاه درست نیست هر کسی حق انتخاب داره باید هم تاکسی ویژه باشه هم شرکتی باتوقف گاه جدا هرکسی خواست هر کدام رو انتخاب کنه نه اینکه انحصاری باشه.


  • بانو طلا

    تاریخ : ۱۸ - دی - ۱۴۰۲

    چند شب پیش یه راننده اسنپ گیر داد بمن از زندگی خصوصی من پرسید و این حرفا بعدش بهم زنگ زد و ازهار علاقه و این حرفا…گفتم صداتو ضبط کردم میخوام بدم اسنپ از ترس ریده بود بخودش ولی راستش تصمیم دارم اگر ادامه داد هم اسنپ گزارشش کنم هم قضایی ببرمش…من همسر و فرزند دارم..


  • امین

    تاریخ : ۱۸ - دی - ۱۴۰۲

    همین الان با تپسی دقیقا همین مبدا و مقصد در تصویر گزارش رو زدم کرایه را ۱۷۰ هزار تومان نوشته
    پس نفرمایید صحت نداره
    نتیجه میگیریم وقتی در این باره دروغ گفتید پس درباره کرایه های میلیونی تاکسی فرودگاه هم پربیراه نگفتند.


  • مهدی

    تاریخ : ۱۸ - دی - ۱۴۰۲

    والا من بعضی مواقع اسنپ کارمیکنم چند باری از فرودگاه امام مسافر بردم همیشه کرایه اش ۳۵۰ تا ۴۰۰بوده نه ۱۵۰.
    هرموقع هم رفتم ورود خروج تاکسی اینترنتی ازاد بوده ومحدودیتی نداشته


  • محسن راننده تاکسی از مشهد

    تاریخ : ۱۸ - دی - ۱۴۰۲

    با سلام و درود
    واقعا کامل و جامع ایشان گوشه ای از مشکلات راننده تاکسی ها را بیان فرمود اند


  • حسین

    تاریخ : ۱۸ - دی - ۱۴۰۲

    کارکردن دراسنپ با توجه به گرانی خودرو وقطعات با صرفه نیست


  • ه

    تاریخ : ۱۸ - دی - ۱۴۰۲

    انتخاب مسافر آزاده باید بگذارین خودش تصمیم بگیره اخه اسنپ و تپسی و…. را چرا راه نمیدید بعدم ما جاده را تسخیر کردیم چه حرف بی منطقی از یک مدیر جای تاسف داره این طرز دفاع