• 21 / تیر 1403 / 22:21
  • شناسه خبر : 148846

نظر سازمان غذا و دارو درباره فرآورده‌های دفع پشه آئدس در فضای مجازی

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: بهترین روش برای جلوگیری از کاهش خطر ابتلا به بیماری تب دنگی، محافظت در برابر نیش پشه آلوده است.

به گزارش اول فارس ، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در خصوص تبلیغات اغواگرانه دافع حشرات بویژه پشه آئدس ­­در فضای مجازی اعلام کرد: این فرآورده‌ که بصورت انواع روغن‌های گیاهی و سایر محصولات و با ادعای مشابه است، مستندات علمی ندارد.
بهترین روش برای جلوگیری از کاهش خطر ابتلا به تب دنگی محافظت از خود در برابر نیش پشه آلوده با روش‌های استفاده از لباس‌های پوشیده و مجهز کردن پنجره‌ها به توری است، ضمن انکه استفاده از محصولات مواد دافع حشرات مانند پشه می‌تواند خطر ابتلا را کاهش دهد.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: بر اساس هماهنگی‌ با کارخانه های تولید کننده، محصولات جدیدی در این زمینه به زودی وارد بازار خواهد شد.
در حال حاضر محصولات دفع کننده حشرات در اشکال اسپری، استیک، لوسیون با ماده موثره deet در داروخانه‌ها و مراکز معتبر در دسترس است.

«تب دانگی» بیماری ویروسی است و جزو بیماری‌های منتقله از پشه آئدس به حساب می‌آید، در ۸۰ درصد موارد کم‌علامت است و در ۲۰ درصد موارد علائم شدیدی دارد. علائم شدید شامل علایم سرماخوردگی، تب ناگهانی، بدن درد و استخوان درد شدید که «تب استخوان‌شکن» نامیده می‌شود، جزو علائم بیماری تب دانگ است.

مطالب مرتبط

نقشه پراکندگی پشه آئدس و مناطق مستعد تب دنگی در ایران + عکس

علائم بیماری تب دنگی که از انسان به انسان منتقل نمی‌شود

آخرین وضعیت بیماری تب دانگ در استان‌ها/ثبت ۹ مورد محلی در هرمزگان/ویژگی‌های ظاهری پشه آئدس

نظرات