نگاه کنید| قوی‌ترین، سرسخت‌ترین و مجلل‌ترین ماشین لندروور

نگاه کنید| قوی‌ترین، سرسخت‌ترین و مجلل‌ترین ماشین لندروور

مدل جدید دیفندر با نام اکتا (Octa) شناخته می‌شود که اشاره به موتور V8‌ این خودرو دارد. موتور V8‌ با توربوشارژرهای دوقلو، زیرکاپوت این خودرو قرار دارند. این موتور ۴.۴ لیتر حجم دارد و با تکیه بر توربوشارژرهایش، ۶۲۶ اسب‌بخار قدرت آزاد می‌کند. این موتور در لندروور اسپرت SV نیز مورد استفاده قرار گرفته که […]


مدل جدید دیفندر با نام اکتا (Octa) شناخته می‌شود که اشاره به موتور V8‌ این خودرو دارد.

موتور V8‌ با توربوشارژرهای دوقلو، زیرکاپوت این خودرو قرار دارند. این موتور ۴.۴ لیتر حجم دارد و با تکیه بر توربوشارژرهایش، ۶۲۶ اسب‌بخار قدرت آزاد می‌کند.

این موتور در لندروور اسپرت SV نیز مورد استفاده قرار گرفته که حاصل آن شتاب صفرتاصد ۳.۶ ثانیه‌ای این خودرو است.

لندروور دیفندر اکتا علاوه بر موتور، از سیستم تعلیق مدل اسپرت SV استفاده خواهد کرد. خودروساز بریتانیایی این سیستم را «دی‌ داینامیک ۶» نام نهاده است. در این سیستم فنرهای اسپرت با ضربه‌گیرهای هیدرولیکی جفت شده‌اند و از میله‌های مرسوم ضد غلتش استفاده نمی‌شود. این سیستم به دیفندر اکتا اجازه می‌دهد هنگام شتاب‌گیری، ترمزگیری و حرکت در پیچ‌ها وضعیت خود را روی سطح جاده حفظ کند. هنگامی که در مسیرهای خارج جاده حرکت می‌کنید، این سیستم تعلیق با مفصل‌بندی مستقل خود به عبور از موانع کمک خواهد کرد.

لندروور دیفندر اکتا نشان الماس مانند جدیدی را روی فرمان و قاب رینگ‌ها دارد که نقطه تمایز این خودرو با مدل‌های استاندارد هستند. لندروور برای تست این خودرو، آزمایش‌های مختلفی را در سوئد، دبی، نوربرگ‌رینگ و دریای مرده اردن انجام داده است.

لندروور دیفندر اکتا

دیفندر گفت که این خودرو را در “فوق العاده ترین” شرایط هر یک از خودروهای خود تا به امروز آزمایش می کند. «از برف و یخ سوئد تا صحرای دبی، نوربرگ رینگ تارماک و صخره‌های موآب می‌خزند».

تصاویر منتشر شده توسط این شرکت نشان می دهد که Octa همچنین مجموعه ای سفارشی از ترمزهای Brembo را دریافت می کند که نشان می دهد عملکرد در مسیر در اولویت است. این لوگوها با لوگوی ویژه الماس Octa مشخص شده اند که روی فرمان و پایه های کناری نیز دیده می شود.

Defender Octa به طور کامل اواخر سال جاری معرفی خواهد شد. هنوز قیمت دقیق مشخص نشده است، اما Range Rover Sport SV تقریباً ۸۵۰۰۰ پوند بیشتر از مدل لوکس اتوبیوگرافی قیمت دارد که به نوعی نشانه گذاری می تواند برای Octa اعمال شود. برای مرجع، بهترین دیفندر ۹۰ فعلی – V8 Carpathian Edition – از ۱۱۴۹۷۵ پوند قیمت دارد.

براساس اعلام لندروور، رونمایی کامل اکتا در اواخر سال جاری انجام می‌شود. با این حال مشتریان علاقمند به اکتا اکنون باید پیش‌سفارش خود را در نمایندگی‌ها ثبت کنند.

مطالب مرتبط

نظرات