مسافرین و راننده ها اسنپ و تپسی سر گرانی کرایه ها چه می گویند؟

مسافرین و راننده ها اسنپ و تپسی سر گرانی کرایه ها چه می گویند؟

مسافرین  رویه فعلی اسنپ و تپسی در تعیین کرایه را به قیمت‌گذاری دستوری برای تاکسی‌های اینترنتی ترجیح می‌دهند و برای این انتخابشان دلایل جالبی دارند. شهرداری و شورای شهر تهران با ذکر این دلیل که «نوعی لجام‌گسیختگی در نرخ تاکسی‌های اینترنتی وجود دارد و شکایاتی نیز از سوی شهروندان به ما می‌رسد؛ به طوری که […]

مسافرین  رویه فعلی اسنپ و تپسی در تعیین کرایه را به قیمت‌گذاری دستوری برای تاکسی‌های اینترنتی ترجیح می‌دهند و برای این انتخابشان دلایل جالبی دارند.

 نرخ کرایه های اسنپ و تپسی

شهرداری و شورای شهر تهران با ذکر این دلیل که «نوعی لجام‌گسیختگی در نرخ تاکسی‌های اینترنتی وجود دارد و شکایاتی نیز از سوی شهروندان به ما می‌رسد؛ به طوری که می‌بینیم برخلاف گذشته دائما نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی روند افزایشی دارد» به دنبال قیمت‌گذاری دستوری برای اسنپ و تپسی هستند.

در گزارش‌هایی که پیش از این در زومیت درباره این موضوع نوشته‌ایم نظر اعضای شرکت‌های تپسی و اسنپ را جویا شده بودیم. نظر فعالین حوزه تاکسی‌های آنلاین این است که مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به این کسب‌وکارها در سال ۱۳۹۸ به تصویب وزارت کشور و وزارت صمت رسیده است و فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در چارچوب همان قوانین است.

نکته دیگر تاکید این کسب‌وکارها بر ناکارآمد بودن شیوه قیمت‌گذاری دستوری است که آن را با روح و ماهیت کسب‌وکارهای آنلاین در تضاد می‌دانند. آن‌ها اعتقاد دارند قیمت‌گذاری‌هایشان با کمک گرفتن از تکنولوژی و ابزارهای فناورانه انجام می‌شود و هم‌چنین، قیمت‌گذاری از سوی نهادهای بالادستی برای بخش خصوصی مغایر با منطق اقتصادی است.

علاوه بر نظراتی که  از فعالین این حوزه منعکس کرد، در گزارش قیمت‌گذاری دستوری برای تاکسی‌های اینترنتی؛ دنده عقب گرفتن در یک مسیر طولانی نظراتی را از سوی کاربران دریافت کردیم که نشان می‌دهد آن‌ها هم با قیمت‌گذاری دستوری موافق نیستند.

چند مورد از نظراتی را که کاربران مسافر برای ابراز مخالفتشان با این مدل قیمت‌گذاری نوشته‌اند، در ادامه می‌خوانید:

– با قیمت‌های دستوری اوضاع اقتصاد بدتر میشه، شاید در کوتاه مدت فایده داشته باشه اما در میان مدت و بلندمدت جهش قیمتی و تورم شدیدی خواهیم داشت. باید اجازه داد تا شرکت‌ها باهم رقابت کنن، این طوری خود شرکت‌ها قیمت‌ها رو ارزان‌تر می‌کنن.

– چرا باید کاهش نرخ تو مسائلی مثل حمل و نقل تاکسی اینترنتی صورت بگیره در حالی که خداتومن هزینه‌های نگهداری و دستمزد تعمیرکار بالا رفته؟ آخه این دغدغه یک‌طرفه نه به نفع مسافره نه راننده. راننده‌ای که ۲ سال پیش ۱۰ ساعت کار می‌کرد که مثلا ۱۰ میلیون در ماه براش بمونه الان ۱۵ ساعت باید کار کنه که همون ۱۰ تومن در بهترین حالت براش بمونه. کرایه از اینم بیاد پایین‌تر باید ۲۴ ساعته کار کنه بدهکار هم می‌شه. هرجا نرخ دستوری اومد فاتحه همه چی رو باید خوند چه مسکن، چه خودرو چه تاکسی اینترنتی.

– حتی با این که هزینه استهلاک ماشین در اسنپ در نمیاد ولی به شدت با کوچک‌ترین دخالتی در قیمت‌گذاری بازار مخالفم. کوچک‌ترین دخالت در قیمت‌گذاری مشت می‌شه تو صورت قیمت‌گذار.

یکی از کاربران در بحث با کاربر دیگری منطق یک بازار رقابتی را توضیح داده و به تبعات دخالت نهادهای بالادستی در موضوع نرخ‌گذاری اشاره کرده است:

– داداش گلم، اقتصاد این شکلی نیست اقتصاد باید آزاد و رقابتی باشه، در اقتصاد آزاد با به وجود اومدن رقابت به صورت طبیعی قیمت‌ها و کمیسیون‌ها تا جایی که برای کسب‌وکار صرفه اقتصادی داشته باشه پایین میره ولی در اقتصاد دستوری قیمتی که دولت برای جلب رضایت مصرف‌کننده انجام می‌ده، باعث می‌شه کسب‌وکارها نابود بشن و یا مجبور بشن از جای دیگه تامین بشن. شما فرض کن یه فروشگاهی داری و یه جنسی (با هزینه‌های حمل‌ونقل و اجاره و…) به دست شما ۵۰۰ هزار تومن می‌رسه. شما با وجود رقبا می‌فروشی ۶۰۰، بالای ۶۰۰ بفروشی فروش کم می‌شه زیر ۶۰۰ بفروشی دخل و خرج زندگیت نمی‌چرخه. به صورت خودکار همه جا باهم هماهنگ می‌شه و قیمتا نزدیک به هم می‌شه. حالا فکر کن تو این شرایط دولت بیاد بگه که کسی حق نداره این وسیله رو بالای ۵۵۰ بفروشه :\ شما نه دخل و خرجت اون موقع در میاد، نه سود می‌کنید و در نهایت مجبورید به دوز و کلک‌هایی مثل کم‌فروشی، کاهش کیفیت محصول و… رو بیارید یا اون کار رو ترک کنید، چون هیچ جوره امکان‌پذیر نیست جنس ۶۰۰ هزار تومنی رو بدید ۵۵۰.

البته کاربران دیگری در توضیح معایب اعمال قیمت‌گذاری دستوری برای تاکسی‌های اینترنتی موارد دیگری را هم ذکر کرده‌اند.

یک دسته از کاربران اعتقاد دارند با قیمت‌گذاری دستوری «پلاک زردها» یا همان تاکسی‌های زرد و سبز تاکسی‌رانی قدرت بیشتری پیدا می‌کنند و این موضوع نه‌تنها نرخ حمل‌ونقل را پایین نمی‌آورد بلکه باعث می‌شود این تاکسی‌ها رقم را بالاتر هم ببرند.

کاربران می‌گویند پلاک زردها همین حالا هم کرایه‌های سنگین‌تری برای تردد در شهر دریافت می‌کنند:

– اگر خودروهای اینترنتی نبودند راننده‌های تاکسی شهرداری یا همان پلاک زردها جیب مردم را خالی می‌کنن. برای مثال در شهر ما که ماهشهر می‌باشد تاکسی شهری دربست یک مسیر می‌برند ۱۰۰ هزار تومان ولی تاکسی اینترنتی نصف قیمت دریافت می‌کند. پس اگر بیش از این بخواهید به راننده اینترنتی فشار بیارید هم به راننده اینترنتی ظلم کردید هم مسافرین زیر فشار مالی که تاکسی زرد‌ها جیبشان را خالی می‌کنن.

کاربران به تجربه خود از استفاده از تاکسی‌های شهرداری اشاره کرده و در مواردی عملکرد آن‌ها را با سرویس‌های تپسی و اسنپ مقایسه کرده‌اند:

– امروز یه مسیر زدم تو اسنپ زد ۱۰۰ تومن دکمه عجله دارم و زدم شد ۱۵۰ تومن تا کسی قبول کنه. از چندتا تاکسی زرد پرسیدم همون مسیر رو ۴۰۰ تومن می‌رفتن حالا شهرداری چی رو می‌خواد درست کنه. تپسی و اسنپ نباشن تاکسی‌ها پوست مردم رو می‌کنن.

– تا اونجایی که من دیدم تاکسی‌های زرد شهرداری دارن جیب مردم رو خالی می‌کنن نه اسنپ و تپسی. کرایه‌ای که اسنپ می‌زنه ۲۰ تومن تاکسی زرد می‌بره ۵۰ تومن.

– الان در مشهد مسیری که تاکسی متر حدود ۱۸ کیلومتر طی می‌کنه و ۴۵ دقیقه زمان می‌بره تا به مقصر برسه تاکسی متر می‌زنه ۹۰ تا ۱۰۰ تومان در حالی که اسنپ همین مسیر رو می‌زنه ۴۵ تومان.

– من یکی از دوستانم دیروز ساعت هفت صبح از خ دماوند تا آرژانتین یه تاکسی زرد دربست گرفته ۱۷۰ هزار تومن، تازه به مسیرم نرسونده نزدیک مسیر پیادش کرده چون اونم بلد نبوده پیاده شده. دقیقا تاکسی زرد که نود درصد تو خیابون خالی می‌گردن برای جیب‌بری دربستی، مقایسه کنین با قیمت بدبخت اسنپ که میاد دم خونه پنج دقیقه وامیسته بعد تو ترافیک همین مسیر رو میره ۸۰ هزار تومن…

بعضی از کاربران هم در نظراتشان گریزی به آینده زده‌اند و با فرض این که قیمت‌گذاری دستوری اعمال شود تبعات این موضوع را پیش‌بینی کرده‌اند:

– چند ماه بعد اعلام ورشکستگی تاکسی‌های اینترنتی و رونمایی از تاکسی آنلاین ملی و بیکاری چندین هزار نفر شاغل در تپسی و اسنپ.

– اگر قیمت‌ها را بیارند پایین، راننده‌هایی که دارند را از دست می‌دهند چون با همین قیمت‌های کنونی و کمسیون‌های بالایی که تپسی و اسنپ از راننده‌ها و سفرها برمیدارند راننده‌ها با مخارجی که دارند نمی‌صرفه برای تپسی و اسنپ کار کنند، همین الان هم راننده‌ها همه شاکی هستند. واقعا خنده‌دار هست این حرف‌ها.

– این‌ها دردشان این است که تاکسی‌های خودشون هم میان اینترنتی، مطمئن باشید اگر تاکسی اینترنتی مفت و به صرفه و مطمئن و سریع و همه کاره نبود این حجم تقاضای سفر نبود. فقط راننده است که داره مفت می‌بازه و بس. پس آقایان شورا سوراخ دعا را گم کرده‌اید، نه اتوبوس و نه مترو جوابگوی تقاضای مردم نیست.

قصد دفاع از اسنپ و تپسی نیست، ولی قیمت‌هاشون به نسبت درآمد جامعه منطقی بود به نظرم، پایین‌تر از این بیاد دیگه برای راننده نمی‌صرفه، بالاخره اون هم جزئی از جامعه‌ست و اگه ببینه نمی‌صرفه خب نمیاد دیگه آنلاین مسافر بزنه و هر دو طرف ضرر می‌کنن.

بعضی از کامنت‌ها را هم رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نوشته بودند.

آن‌ها معتقدند همین حالا هم کرایه‌های اسنپ و تپسی با وجود درصد بالای کمیسیون، هزینه استهلاک، بالا رفتن قیمت قطعات خودرو، گران شدن هزینه تعمیرات و… برایشان به‌صرفه نیست؛ اگر قرار باشد با قیمت‌گذاری کرایه‌ها ارزان‌تر هم بشود ماندن در این شغل دیگر به هیچ وجه منطقی نیست. بعضی از این کامنت‌ها را در ادامه آورده‌ایم:

– فقط از سر اجبار داریم مفت‌بری می‌کنیم به والله روزایی بوده این قدر کرایه کم زده گوشی رو خاموش کردم رفتم خونه. کار دیگه‌ای هم ندارم شغل اولمه. قسم خوردم با کرایه پایین سرویس نگیرم چون همه‌ش اعصاب خوردی و استهلاک می‌مونه. مملکت اگه اقتصادش درست بود هیچکس اسنپ کار نمی‌کرد ماشینش رو داغون کنه آخرشم با اعصاب خراب بیاد خونه. من خودم فنی کارم ولی همه کارا خوابیده. شهرداری هم اگه می‌خواد لطفی در حق همه کنه باید قیمت منصفانه تعیین کنه به قیمت دلار ۵۵ هزار تومنی. استهلاک ماشین چند صد میلیونی، اینترنتم که گرون کردن دیگه یه دفعه بگو ملت صلواتی کار کنین. در حال حاضر قشر راننده اسنپ و تپسی خیلی ظلم بهشون میشه

– تمام این بلواها فقط بخاطر این هست که می‌خوان اسنپ و تپسی رو از مالکان آن گرفته و متعلق به خود کنند. متاسفانه هرچی شغل پردرآمد هست یا باید متعلق به دولت باشه یا شریک دولت باشه. رانندگان این پلتفرم همین الان هم با این قیمت‌ها مشکل دارند و با هزار مکافات خرج و دخل را مدیریت می‌کنند. وای به روزی که دولت بخواد تو یه کاری دخالت کنه و از بیخ و بن ریشه چندین هزار راننده را که دارند روزی خود را در این تاکسی اینترنتی درمی‌آورند قطع کنه.

– سلام بنده الان تقریبا ۳ سال اسنپ کار می‌کنم از پارسال تا الان کرایه‌های اسنپ تقریبا ثابت بوده ولیکن لوازم یدکی خودرو تقریبا ۳ برابر شده. همین الانش خیلی از سفرها رو راننده‌ها قبول نمی‌کنن مثلا از سر پل تهران نو نارمک تهران ساعت ۲۲ مسافر درخواست سفر کرده بود تا صاحب‌ قرانیه ۵۴۰۰۰ تومان. یک ساعت مسافر درخواست می‌کرد هیچ راننده‌ای قبول نمی‌کرد حالا نرخ‌گذاری دستوری بشه وقتی راننده قبول نکنه از این کار میاد بیرون.

با وجود این نظرات هستند کسانی که موافق ورود نهادهای بالادستی به موضوع تعیین نرخ و کرایه تاکسی‌های اینترنتی هستند. باید دید در ادامه کشمکش میان شورای شهر و تاکسی‌های اینترنتی درباره این موضوع به چه نتیجه‌ای می‌رسد| منبع : زومیت

شما هم‌چنان می‌توانید در بخش نظرات دیدگاه خودتان درباره این موضوع را برای ما بنویسید.
مقاله رو دوست داشتی؟

نظر تو  چیه؟

درخواست رانندگان اسنپ و تپسی از کاندیداهای انتخابات مجلس چیست؟

مطالب مرتبط

تدابیر اسنپ برای اینکه ۸۱۲ هزار راننده اش برای مسافران کولر بزنند

این تخلفات رانندگان از نظر پلیس حادثه‌ساز محسوب می شوند

تعزیرات: دستور حذف گزینه «عجله دارم» اسنپ و تپسی به قوت خود باقی است

نظرات

  • ناشناس

    تاریخ : ۵ - اسفند - ۱۴۰۲

    من یکسال اسنپ کار میکنم‌الان یخچال خونم‌ خراب شده شش ماه یخچال ندارم نمیتونم‌ یخچال بخرم


  • ناشناس

    تاریخ : ۵ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام زیادی فضولی نکنید من راننده اسنپم الان کرایه از شهرک گلستان تا کوزه گری شد ۶۸تومن کجاش گران شده


  • شهرام محمدی

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    همه اینها سرلحاف ملانصرلدین هست که بنزین باشه که میخوان مالیده کنند حواستون باشه


  • رضا

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    من راننده اسنپ هستم
    توروخدا انصاف داشته باشید قیمت اجناس و قطعات خود رو چندین برابرشان
    کیفیت هم زیر صفر
    خیلی گرونی شده


  • سیدمحمد

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام بعدازسه سال کارتو اسنپ دیگه ازاینهمه بی انصافی درحقم خسته شدم برای همیشه خداحافظ. غلط کردم.


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    بنزین برداشتید بابنزین آزاد مسافر میزنیم قیمت جنسهم سرسام اوره


  • مهدی

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    کی گفته قیمت اسنپ یا تپسی بالا هستش.من چند روز پیش یه مسافر بردم سفارت افغانستان بعد یه مسافر اومد پیشم گفت تا شهریار میری گفتم آره گفت چند می گیری من گفتم ۲۰۰ گفتمش خدا خیرت بده تاکسی هایی که اینجا هستن۵۰۰ میگن ..حالا قیمت کی بالا هست


  • فرخ

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    بابا تو رو به خدا این همه کشور با دخالتهای بی مورد چه چیزی را تا الان با دخالتهای بیمورد دولتی درست کردید.تورم لجام گسیخته را

    دلار را گوشت مرغ را گرایه اتوبوسهای بین شهری را …..بابا شماها… از این حرفها هسنید ببینید تر میزنید به اسنپ وتپسی یا نه حتما سهم خواهی دارید به خدا همین چند در صد به شما پرداخت بشه بیخیال میشید


  • امیر

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    بااین خرجهای بالای قطعات ماشین خیلی هم قیمتاروپایین میزنه هرچی کارمیکنی بایدبدی به اصطلاک مشکل ازپایه خرابه‌ مردمو به جون هم انداختید


  • مهرداد

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    هیچکدوم این نادانها اینو حساب نمیکنن که راننده هم خودش داره کار میکنه و هم سرمایه چندملیونیش،و در آخر چی میمونه برای خودش و سرمایش،کمرد و مشگلات اعصاب و روان برا خودش،و برای ماشین هم چندبرابر بقییه ماشینا کیلومتر انداختن و فرسوده شدن سرمایش،.. بر مدیران بیسواد و بیکفایت


  • مهرداد

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    من بیشتر از هرکی از این شوراها شاکیم،شورا یعنی ملت،ما رانندها هم ملت هستیم و اتفاقا قشر ضعیفی که بخاطره تورمهای بی ثابقه این چهارسال یا سرمایمون یا شغلمونو از دست دادیم و اگه همین اسنپ نبود از گشنگی میمردیم،حالا این شوراها اومدن دست گذاشتن روی همین ماها،بجای اینکه کمک حالمون باشن و دنبال سهمیه بنزین و لاستیک و بیمه و…….تازه چشم به درامد ناچیزمونم دارن.ا..نادون


  • مهرداد

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    من اگه جای مدیران اسنپ بودم فقط یک روز فقط یک روز سرویس دهی و قعط میکردم تا خیلیا حساب بیاد دستشون و بفهما که اگه اسنپ و رانندهاش نباشن مملکت لنگه.


  • مهرداد

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    از ساعت ۷شب از کرج میکوبم میام تهران کار میکنم تا ۵صبح ،بخدا قسم به علی قسم دوماه کرایه خونم عقب افتاده ،از گوشت سگ حرومترم باشه اگه به خونه و زن و بچمم ریالی خرج کرده باشم،فقط خرج ماشین ،مکانیک و لوازم دادم


  • مهرداد

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    آخه یکی نیست بگه تعزیرات تورو سننه با اسنپ و کرایهاش،تو بیا برو قیمت گوشت و مرغ و تخم مرغتو درست کن بیعرضه


  • مهرداد

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    بر پدر اون مسئولی که با اسنپ و کرایه و راننده کار داره ..،بر پدرت.. که از گرونی لوازم خبر نداری،اونم با این ماشینای تولید داخلتون.


  • مهرداد

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    خدمت اون دسته از همکاران راننده ای که دارن دروغ به این بزرگی و راجب پرداخت نکردن کرایهای انلاینی که بحساب اسنپ زده میشه،آخه بی انصافها دروغ به این بزرگی ،بخدا که من هنوز تسویرو نزده پول توی کارتمه.تویی که هنوز شماره شبا ندادی و اصلا سر درنمیاری پس تهمت هم نزن


  • مهرداد

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    اون شخصی که داره به اسنپ گیر میده،اولا تا بحال نه اسنپ و نه تاکسی سوار نشده،دوما دنبال نابودی عواملی هست که به نفع مردم و جیب مردمه.
    و معلومه این وسط نتونسته چیزی به جیبم بزنه.


  • نادر

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    فقط زورمون به کرایه تاکسی میرسه و ظلمی که به راننده تاکسیها میشه جمع کنید این مسخره بازی‌ها رو


  • ناشناس

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    فقط زورمون به کرایه تاکسی میرسه و ظلمی که به راننده تاکسیها میشه جمع کنید این مسخره بازی‌ها رو


  • مهدی

    تاریخ : ۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    مسافر تبسی کرایه نداده فرار کرده بعد من دیدم بهش میگم چرا فرار کردی هدفون داده تاکرایه بعد به حساب ام بزنه بهش بدم تبسی ام منو انداخته بیرون بجای که هوای راننده رو داشته باشه با این کرایه های پایین حق داده به مسافر دزد مملکتی داریم


  • میلاد

    تاریخ : ۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    جان مادرتون دست از سر قیمت های کم اسنپ. تپسی بر دارید به خدا قیمت پایین همین الان هم اگرم الان یک درصد گران شده به خاطر برج دوازده بازم کرایه میاد پایین به خدا آنقدر اسنپ و تپسی قیمت مفت زدن بعضی آدم های سو د جو الان که نیم درصد گران شد به نظر من که نشده کرایه ها همون حاجی ارزونی هست که هست صداشون در اومده تو رو به خدا بکشید بیرون از کرایه های اسنپ و تپسی گیر بدید به گوشت مرغ حبوبات لبنیات اینا رو بیارید پایین به خدا من به عنوان یک راننده که در دو شرکت کار میکنم کرایه رو بیارید پایین ولی نامردی و از انصاف دور که بخواد کرایه از تورم مملکت پایین تر باشه مگر ما انسان نیستیم مگر ما نان خور ندارم فقط مردم دیگه آدم هستن تو رو به خدا از کرایه ها و نظرات در مورد گرانی که به اون قرآن گران نیست قیمت با این تورم بکشید بیرون و ضعیف کشی نکنید


  • اسماعیل دلیری

    تاریخ : ۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    با سلام بابایی کار میکنم کرایه را مسافر به حساب شرکت میزنه شرکت پول را به حساب راننده نمی زنه شماره تماس هم ندارن که جواب بدن


  • رضا

    تاریخ : ۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    الان همه مشکلات حل شده فقطو فقط تنها مونده کرایه تاکسی اینترنتی این خیلی مهمه حتماً برسی کنید….. الان یکسااااااااله که از سهمیه بنزین خبری نیست چراااااا درباره سهمیه بنزین حرفی نمیزنن که علت عدم واریزی چیه؟؟؟ اول این موضوع را پیگیری کنید بعدش برید سراغ کرایه‌ها.


  • پیمان

    تاریخ : ۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    اصلا اسنپ و اننده رو ول کنید یکی بگه چرا یک ساله پول بنزین رو نمیدن گیردادن به راننده


  • آرش حیدرخانی

    تاریخ : ۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    من راننده اسنپ وتپسی هستم تواین ۱۵ روز گذشته ۳بار استارت باز کردم وباطریساز بدلیل پیدا نکردن مشکل بعد از ۱میلیون تومن خرید لوازم و ۷۰۰ هزار تومن دستمزد و کلی از کارافتادن ومصیبت ایراد رو رفع کرد و گیربکس هم مشکل پیدا کرده رفتم قیمت کردم دیسک وصفحه وبلبرینگ پراید جنس خوب ۲ونیم و لوازم گیربکس جنس آیس کره حدود ۸میلیون تومن ومکانیک هم ۴تومن دستمزد میخواد بااین هزینه ها آیا می صرفه اصلا کارکنی بعد یکسال که تواسنپ وتپسی کار میکنم حساب کردم فقط یه بخور نمیر تهش مونده تازه بعد ۲۰سال رانندگی وتجربه که تصادف واتفاقی رخ نداده اصلا کرایه ها باهزینه ها یکی نیست ماهم دوست داریم کرایه کم بشه ولی قیمت بیمه خوداختیاری ماهی یک میلیون وهزینه خودرو هم کم میشه که هرروز روند افزایشی داره


  • حمید

    تاریخ : ۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    یه نگاهی هم به راننده های اسنپ بندازین بی انصافا


  • حمید

    تاریخ : ۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    در اسنپ فقط راننده ست که ضرر می‌کنه کاملا نرخا پایین و نهایت بی انصافی در مورد راننده های اسنپه


  • ارسلان

    تاریخ : ۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام آخه بزرگوار که میفرمایید نرخ تسنپ واپسین بالاس سه ایران تا تسن اباد بشافویه دیشب گرفتم مسافر سوار شده ۷۲تومان ۵۰دقیقه راه رفتم . کمسیون کم کنی ۶۰ میمونه .خدایی همین الاننش مسافر بااین قیمتا یه جوری شخصیت راننده من خودمو میگم توهین بکسی نباشه انگاری صدقه از اونم بدتر میگیرم .اصطلاح ماشینو سالم سلامت بر گردی خونه من کا دیگه قیمت پایین سوار نمیکنم عزیزای راننده هم آقا برا خودتون شخصیت قائل بشید قیمت صدقه ای سوار نکنید


  • سعید

    تاریخ : ۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    اسنپ و تپسی کمیسیون زیاد میگیرن .برای اسنپ باکس ۲۰درصد میگیره برای راننده چیزی باقی نمیمونه من سه سال اسنپ و تپسی هر دو کار کردم همیشه حق رو به مشتری میدن .راننده رو اصلا ادم حساب نمیکنند با موتور برای راننده چیزی باقی نمیمونه حالا ببینید با ماشین چیزی باقی میماند یا نه.مزخرف ترین شغلی که میشناسم راننده برای اسنپ و تپسی هست.پشتیبانی درست جواب نمیده . بعضی مسافرها هم راننده رو نوکر حساب میکنند


  • سعید

    تاریخ : ۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام به همه.واقعا کرایها نسبت به مخارج زندگی خیلی پائینه.اگه از این هم کم تر بشه دیگه کسی نمیتونه کار کنه.کمی به فکر راننده ها باشید یکسال پول بنزین هم که خوردید رفت.


  • ناشناس

    تاریخ : ۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    حرف مفت زدی من تاکسی زرد بیرون شهری دارم چی بی خودی میگی همه مگه عین همند من خودم تپسی کار میکنم از جشنواره تا پردیس با کرایه ۶۲ یا ۶۵ میرم چی میگی الکی حرف میزنی


  • ابوالفضل

    تاریخ : ۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    انشالله … و… نابود بشن تا ما راننده ها اینقد یهمون ظلم نشه


  • احسان

    تاریخ : ۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    آخه… چیکاربه کرایه دارید بیشورهامن کارم اسنپ هست ماهی دارم ۷میلیون کرایه میدم بادوبچه کرایه هابالا نیست که گیردادیداز۶صبح میرم تا۲شب کارمی کنم بازم کم اوردم خجالت بکشید


  • وحید

    تاریخ : ۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    کرایه های اسنپ و تپسی خیلی ارزونه ،اصلا نمیصرفه ، قطعه ماشین گرون شده ، هزینه ی استهلاک ماشین درنمیاد چه برسه به کفاف زندگی، توهین به بعضی از مردم نباشه اما یه تعداد از مردم دنبال رفت و آمد مفت هستن، با این اوضاع اسنپ و تپسی حذف بشه و کار نکنیم خیلی به صرفه تره


  • اسنپی دربدر تر از گدا

    تاریخ : ۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    درآمد گدایی ساعتی ۵۰۰
    درآمد اسنپی با ۵۰۰ فقره هزینه روزانه ۵۰۰ هزار


  • اسنپی

    تاریخ : ۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    گدایی درآمد ساعتی ۵۰۰ هزار تومن بدون استهلاک وبدون سرمایه وبدون گوشی و اینترنت فعال و بدون بنزین و بدون روغن و بدون لاستیک و بدون
    اسنپ بدون کمسیون .بدون ترافیک بدون مدعایی بدون تصادف بدون قطع کننده بدون سوختن موتور بدون جریمه بدحجابی و توقیف خودرو و
    اسنپی ده ساعت در بهترین حالتها ۵۰۰ هزار بدون در نظر گرفتن هزینه های بالا


  • رضایی

    تاریخ : ۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    اسنپ و تویی نباشه بهتره قبلاً دو تا دربس میرفتم تعطیل میکردم الان صبح تا شب ۱۵ساعت میچرخم خرج ماشین در نمیاد


  • حمیدرضا

    تاریخ : ۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام الان حدود ۴ ساله تو اسنپم الان یک ماهه که قیمت پایین هستش سر کار نمیرم به جاش رفتم داخل ساندویچی پیک موتوری کار میکنم داخل بابل کرایه اسنپ هست ۱۴ تومن ولی صاحب ساندویچی به من میده ۳۰ تومن خدا پدرشو بیامرزه بعدا فهمیدم خود صاحب مغازه راننده بود قبلا نتیجه‌بخش خودش راننده بوده که درد منو فهمیده


  • ناشناس

    تاریخ : ۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام آقایانی که میگن قیمت گرونه درست میکنن چون خودشون مجانی یا با ماشین ارگانی یا راننده دراختیار این ور و آن ور رفتن که یه دفعه با اسنپ یا تپسی جایی می رن فکر میکنن گران است


  • امیر

    تاریخ : ۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    اگر کویر بدن دست دولت به یک سال نرسیدهبا کمبود شن مواجه میشن


  • ناشناس

    تاریخ : ۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    اینطوری پیش بره شاهد سبک قدیم مسافر کشی خواهیم بود که نه به نفع مسافره ونه راننده حتی با این قیمت های کنونی امکان این رویداد میروه ونتیجه آشوب حمل ونقل وترافیک بیشتر برای سوار وپیداه کردن مسافر


  • ناشناس

    تاریخ : ۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    اینطوری پیش بره شاهد سبک قدیم مسافر کشی خواهیم بود که نه به نفع مسافره ونه راننده حتی با این قیمت های کنونی امکان این رویداد میروه ونتیجه آشوب حمل ونقل وترافیک بیشتر برای سوار وپیداه کردن مسافر


  • فاطمه

    تاریخ : ۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    باسلام من خودم چندکاهیی اسنپ وتپسی کار میکنم ولی متاسفانه قیمتها اینقدر پایینه که من بیشتر سفرهارو که زده ۱۵تومنو ۱۸تومن نمیبرم چون راهش طولانی ولی قیمتا کم تازه سه تا چهار نفرم سوار میشن این کجاش صرف داره الکی ماشینم خرج برمیدارع دیروز کمک جلو و عقب درست کردم ۳۵۰۰فقط به تعمیرکار دادم واقعا نمیصرفه


  • ناشناس

    تاریخ : ۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    اول سلام هرروز ماشینهای اَایران داره گران می شه م قطعه هروز همچی گران میشه مواد غدایی چسبیدین به تاکسی انترنتی دنبال ده هزار تومنی می گردین شمایی که می نویسی یک ساعت بیا باخودرو امتحان کن بین چند چندیم وسلام


  • وحید

    تاریخ : ۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    امیدبخدا_چیزی خوب نبوده که الان بخواد خوب باشه ….


  • مهدی

    تاریخ : ۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام من خودم تعداد سفر هام شده سالی سه عدد بخاطر همین کرایه‌ها از اینم پایین تر بیاد میشه سفرهام صفر پس بنظر من شما کاری نکنید لطفاً دست به چیزی نزنید بهتره


  • محمد

    تاریخ : ۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام باتشکر از مقاله شما.یکی پیدا نمیشه که به این آقایون دولتی بگه یه کاری رونشون ما بدین که بادخالت شماها مردم راضی هستن که این دومیش باشه