مسافرین و راننده ها اسنپ و تپسی سر گرانی کرایه ها چه می گویند؟

مسافرین و راننده ها اسنپ و تپسی سر گرانی کرایه ها چه می گویند؟

مسافرین  رویه فعلی اسنپ و تپسی در تعیین کرایه را به قیمت‌گذاری دستوری برای تاکسی‌های اینترنتی ترجیح می‌دهند و برای این انتخابشان دلایل جالبی دارند. شهرداری و شورای شهر تهران با ذکر این دلیل که «نوعی لجام‌گسیختگی در نرخ تاکسی‌های اینترنتی وجود دارد و شکایاتی نیز از سوی شهروندان به ما می‌رسد؛ به طوری که […]

مسافرین  رویه فعلی اسنپ و تپسی در تعیین کرایه را به قیمت‌گذاری دستوری برای تاکسی‌های اینترنتی ترجیح می‌دهند و برای این انتخابشان دلایل جالبی دارند.

 نرخ کرایه های اسنپ و تپسی

شهرداری و شورای شهر تهران با ذکر این دلیل که «نوعی لجام‌گسیختگی در نرخ تاکسی‌های اینترنتی وجود دارد و شکایاتی نیز از سوی شهروندان به ما می‌رسد؛ به طوری که می‌بینیم برخلاف گذشته دائما نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی روند افزایشی دارد» به دنبال قیمت‌گذاری دستوری برای اسنپ و تپسی هستند.

در گزارش‌هایی که پیش از این در زومیت درباره این موضوع نوشته‌ایم نظر اعضای شرکت‌های تپسی و اسنپ را جویا شده بودیم. نظر فعالین حوزه تاکسی‌های آنلاین این است که مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به این کسب‌وکارها در سال ۱۳۹۸ به تصویب وزارت کشور و وزارت صمت رسیده است و فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در چارچوب همان قوانین است.

نکته دیگر تاکید این کسب‌وکارها بر ناکارآمد بودن شیوه قیمت‌گذاری دستوری است که آن را با روح و ماهیت کسب‌وکارهای آنلاین در تضاد می‌دانند. آن‌ها اعتقاد دارند قیمت‌گذاری‌هایشان با کمک گرفتن از تکنولوژی و ابزارهای فناورانه انجام می‌شود و هم‌چنین، قیمت‌گذاری از سوی نهادهای بالادستی برای بخش خصوصی مغایر با منطق اقتصادی است.

علاوه بر نظراتی که  از فعالین این حوزه منعکس کرد، در گزارش قیمت‌گذاری دستوری برای تاکسی‌های اینترنتی؛ دنده عقب گرفتن در یک مسیر طولانی نظراتی را از سوی کاربران دریافت کردیم که نشان می‌دهد آن‌ها هم با قیمت‌گذاری دستوری موافق نیستند.

چند مورد از نظراتی را که کاربران مسافر برای ابراز مخالفتشان با این مدل قیمت‌گذاری نوشته‌اند، در ادامه می‌خوانید:

– با قیمت‌های دستوری اوضاع اقتصاد بدتر میشه، شاید در کوتاه مدت فایده داشته باشه اما در میان مدت و بلندمدت جهش قیمتی و تورم شدیدی خواهیم داشت. باید اجازه داد تا شرکت‌ها باهم رقابت کنن، این طوری خود شرکت‌ها قیمت‌ها رو ارزان‌تر می‌کنن.

– چرا باید کاهش نرخ تو مسائلی مثل حمل و نقل تاکسی اینترنتی صورت بگیره در حالی که خداتومن هزینه‌های نگهداری و دستمزد تعمیرکار بالا رفته؟ آخه این دغدغه یک‌طرفه نه به نفع مسافره نه راننده. راننده‌ای که ۲ سال پیش ۱۰ ساعت کار می‌کرد که مثلا ۱۰ میلیون در ماه براش بمونه الان ۱۵ ساعت باید کار کنه که همون ۱۰ تومن در بهترین حالت براش بمونه. کرایه از اینم بیاد پایین‌تر باید ۲۴ ساعته کار کنه بدهکار هم می‌شه. هرجا نرخ دستوری اومد فاتحه همه چی رو باید خوند چه مسکن، چه خودرو چه تاکسی اینترنتی.

– حتی با این که هزینه استهلاک ماشین در اسنپ در نمیاد ولی به شدت با کوچک‌ترین دخالتی در قیمت‌گذاری بازار مخالفم. کوچک‌ترین دخالت در قیمت‌گذاری مشت می‌شه تو صورت قیمت‌گذار.

یکی از کاربران در بحث با کاربر دیگری منطق یک بازار رقابتی را توضیح داده و به تبعات دخالت نهادهای بالادستی در موضوع نرخ‌گذاری اشاره کرده است:

– داداش گلم، اقتصاد این شکلی نیست اقتصاد باید آزاد و رقابتی باشه، در اقتصاد آزاد با به وجود اومدن رقابت به صورت طبیعی قیمت‌ها و کمیسیون‌ها تا جایی که برای کسب‌وکار صرفه اقتصادی داشته باشه پایین میره ولی در اقتصاد دستوری قیمتی که دولت برای جلب رضایت مصرف‌کننده انجام می‌ده، باعث می‌شه کسب‌وکارها نابود بشن و یا مجبور بشن از جای دیگه تامین بشن. شما فرض کن یه فروشگاهی داری و یه جنسی (با هزینه‌های حمل‌ونقل و اجاره و…) به دست شما ۵۰۰ هزار تومن می‌رسه. شما با وجود رقبا می‌فروشی ۶۰۰، بالای ۶۰۰ بفروشی فروش کم می‌شه زیر ۶۰۰ بفروشی دخل و خرج زندگیت نمی‌چرخه. به صورت خودکار همه جا باهم هماهنگ می‌شه و قیمتا نزدیک به هم می‌شه. حالا فکر کن تو این شرایط دولت بیاد بگه که کسی حق نداره این وسیله رو بالای ۵۵۰ بفروشه :\ شما نه دخل و خرجت اون موقع در میاد، نه سود می‌کنید و در نهایت مجبورید به دوز و کلک‌هایی مثل کم‌فروشی، کاهش کیفیت محصول و… رو بیارید یا اون کار رو ترک کنید، چون هیچ جوره امکان‌پذیر نیست جنس ۶۰۰ هزار تومنی رو بدید ۵۵۰.

البته کاربران دیگری در توضیح معایب اعمال قیمت‌گذاری دستوری برای تاکسی‌های اینترنتی موارد دیگری را هم ذکر کرده‌اند.

یک دسته از کاربران اعتقاد دارند با قیمت‌گذاری دستوری «پلاک زردها» یا همان تاکسی‌های زرد و سبز تاکسی‌رانی قدرت بیشتری پیدا می‌کنند و این موضوع نه‌تنها نرخ حمل‌ونقل را پایین نمی‌آورد بلکه باعث می‌شود این تاکسی‌ها رقم را بالاتر هم ببرند.

کاربران می‌گویند پلاک زردها همین حالا هم کرایه‌های سنگین‌تری برای تردد در شهر دریافت می‌کنند:

– اگر خودروهای اینترنتی نبودند راننده‌های تاکسی شهرداری یا همان پلاک زردها جیب مردم را خالی می‌کنن. برای مثال در شهر ما که ماهشهر می‌باشد تاکسی شهری دربست یک مسیر می‌برند ۱۰۰ هزار تومان ولی تاکسی اینترنتی نصف قیمت دریافت می‌کند. پس اگر بیش از این بخواهید به راننده اینترنتی فشار بیارید هم به راننده اینترنتی ظلم کردید هم مسافرین زیر فشار مالی که تاکسی زرد‌ها جیبشان را خالی می‌کنن.

کاربران به تجربه خود از استفاده از تاکسی‌های شهرداری اشاره کرده و در مواردی عملکرد آن‌ها را با سرویس‌های تپسی و اسنپ مقایسه کرده‌اند:

– امروز یه مسیر زدم تو اسنپ زد ۱۰۰ تومن دکمه عجله دارم و زدم شد ۱۵۰ تومن تا کسی قبول کنه. از چندتا تاکسی زرد پرسیدم همون مسیر رو ۴۰۰ تومن می‌رفتن حالا شهرداری چی رو می‌خواد درست کنه. تپسی و اسنپ نباشن تاکسی‌ها پوست مردم رو می‌کنن.

– تا اونجایی که من دیدم تاکسی‌های زرد شهرداری دارن جیب مردم رو خالی می‌کنن نه اسنپ و تپسی. کرایه‌ای که اسنپ می‌زنه ۲۰ تومن تاکسی زرد می‌بره ۵۰ تومن.

– الان در مشهد مسیری که تاکسی متر حدود ۱۸ کیلومتر طی می‌کنه و ۴۵ دقیقه زمان می‌بره تا به مقصر برسه تاکسی متر می‌زنه ۹۰ تا ۱۰۰ تومان در حالی که اسنپ همین مسیر رو می‌زنه ۴۵ تومان.

– من یکی از دوستانم دیروز ساعت هفت صبح از خ دماوند تا آرژانتین یه تاکسی زرد دربست گرفته ۱۷۰ هزار تومن، تازه به مسیرم نرسونده نزدیک مسیر پیادش کرده چون اونم بلد نبوده پیاده شده. دقیقا تاکسی زرد که نود درصد تو خیابون خالی می‌گردن برای جیب‌بری دربستی، مقایسه کنین با قیمت بدبخت اسنپ که میاد دم خونه پنج دقیقه وامیسته بعد تو ترافیک همین مسیر رو میره ۸۰ هزار تومن…

بعضی از کاربران هم در نظراتشان گریزی به آینده زده‌اند و با فرض این که قیمت‌گذاری دستوری اعمال شود تبعات این موضوع را پیش‌بینی کرده‌اند:

– چند ماه بعد اعلام ورشکستگی تاکسی‌های اینترنتی و رونمایی از تاکسی آنلاین ملی و بیکاری چندین هزار نفر شاغل در تپسی و اسنپ.

– اگر قیمت‌ها را بیارند پایین، راننده‌هایی که دارند را از دست می‌دهند چون با همین قیمت‌های کنونی و کمسیون‌های بالایی که تپسی و اسنپ از راننده‌ها و سفرها برمیدارند راننده‌ها با مخارجی که دارند نمی‌صرفه برای تپسی و اسنپ کار کنند، همین الان هم راننده‌ها همه شاکی هستند. واقعا خنده‌دار هست این حرف‌ها.

– این‌ها دردشان این است که تاکسی‌های خودشون هم میان اینترنتی، مطمئن باشید اگر تاکسی اینترنتی مفت و به صرفه و مطمئن و سریع و همه کاره نبود این حجم تقاضای سفر نبود. فقط راننده است که داره مفت می‌بازه و بس. پس آقایان شورا سوراخ دعا را گم کرده‌اید، نه اتوبوس و نه مترو جوابگوی تقاضای مردم نیست.

قصد دفاع از اسنپ و تپسی نیست، ولی قیمت‌هاشون به نسبت درآمد جامعه منطقی بود به نظرم، پایین‌تر از این بیاد دیگه برای راننده نمی‌صرفه، بالاخره اون هم جزئی از جامعه‌ست و اگه ببینه نمی‌صرفه خب نمیاد دیگه آنلاین مسافر بزنه و هر دو طرف ضرر می‌کنن.

بعضی از کامنت‌ها را هم رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نوشته بودند.

آن‌ها معتقدند همین حالا هم کرایه‌های اسنپ و تپسی با وجود درصد بالای کمیسیون، هزینه استهلاک، بالا رفتن قیمت قطعات خودرو، گران شدن هزینه تعمیرات و… برایشان به‌صرفه نیست؛ اگر قرار باشد با قیمت‌گذاری کرایه‌ها ارزان‌تر هم بشود ماندن در این شغل دیگر به هیچ وجه منطقی نیست. بعضی از این کامنت‌ها را در ادامه آورده‌ایم:

– فقط از سر اجبار داریم مفت‌بری می‌کنیم به والله روزایی بوده این قدر کرایه کم زده گوشی رو خاموش کردم رفتم خونه. کار دیگه‌ای هم ندارم شغل اولمه. قسم خوردم با کرایه پایین سرویس نگیرم چون همه‌ش اعصاب خوردی و استهلاک می‌مونه. مملکت اگه اقتصادش درست بود هیچکس اسنپ کار نمی‌کرد ماشینش رو داغون کنه آخرشم با اعصاب خراب بیاد خونه. من خودم فنی کارم ولی همه کارا خوابیده. شهرداری هم اگه می‌خواد لطفی در حق همه کنه باید قیمت منصفانه تعیین کنه به قیمت دلار ۵۵ هزار تومنی. استهلاک ماشین چند صد میلیونی، اینترنتم که گرون کردن دیگه یه دفعه بگو ملت صلواتی کار کنین. در حال حاضر قشر راننده اسنپ و تپسی خیلی ظلم بهشون میشه

– تمام این بلواها فقط بخاطر این هست که می‌خوان اسنپ و تپسی رو از مالکان آن گرفته و متعلق به خود کنند. متاسفانه هرچی شغل پردرآمد هست یا باید متعلق به دولت باشه یا شریک دولت باشه. رانندگان این پلتفرم همین الان هم با این قیمت‌ها مشکل دارند و با هزار مکافات خرج و دخل را مدیریت می‌کنند. وای به روزی که دولت بخواد تو یه کاری دخالت کنه و از بیخ و بن ریشه چندین هزار راننده را که دارند روزی خود را در این تاکسی اینترنتی درمی‌آورند قطع کنه.

– سلام بنده الان تقریبا ۳ سال اسنپ کار می‌کنم از پارسال تا الان کرایه‌های اسنپ تقریبا ثابت بوده ولیکن لوازم یدکی خودرو تقریبا ۳ برابر شده. همین الانش خیلی از سفرها رو راننده‌ها قبول نمی‌کنن مثلا از سر پل تهران نو نارمک تهران ساعت ۲۲ مسافر درخواست سفر کرده بود تا صاحب‌ قرانیه ۵۴۰۰۰ تومان. یک ساعت مسافر درخواست می‌کرد هیچ راننده‌ای قبول نمی‌کرد حالا نرخ‌گذاری دستوری بشه وقتی راننده قبول نکنه از این کار میاد بیرون.

با وجود این نظرات هستند کسانی که موافق ورود نهادهای بالادستی به موضوع تعیین نرخ و کرایه تاکسی‌های اینترنتی هستند. باید دید در ادامه کشمکش میان شورای شهر و تاکسی‌های اینترنتی درباره این موضوع به چه نتیجه‌ای می‌رسد| منبع : زومیت

شما هم‌چنان می‌توانید در بخش نظرات دیدگاه خودتان درباره این موضوع را برای ما بنویسید.
مقاله رو دوست داشتی؟

نظر تو  چیه؟

درخواست رانندگان اسنپ و تپسی از کاندیداهای انتخابات مجلس چیست؟

مطالب مرتبط

تدابیر اسنپ برای اینکه ۸۱۲ هزار راننده اش برای مسافران کولر بزنند

این تخلفات رانندگان از نظر پلیس حادثه‌ساز محسوب می شوند

تعزیرات: دستور حذف گزینه «عجله دارم» اسنپ و تپسی به قوت خود باقی است

نظرات

  • منصور

    تاریخ : ۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام یه جلوبندی دادم درست کردن دومیلیون گرفتن یجادیگه بردم دادم سه میلیون گرفته فقط خرابکاری قبلیودرست کرده حالاشمابگین چقدرکاربکنم تااین پنج میلیون دربیادبخداقسم بااین تعمیرکارهای فعلی بااین گرانی لوازم ماشین من خودم زوری دارم تواسنپ کارمیکنم ازفلکه دوم فردیس کرج تافازشیش پرند۱۴۰ هزارتومان درصورتیکه کرایه واقعیش ۲۵۰ هزارتومان هست یک نفرسوارماشین میشه یک قدم اون برترپیاده میشه ۱۰ هزارتومان میده بعدبااسنپ ازته مارلیک تاسره مارلیک یه ماشین دربست ۱۵ هزارتومان جالبه ازبسکه کرایه اسنپ پاین هست من خودم دنباله یه راه هلی میگردم که دیگه نرم اسنپ کاربکنم چون نه امنیت درستی داره نه کرایه بالابعدیه سریهادنبال این هستن که کرایه پاینتربیادخداپدرمادرتونوبیامرزه بگیدازکی اینکارومیکنیدکه ماتکلیف خودمونوبدونیم زودتربیاییم بیرون شماکه انقدردلسوزه مسافرهستیدیه مقدارکرایهاروخودتون بدیدچراازجیب راننده بدبخت میزنیدکه یه تصادف کوچیک بکنه بایدکلی خسارت بده تازاگرماشین خراب نشه چی تواین مملکت ارزون هست که حالاگیردادین به ده تومان بیست تومان اسنپ


  • ناشناس

    تاریخ : ۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    من امروزتپسی از ساعت ۱۱تا۵غروب رفتم کار کردم به زور ۲۵۰هزار شده اخه اینو بدم گوجه بدم نون بدم سیب زمینی تا ماشینو باهاش درست کنم که هیچی هم نمیکنه الان یه پیچ شده ۲۵هزارتومان


  • وحید م

    تاریخ : ۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    همین امروز دو قلم لوازم برا ماشینم خریدم۶۰۰ هزار تومان اجرت تعویض ۴۷۰ هزار تومان چقدر باید بدووم که این پول در بیاد ؟با کرایه های ۲۰ تومانی و ۲۵ هزار تومانی مگه میشه زندگی کرد ؟دولت هم زحمت کشیده یکساله که مابه التفاوت بنزین واریز نکرده بعدشم باید ۲۰ درصد کمیسیون بدیم .این زندگی نیست ما رانندگان میکنیم فلاکت و بدبختیه


  • ناشناس

    تاریخ : ۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    میری گوجه بخری از ماشینها بعد این ماشین زده ۸بعدی زده ۱۰بعدی ۱۲بعد ۱۵تا ۲۰میره کسی نمیگه این نرخ ها چیه چرا اینجوریه بعد میخوان کرایه بدن انگار سرشونو میبری اقا چه خبره بدبختها ما مردم ایران مردیم الان فقط روحمون داره میچرخه بیشتر ادمها دارن دست به خودکشی میزنن یه کم بفکر این مردم باشین هر روز دزدی ملیاردی میشه همه هم باهاش میخورن ولی کسی از اونا نمیگه برا یه کرایه اینقدر حرف مفت میزنن


  • م

    تاریخ : ۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام به مردم عزیزکرایه ها که هیچ کمه بعدش اسنب یا تپسی هیچ گونه مسعولیتی رو درقبال راننده ها نداره اگه یه مسافر الکی از رو لج و هرچیز دیگه از راننده بد بگه سری مسدود میکنن و معلقش میکنن دیگه یه نگاه به سابقه ۶سالش که برا اسنپ کرده رو به نظر نمیارن نمیگن این ادم تا حالا برا کسی مشکلی پیش نیاورده راننده خوبی بوده سری مسدود میکنن بنظر من قانونشون مثل قانون استخدامشونه الکی و بدرد نخور استخدام برا سرایداری یه ربطی به تاریخ ودین داره طرف بدبخت دنبال یه نون برا زن وبچش بقیشو که خودتون میدونین


  • مسعود

    تاریخ : ۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    سیر از گرسنه خبر نداره سواره از پیاده..روزی ۸ تا ۱۰ ساعت کار کنی..ناهار ساقه طلایی بخوری..پشت سر هم سرویس بری اخروقت ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومن درآوردی..سهمیه بنزین اسنپم از بهمن پارسال روهواس..لاستیک جفتی ۴ میلیون و یه تعویض روغنی ۶۰۰ هزارو کلی مخارج خورده ریز.. مردمم یه پیتزا میخرن ۳۰۰ هزار ولی هزار تومن پول کرایه بیشتر شه زورشون میاد


  • ناشناس

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    واقعا تاکسی های انترنتی اگه نباشه پلاک زرد ها جیب مسافرو خالی می کنه که هیچ وپرا هن مسافرو هم شاید دربیاره


  • حمید

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    آقایون دولتی و شورای شهری ، دست بردارید از سر این رانندگان فلک زده، آخه چی تو این کشور ارزونه که شما می گویید کرایه گرونه. دست بردارید همین حالاش هم از اجباره که داریم کار می‌کنیم.


  • حمید

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    آقایون دولتی و شورای شهری ، دست بردارید از سر این رانندگان فلک زده، آخه چی تو این کشور ارزونه که شما می گویید کرایه گرونه. دست بردارید همین حالاش هم از اجاره که داریم کار می‌کنیم.


  • ناشناس

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    کرایه ها واقعآ خیلی کم صرف نمیکنه قیمت پاین هارو قبول نکنید


  • ناشناس

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    کرایه ها واقعآ خیلی کم صرف نمیکنه


  • ناشناس

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    شهرداری به فکر پایین اوردن کرایه اتوبوس و مترو باید باشه


  • حسنی

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    اسنپ کارش عالیه و هرچی کمیسیون بهش بدیم نوش جونش…داره خدمات بهمون میده…من از زندان اومدم بیرون بدلیل مهریه دیگه ته زده بودم…راه افتادم…خدا کریمه


  • سپهری

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    آن موقع که اتحادیه و آژانسها به عملکرد اسنپ و تپسی و قیمت های پایین آن اعتراض میکرد ند و تظلم خواهی کردند کسی گوش به حرفشان نداد و در نهایت این مجموعه از عرصه رقابت خارج شد و راننده های بی تجربه و تازه کار اسنپ و تپسی که بعد از مدتی کار متوجه ضرر و زیان و هزینه ها و استهلاک و تعمیرات خودرو شدند اعتراض داشتند و سپس دست از کار کشیدند ولی متاسفانه نیروی کار زیاد و مستاصل و بیکار راهی جز تن دادن به این استثمار را ندارد و مردم هم بعد از سالها استفاده از خدمات نسبتا ارزان ، نمی توانند افزایش قیمت‌ها را تاب بیاورند .


  • سپهری

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    بعد از ایجاد تورم و گرانی و سهمیه بندی سوخت و انرژی و سپس گرانی قطعات و در نهایت تعیین قیمت اتحادیه برای آژانسها ؛ به یکباره با ظهور پدیده اسنپ و تپسی و استقبال مردم از آنها ، شیرازه آژانسها بهم ریخته و در نهایت به تعطیلی کشانده شدند . حال که رقیبی برایشان نیست تصمیم به جولان و شیر دوشی گرفتند .


  • احمد

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    کرایه ها که مجانیه تازه بعضی وقت ها عجله دارم رو میزنی باز قبول نمیکنن چون نمیصرفه تا ۵۰ دقیقه تایم توف رو زدم و با راننده تماس گرفتم گفتم توقفی در کار نیست بعد قبول کرده اومده به خدا باید دو طرفه قضاوت کرد مفت اسنپ


  • مصطفی

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    اسنپ خوبه ولی مسافراش خیلی رانندها رو اذیت میکنن انگار راننده استخدامی شونه ..همین روند باعث فراری رانندها میشه اسنپ باید رو مسافراش کارکنه ازنظراموزش


  • ناشناس

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    والله شهرستان کوچبک مثل خمین کرتیه اسنپ نصف کرایه آزانسهاست حتی تاکسی پول بیشترمیگیرن


  • ناشناس

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    خیلی جالبه که ۸۰درصد از ادارجات و ارگانهای دولتی حتی خود شهرداری از اسنپ وتاپسی‌استفاده میکنند


  • یک بیمار دیالیزی

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    دولت آقای رییسی کم آورده نمیدونه چکار کنه روزی سر یک شرکت خصوصی را می‌بره من برای تهیه هزینه‌های درمان بیماری کار میکردم اما نصرفید بخدا دولت تمام کالاهای خود را به نرخ دلار ۶۰به ملت می‌فروشد اما به کالاها و خدمات بخش خصوصی میگه اینقدر بیشتر بفروشید زندان وجریمه میشوید و برات پرونده سازی می‌کنند


  • مسعود از اهواز

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    من در اسنپ شهر اهواز مشغول هستم کرایه همین حالا هم کم اسن و صرف نمیکنه اگر کرایه دستوری بشه که همه رانندگان اسنپ میرن خونه میخوابن ضمنآ همین الان تاکسی هایی که زیر نظر شهرداری هستن نرخ خودشان را اعمال میکنن نه نرخ شهرداری پس لطفا برای درست کردن ابرو چشم را کور نکنید


  • مرتضی

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    ولله کمیسیونی که اسنپ از آینده هاش کم میکنه خیلی زیاده مسولان اسنپ یه کمکی هم به راننده ها بکنه


  • نادر

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    متاسفانه هر وقت فرصتی می‌شود به آسیب پذیرترین قشر جامعه فشار می‌آورند.هر جنسی که دو یا سه برابر می‌شود اشکالی ندارد ولی اگر ده درصد به کرایه تاکسی های اینترنتی اضافه میشود همه داد از گرایش میزنند.والله همین رانندگان هم مثل دیگران زندگی باید بکنند.نان دوهزاروپانصد تومان شده پنج هزار وگاها بیشتر .ایرادی ندارد.ولی پنجاه تومان کرایه ماشین بشود شصت تومان .داد همه درمیاید


  • علیرضا

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    نرخ کرایه کم . کمیسون ۲۰درصدی بنزین ۳۰۰۰تومانی خود مسولین اینجوری کار میکنن خدایی.
    یا بنزین سهمیه ای بدن یا نرخ ها رو درست کنن. اکثر اوقات هم تا مبدا میرسی مسافر لغو سفر میزنه. این دور از وجدانه


  • ناشناس

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    قبلا مبلغ ها با توجه به تورم بهتر بود اما الان تورم بالاتر رفته و قیمتها رو پایین اوردند که ضرر محض به راننده میرسونه همین الان همه جریمه های الصاقی من سه بار تکرار شده و باید سه برابر جریمه بدم و باشکایت و دوندگی هم درستش نمیکنن بجز شکایت بد حجابی که بخاطر مسافر برام اومده و مسافر از تهران به مرکز ایران رسوندم و فرار کرده و خالی برگشتم که اسنپ چند ماهه پاسخگو نیست واستهلاک ماشین و گرانی قطعات ۲۰۰ برابر شده در صورتی که کرایه پایین اومده این ظلم را اسنپ نباید به رانندگان بکند آهشان به همراه زن و بچهشان گریبانگیرشون میشه


  • ناشناس

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    مشکل کم بودن کرایه های اسنپ و تپسی بر میگرده به تعداد راننده ها که واقعا زیاد شده، به خاطر مشکلات شدید اقتصادی و ورشکستگی بعضی از کسب و کارهای و مشکلات مربوط به شهرستان ها، تعداد رانندگان تاکسی های اینترنتی افزایش روز افزون دارد و کار را برای بقیه رانندگان سخت تر کرده است…..


  • ناشناس

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    متأسفانه در حال حاضر در مملکت ما اینقدر مسئولین دنبال جناح وجناح بازی خودشون هستند که بفکر حقوق ملت نیستند. موقعی که بحث قیمت خودرو داخلی پیش میاد دولت منفعت ۸۵ میلیون ایرانی رو فدای تعداد محدودی از خودرو سازن (تولید کننده انواع خودرو بی کیفیت و آشغال) می کند و هرروز شاهد گرانی این خودر های بی کیفیت با مصرف سوخت بالا هستیم ودولت و مجلس به بهانه افزایش قیمت ارز مجوز گرانی اونو می دهند. اما متأسفانه در رابطه با کرایه تاکسی های اینترنتی اسنب و تپسی به اندازه یک سر سوزن وجدان ندارند که اگر داشتند. اولاً سهمیه بنزین این زحمت کشان جامعه که برای رفاه حال شهروندان شبانه روز با این هزینه‌ها بالا قطعات یدکی و لاستیک و بنزین و کمیسیون. مشغول به کار هستند را اینجوری نقره داغ نمی کردن. آقای چمران یا خواب هستند و یا اینکه خوشون رو به خواب زدن. یکبار شده بگید چرا رانندگان تاکسی اینترنتی که هیچ گونه خدماتی از سوی شرکت و دولت دریافت نمی کند باید کرایه اش نصف کرایه تاکسی نارنجی ها باشد. تازه هر آدم عاقلی می‌داند اگر این تاکسی اینترنتی ها نبودن تاکسی نارنجی ها و خودروهای شخصی پوست مسافر ها را می کندن. لااقل یک مرد بلند شود و کاری کند تا کرایه تاکسی های اینترنتی هم اینقدر پایین تر از تاکسی نارنجی ها نباشد


  • محمد .بازنشسته

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    ای کاش شورای شهر به جای کنکاش تو کار کرایه یه راننده بنده خدا که با این گرونی قطعات باید مسافر ۱۲هزارتومانی سوار کنه و بنزین۳هزارتومانی بزنه یه کوچولو تو کارهای رفاه مردم هم دخالت داشته باشه که رانندگان هم قشری از این مردم هستن.


  • مهران

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    همش میخوان تاکسی ها درامدشون زیاد بشه همین


  • احمد

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    اگه حمال میخواین اسنپ و تپسی اگه تو سری میخوای وقتی قیمت پایین میخوره نگیرین خود مسافر متوجه میشه نمیاد اعتراض کنه مقصر راننده‌ که هر قیمتی میخوره میگیرین


  • رضا

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    ۳ سال تو بودم واقعا ظلم به راننده رو میشه تو اسنپ و تپسی دید،کرایه ها کم ،مسافر از خود راضی ،واقعا حال ادم بهم میخوره از این عدالت


  • یاور علی رضالو

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    چرا همه به کرایه بالا رفتن گلایه می‌کنن ولی لازم یدکی خودرو دست مزد کسی چیزی نمیگه الان مکانیک دست به آچار میزنه میگه این تومان بده


  • علی

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام اگه شهرداری قیمت مسیر ها رو نسبت به قیمت تاکسی شهری تعیین کنه برای ما راننده‌های ه
    خیلی بهتره کرایهها باید دو برابر بشه ولی افسوس که این کار رو نمیکنند چون راننده بیچاره باید جور تورم مملکت رو بکشه


  • علی ..

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    در کیش اسنپ با یک خلاف لشکار با تبانی با تاکسی و اداره سازمان ناوگان تاکسیرانی با آفر به تاکسی ها و این که با بالا بردن قیمت کرایه تاکسی داره به مردم ظلم میکنه و مدعل العموم رو میطلبه که ورود کنه کرایه تاکسی ۵۰ تومانی رو اسنپ ۷۰ اعلام میکنه همونطور که میدونیک درکیش نه ترافیک هست نه مشکلی که ساعتی بخواد قیمت ها رو بالا و پایین کنه


  • اسنپی

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    کسی که اسنپ کارنکرده باشه درکی ازاین کار ندارد من یک مسیر رفتم سی هفت هزار تازه عجله دارم زده بود طرف امد نشست تو ماشین گفت خدا پدر اسنپ بیامرزد تاکسی هفتاد هزاردادم نبرد بیشتر میخواست بعضی موقع مسافر عوضی گیرت میفته پولت میبره یکی برای نمونه من سوار کردم دومسیر و برگشت چهارصدبیس نه هزار بردم مسیر هارفت موقع برگشت با التماس آزمون شماره کارت گرفت هنوزم که هنوز بعداز سه نریخته یا اینکه دونفر سوار میشن یک مسیر میزنند یکی تومسیر پیاده میشه حساب نمیشه یا اینکه میری اول یکی میاد سوار میشه سوارشد میزنی چهارنفره دیگه پیدا میشه تا نتوانی کنسل کنی این هم از دولت خدمت گذار یک سال بنزین نداده چرا آنها که سنک کرایه را به سینه میزنند برای بنزین حرفی نمی‌زنند


  • مهدی

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    با این شرایط تعمیرات و لوازم یدکی و لاستیک قیمت اسنپ مفت است


  • Vahid

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    بیان برای قیمت گذاری خودشون خجالت بکشن از قیمت‌های پایین کرایه های اسنپ و تپسی.


  • زیاندیده

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    گدا به گدا
    رحمت از خدا
    گدای کردن شرف داره به اسنپ وتسی وماکسیم


  • محمد

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام عرض ادب این آقایان شهرداری‌ها ویا شورای شهر تهران .. زیادی می خورند بیایند مشکل درست کنند الان یک سال بنزین اسنب وتپسی تمی دهند یالاستیک وخیلی چیزهایی دیگر که مربوط به خودرواست


  • ق

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    بااسب به صرفه نیست کارکنی هم کرایه هانصبت به گرانی قطعات هم بعدی وقطاشرکت ازاحتباری کم میکنه


  • ایرانیم

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    کرایه ها اصلا منصفانه نیست به شدت پایینه
    زشت نیست مسافر به راننده بگه کرایت انصافا کمه بیا اینم دو تومن دیگه.با قلب شکسته و روح داغون بیای خونه؟ یه جفت کمک فنر پراید شده دو پونصد بجز دستمزد چقدر کار کنه پول اون دربیاد با کرایه ۱۸ تومنی؟ مسیر نیم ساعتی یه ساعت ترافیکی و بنزین و استهلاک و لنت و غیره؟


  • سعید

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    به خدا این کرایها واقعا خیلی کم هست با این هزینه‌های مصرفی بالا کمیسیون زیاد هزینهای استهلاک بالا و بنزین آزاد واقعا چاره‌ای نیست فعلا وگرنه یک روزم کار نمی‌کردم با ماشین تازه جریمه های سنگین هم هست چند بار ماشین من رو خواباندن برای مسافر که حجاب نداشته حرف هم بزنیم فوران گزارش میدن و نمره منفی ترو خدا آنقدر بی فکر نباشید من تویی ۵ماه حساب کردم فقط ۲میایون درآمد داشتم بقیه‌اش هزینه ماشین بوده


  • حامد

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    کرایه اسنپ در مشهد خیلی پایین میده به خدا از مجبوری هستش


  • رضا

    تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    بدبخت تر از راننده اسنپ و تپسی نیست مفت بری فقط..حیا کنن بالا دستی ها


  • بهمن

    تاریخ : ۲۹ - بهمن - ۱۴۰۲

    باادب و احترام

    فقط عرض بنده اینه که اسنپ یاتپسی یاهراینترنتی دیگه اگه ماشین مال شرکت بود و مجبور بود راننده بزاره رو ماشین کار کنه ایابازم کرایه هاش این بود ?

    بازار رقابت مال اقتصاد سالم است نه اقتصاد کشورمان


  • امید

    تاریخ : ۲۹ - بهمن - ۱۴۰۲

    با این همه خرج ماشین و گرانی چرا کرایه ها کمه


  • سعید

    تاریخ : ۲۹ - بهمن - ۱۴۰۲

    من همین الان دارم برای اسنپ کار میکنم هفت ماه میباشد بنزین که نمیدهد.. با این هزینه ها خیلی از مسیرها را اصلا قبول نمیکنم کاملا به ضرر میباشد از پس از هزینه خوده ماشین هم برنمیام شده قرض روی قرض


  • محمدرضاایمانی

    تاریخ : ۲۹ - بهمن - ۱۴۰۲

    خانم های راننده بهتراست بدون طلاوجواهرات رانندگی کنند وماشین خودرابه ردیاب مجهزنماینو


  • محمدرضاایمانی

    تاریخ : ۲۹ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام واقعاکرایه اسنپ برای راننده هاکم هست حداقل کرایه سه نفردریک مسیر ۵کلیومتری بشودحداقل کرایه بعصی موقعهاحداقل کرایه ۴نفردربک کورس تاکسی راهم منطورنمی کنن راستی چرابایدتاکسی های زردکوه روعن وبنزین دریافت‌می کنن بیان اسنپ کارکنند پیگیری کنید


  • نادر

    تاریخ : ۲۸ - بهمن - ۱۴۰۲

    درآمد یک روز کامل اسنپ معادل یک کیلو موز و پنیر و یه شانه تخم مرغ هم‌نمیشه