• 28 / تیر 1403 / 9:15
  • شناسه خبر : 149348

هجوم خریداران مسکن از اصفهان ،دزفول، بوشهر، اهواز و شیراز به شهرهای شمالی


گفته می‌شود که شهرهای شمالی ایران شاهد افزایش قابل توجه مهاجرت و رونق در بازار خرید و فروش مسکن هستند.

به گزارش اول فارس ، شایعاتی در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها مطرح شده که مبنی بر افزایش مهاجرت به شهرهای شمالی و خرید و فروش مسکن در شمال کشور است اما آیا این موضوع صحت دارد؟

بنا به پیگیری‌های اکوایران و به گفته واسطه‌های ملکی در شمال کشور، این اتفاق در بخش مسکن در شمال کشور در حال رخ دادن است.

آنطور که مشاوران املاک شمال کشور  می‌گویند:سمت شرق مازندان اغلب خریداران یزدی و سمت غرب مازندران و گیلان معمولا خریداران اصفهانی را به خود جذب کرده؛ همچنین برخی از خریداران هم از شهرهایی مانند دزفول، بوشهر، اهواز و شیراز هستند.

این گروه از خریداران هم با دید سرمایه‌گذاری و هم با دید سکونت به سمت املاک شمال کشور رفته‌اند؛ که دلیل آن به گفته واسطه گران، برخی مشکلات مانند کم آبی و بیکاری، خصوصا برای کشاورزان و مشکلات خاص این شهرها و امکانات بیشتر و آب و هوای بهتر میتواند باشد.

البته نکته دیگر این است که اتوبان تهران – شمال که در صورت تکمیل شدن، دسترسی به نوشهر و چالوس را سریع‌تر از پیش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

به گفته واسطه‌ها، این افزایش تقاضا، در یکی دو سال اخیر به علت رکود تورمی که حاکم بوده، چندان اثری ب قیمت مسکن نداشته اما پیش از این سالها اثرگذار بوده؛ برای مثال در سال ۱۴۰۰، که بخشی از آزادراه تهران – شمال افتتاح شد، حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد قیمت زمین در شمال کشور بالا رفت.منبع:اکو ایران

مطالب مرتبط

نظرات