رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو گفت:

هشدار وزارت بهداشت در مورد مصرف پاستیل با ژلاتین حیوانات حرام گوشت

هشدار وزارت بهداشت در مورد مصرف پاستیل با ژلاتین حیوانات حرام گوشت

پاستیل‌های باز و فله مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست.

به گزارش اول فارس، حسین رستگار افزود: تنها پاستیل‌هایی که از سازمان غذا و دارو مجوز دارد مورد تأیید است و از ژلاتین حلال تهیه شده اند.

وی با اشاره به اینکه پاستیل‌های باز و فله‌ای به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و از مجاری قانونی رد نشده اند، گفت: در پاستیل‌های باز و فله از ژلاتین‌های خوکی و حیوانات غیر حلال دیگر چون ماهی غیر حلال و گربه و سگ استفاده شده است.

رستگار با بیان اینکه بیشترین مخاطب مصرف پاستیل کودکان هستند، افزود: بهتر است والدین بر استفاده بچه‌ها از پاستیل، نظارت بیشتری داشته باشند.

بر اساس این گزارش پاستیل نوعی شیرینی کوچک و لاستیکی مانند می‌باشند. انواع اصلی و قدیمی پاستیل‌ها از شکر، شربت گلوکز، طعم‌دهنده‌ها، رنگ‌های خوراکی و ژلاتین ساخته شده‌اند. به‌کارگیری ژلاتین در ساخت و تولید پاستیل باعث می‌شود که به پاستیل حالت ژله‌ای بدهد و هنگام خوردن در دهان آب شود و باعث چسبناکی آن شود.

ژلاتین از فراوردههای حیوانی است و حلال یا حرام بودن آن بستگی به حلال یا حرام بودن آن اجزایی دارد که در تهیه ژلاتین از آن استفاده می شود. اگر از اجزای خوک و یا حیوانی بود که ذبح شرعی نشده بود؛ ژلاتین به دست آمده نجس و خوردن آن در قالب پاستیل، ژله و مانند آن حرام خواهد بود.اگر ژلاتین را از اجزای حیوان حلال گوشتی که ذبح شرعی شده باشد تهیه کنند؛ ژلاتین به دست آمده پاک و خوردن آن در قالب محصولاتی مانند پاستیل و ژله حلال خواهد بود.

مطالب مرتبط

راز شخصیت شما در هله هوله مورد علاقه تان

نظرات