چاپ کد خبر: 143693
29 اردیبهشت 1403

هوس کردن این خوراکی ها خبر از بیماری می دهد!

شاید برایتان پیش آکده باشد که ناگهان هوس خوردن غذایی را کرده باشید.این هوس ها اگر به صورت مکرر اتفاق بیافتند باید آنها را جدی گرفت و به سادگی از آنها گذر نکرد چرا که می توانند نشانه برخی از بیماری ها و کمبودها در بدن ما باشند.در ادامه این مطلب به معانی برخی از ای هوس ها پرداخته ایم.پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

هوس کردن خوراکی

هوس شدید به شکلات

این می‌تواند نشانه کمبود منیزیم باشد. منیزیم یک ماده ضروری برای بدن است که به تنظیم عملکرد عضلات و سطح قند و فشار خون کمک می‌کند در این مواقع باید به فکر خوردن آجیل و سبزیجات باشید. کمبود پروتئین و نیتروژن هم منجر به هوس خوردن نان و پاستا می‌شود و باید برای رفع آن گوشت قرمز، لوبیا و ماهی چرب مصرف کنید.

هوس غذاهای تلخ

هوس خوردن غذاهای تلخ چندان شایع نیست. اما نشانه‌ای از وجود مشکل نیز محسوب نمی‌شود. در پزشکی سنتی چینی، هوس خوردن مواد غذایی تلخ با عنصر آتش، پیوند خورده و نمادی از انرژی قلب است. باور بر این است که غذاهای تلخ می‌توانند به دفع حرارت از بدن کمک کنند که این شرایط می‌تواند خشم، بی ثباتی عاطفی و اضطراب را کاهش دهد. از این رو، هوس خوردن مواد غذایی تلخ را برطرف سازید. چرا که ممکن است به سلامت روانی و جسمانی شما کمک کند.

هوس خوردن غذاهای سرخ کردنی

ولع خوردن غذاهای روغنی یا سرخ شده نشان می‌دهد که کلسیوم بدن شما کم شده است که می‌توانید با عدس، شیر و پنیر آن را جبران کنید. کمبود کلسیم در بدن می‌تواند به مشکلاتی مانند شکنندگی و شل شدن استخوان‌ها منجر شود.

هوس کردن خوراکی

هوس خوردن یخ

بعضی از افراد واقعاً عاشق جوید‌‌‌ن یخ هستند‌‌‌. اما اگر احساس کرد‌‌‌ید‌‌‌ که مرتب مایل هستید‌‌‌ غذای سرد‌‌‌ بخورید،‌‌‌ احتمالاً مبتلا به کم خونی هستید‌‌‌. ممکن است زمانی که به پزشک مراجعه می‌کنید؛ از شما بپرسد که به خوردن غذاهای سرد تمایل دارید یا نه؛ چرا که این سوال نشانه کمبود‌‌‌ آهن است. تمایل به خورد‌‌‌ن وسایل غیر غذایی مانند‌‌‌ خاک و صابون نیز به فقر آهن مرتبط است. محققان فرض می‌کنند‌‌‌ که شاید‌‌‌ علت این موضوع این باشد‌‌‌ که جوید‌‌‌ن یخ ممکن است به طور موقت باعث افزایش ورود‌‌‌ جریان خون به مغز شود‌‌‌

هوس خوراکی های قندی

ولع خوردن برای خوراکی‌های قندی نیز می‌تواند ناشی از کمبود کروم و فسفر بدنتان باشد که در این مواقع باید به خوردن غذاهای غنی از کروم، کربوهیدرات، و چربی‌ها بپردازید، چراکه این ماده برای تامین انرژی، ترمیم سلول متابولسیم سالم بدن مورد نیاز است. با خوردن مرغ، پنیر، انگور، سیب زمینی و تخم مرغ کمبود این مواد می‌تواند رفع شود.

هوس غذاهای ترش

اگر تمایل زیادی به مصرف مواد غذایی ترش، مانند آب مرکبات دارید؛ این شرایط می‌تواند نشانه‌ای از نیاز بدن به دریافت اسیدهای چرب بیشتر باشد. اگر به میزان کافی چربی‌های سالم دریافت نکنید، این شرایط می‌تواند عدم تعادل در کبد را به همراه داشته باشد که ممکن است میل شدید به مصرف غذاهای سرخ شده و چرب را افزایش دهد. عدم تعادل کبد ممکن است به شکل گیری افسردگی، سفتی عضلانی و میگرن نیز منجر شود.

هوس غذاهای شور و نمکی

کمبود کلرید و سیلیکون هم با هوس غذاهای نمکی مانند چیپس و سایر تنقلات شور خود را نشان می‌دهند که می‌توانید آن را با ماهی پرچرب جبران کنید. کلرید یکی از مهمترین الکترولیت‌های خون محسوب می‌شود که به تعادل فشار خون و میزان مایعات داخل و خارج سلول‌ها کمک می‌کند. سیلیکون هم به همان اندازه برای سلامتی مهم است چرا که باعث تقویت استخوان‌ها و رشد سلول‌های جدید در پوست، مو و ناخن‌ها می‌‎شود و علائم پیری را کاهش می‌دهد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار