• 03 / مرداد 1403 / 11:01
  • شناسه خبر : 149824

واکنش نماینده شیراز به جابجایی مدیران : کسانی که اهل بازی‌های سیاسی هستند نباید سر کار بیایند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استان فارس کمبود زمین نداریم، گفت: برخی عقب‌ماندگی فارس در حوزه ساخت مسکن و اختصاص زمین به خانواده‌های سه فرزندی به بالا را کمبود زمین اعلام می‌کنند در حالی که در استان فارس زمین، فراوان وجود دارد و فقط نیاز به پیگیری است.

به گزارش اول فارس، سید اسماعیل حسینی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در کنار ارائه گزارش عملکرد دو ماهه خود از ابتدای تشکیل این دوره از مجلس به سوالات خبرنگاران این رسانه پاسخ داد.

حسینی در ابتدا با بیان اینکه مجلس دوازدهم از هفتم خردادماه کار خود را آغاز کرد، اظهار داشت: دیدارهای مردمی، دیدار با مسوولین، دیدار با مدیران عامل شرکت های بزرگ برای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی برای محرومیت زدایی، جلسه با بیمارستان ها، جلسه با مدیران عامل بانک‌ها جهت تخصیص تسهیلات به محرومان از جمله فعالیت‌های بنده در دوماهه ابتدایی آغاز مجلس بوده است.

وی با بیان اینکه ۲ تذکر کتبی به وزیر راه و شهرسازی داده است، گفت: اولین مورد تسریع در اجرای رینگ دوم کمربندی شیراز (قطعه سیاخ-دارنگون) بود که جاده قدیمی در آن منطقه دچار فرونشست شده و دومین مورد تخصیص زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر بود که با گذشت سه سال از تصویب هنوز به استان فارس به ویژه شهر شیراز تخصیص داده نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه قشر محروم بنده رو نماینده خود می‌دانند، گفت: شاید وام‌های با مقدار کم از ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان برای برخی عددی نباشد اما برای برخی می‌تواند گره‌گشایی کند، لذا با جلسه‌ای که با مدیران عامل بانک‌ها داشتیم خواستار سهولت در ارائه تسهیلات به اقشار محروم شدیم.

فارس نسبت به وعده ساخت مسکن عقب است

حسینی در پاسخ به سوالی درباره مسکن و مشکلات موجود در این حوزه گفت: مسکن در تمام دنیا جزء هزینه‌های بالا در سبد خانوارها محسوب می‌شود که در ایران این موضوع شدت بیشتری دارد.وی اضافه کرد: دولت شهید رئیسی در این راستا قدم بزرگی برداشت و قول ساخت یک میلیون مسکن در سال داده شد، اما استان فارس نسبت به این وعده عقب است لذا باید برای جبران برنامه‌ریزی بهتری کرد.

او با بیان اینکه دلیل این عدم تحقق را کمبود زمین عنوان می‌کنند، گفت: این همه زمین در استان فارس وجود دارد چگونه ممکن است برای ساخت مسکن زمین نباشد، حتی وعده اختصاص زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیستر هم به همین بهانه محقق نشده که من با آن مخالفم؛ چرا که زمین هست، تنها پیگیری مدیران را می‌خواهد، ما هم در مجلس تلاش می‌کنیم این مسئله چندوجهی را پیگیری کنیم تا نتایج خوبی حاصل شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به احتمال جابجایی اتوبوسی مدیران و شان نظارتی مجلس در این راستا باتوجه به تغییر دولت به این سوال که نحوه رفتار مجلس با دولت جدید چگونه خواهد بود؟ اظهار کرد: من هم مخالف این هستم که وکیل الدوله باشیم و هم مخالف اینکه مقابل دولت قرار بگیریم، بلکه باید تعادل وجود داشته باشد، به این ترتیب که کلیه فعالیت دولت اگر موافق توصیه‌ها و راهبری‌های مقام معظم رهبری باشد، ما تمام قد از آن حمایت می‌کنیم اما اگر خلاف آن حرکت کند از شأن نظارتی خود برای کنترل اوضاع استفاده خواهیم کرد.

مدیران اهل بازی سیاسی نباید سر کار بیایند

وی افزود: خوشبختانه تاکنون رفتار دولت قابل دفاع بوده است، هم صحبت‌های رئیس جمهور درباره غزه و هم حضور وی در هیئت‌های مذهبی و ایجاد کمیته‌های تخصصی برای تعیین وزرا، لذا امیدواریم این‌ها یک شو نباشد بلکه حرکات واقعی باشد چراکه معتقدم مدیرانی که اهل بازی‌های سیاسی هستند نباید سر کار بیایند بلکه باید نخبگان کاربلد به بدنه دولت تزریق شوند و ما هم از آنها حمایت خواهیم کرد و امیدواریم تا اواسط شهریور که کابینه شکل بگیرد افراد توانمندی معرفی شوند که بتوانند به مردم خدمت کنند.

وی همچنین در خصوص شفافیت آرا که در مجلس دوازدهم بسیار مورد تاکید بود، گفت: بنده موافق شفافیت هستم همانگونه که در مجلس هم مصوب شده است اما اینکه بخواهم تمام رای‌هایم را تک تک به معرض نمایش بگذارم ساز و کاری برای آن ندارم بلکه به آنچه که به حجت شرعی برسم رای خواهم داد.

وی ادامه داد: بنده در انتخابات ۲ تاکید ویژه داشتم که یکی محرومیت زدایی بود و دومی اشتغال، برای تحقق این ۲ وعده هم هر چه در توان داشته باشم وسط می‌گذارم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص کمبود شدید معلم در استان فارس و نحوه جذب معلم گفت: آموزش و پرورش بسیار مهم است و مشکلاتش هم بسیار زیاد است، با مطالبات فرهنگیان آشنا هستم و لذا معتقدم هم به لحاظ زیرساختی و هم در حوزه معیشت و هم شأن معلمی باید بازبینی صورت گیرد؛ چرا که شأن معلم باید بسیار بالا باشد پس در این مسیر باید تلاش کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.
 
نخبه باید صاحب ایده اثرگذار باشد
حسینی همچنین در پاسخ به چرایی مهاجرت نخبگان هم گفت: به نظر من نخبه کسی است که در حوزه کاری خود صاحب ایده اثرگذار باشد، با کارهای خوبی که از زمان دکتر ستاری انجام شد شرایط برای نخبگان بهتر شده است و هر کس صاحب ایده واقعی باشد می‌تواند وارد مراکز نوآوری شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان تاکید کرد: یک نخبه اگر جایی احساس کند اثرگذار نیست زده می‌شود پس باید ابتدا زیرساخت اثرگذاری را فراهم کنیم.وی با بیان اینکه تنها پارک علم و فناوری حوزه دفاعی کشور در شیراز است، گفت: کسی فکر می‌کند صاحب ایده‌ای است که می‌تواند اثرگذار باشد شخصاً به خود بنده هم مراجعه کند، مسیر و حمایت‌ها مشخص است و ما قطعاً نباید صادر کننده نیروی متخصص به کشورهای دیگر آن هم به صورت رایگان باشیم.منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

اعلام محدودیت های «تکراری» استانداری برای سیل اتباع افغانستانی در استان فارس(+ویدئو)

بلایی که با کشت قراردادی سر ۸۵۰۰ کشاورز در استان فارس آوردند

یعنی ۱۵۰۰ پروژه نیمه تمام مدرسه‌سازی در فارس وجود داشت و…؟

نظرات