• 31 / تیر 1403 / 12:51
  • شناسه خبر : 149619

وسایل ضروری و مهمی که برای پیک نیک تابستانی باید همراه خود داشته باشید

همه ما بعد از گذراندن یک هفته شلوغ و کاری می خواهیم آخر هفته را با خوشی بگذرانیم و ریلکس کنیم.پیک نیک می تواند یک گزینه عالی برای ریلکس کردن در آخر هفته ها باشد. این بخش را مطالعه نمایید تا با لیست کامل وسایل پیک نیک آشنا شوید.

وسایل ضروری برای پیک نیک تابستانی

زیر انداز

زیرانداز یکی از لوازم ضروری برای پیک نیک است پس اگر می خواهید در تابستان به پیک نیک بروید، حتما زیرانداز را به همراه ببرید. زیرانداز شما باید تاشو باشد که جای کمی بگیرد، همچنین بهتر است این وسیله ضد آب باشد و ضخامت خوبی هم داشته باشد.

 فلاسک یا کتری

خب پیک نیک بدون چای و یا نوشیدنی گرم هیچ لطفی ندارد از این رو فلاسک و کتری به خصوص برای ایرانیان از لوازم ضروری پیک نیک در تابستان و دیگر فصول سال به حساب می آید. همه ی افراد بعد از داشتن اوقات فراغت دوست دارند یک نوشیدنی گرم نوش جان کنند تا کمی خستگی از تنشان برود. معمولا چای و قهوه از نوشیدنی های مورد علاقه است و تعدادی نیز از دمنوش استفاده می کنند. از همین رو داشتن کتری برای جوش کردن آب و یا فلاسک با آب جوش از لوازم ضروری به حساب می آیند که نباید آن را فراموش کنید. معمولا چندین بطری آب معدنی را از قبل تهیه کنید تا برای دم کردن چای از آن استفاده کنید.

چادر مسافرتی

چادر مسافرتی یکی از مهمترین وسایل برای پیک نیک های یک روزه و چند ساعته است. با بردن چادر مسافرتی می توانید از نم نم باران یا پرتوهای داغ خورشید تابستان در امان باشید. چادر مسافرتی باید به گونه ای باشد که بتوان آن را تا کرده و در یک کیف قرار داد تا به این وسیله حمل آن راحت تر صورت پذیرد.

پتو وبالش سفری

از دیگر لوازم ضروری پیک نیک در تابستان پتو و بالش است. بسیاری در تابستان ها شب ها در ایران به پارک، مناطق ساحلی می روند و می خواهند چند ساعتی در آرامش سپری کنند و همان طور که کودکان مدام در حال بازی هستند افراد سالمند نیز نیاز دارند کمی استراحت بیشتری داشته باشد. برای اینکه پیک نیک حرفه ای داشته باشید و به همه ی اعضای دوستان و خانواده خوش بگذرد یادتان باشد که دو سه بالش و پتو نیز داشته باشد. امروزه بالش های بادی و پتوهای مسافرتی حجم بسیار کمی دارند که شما در ساک های دستی کوچک خودشان آن را می توانید حمل کنید. هم چنین در جمع کردن وسایل نیز به شما بسیار کمک می کند که به صورت منظم وسایل پیک نیک خود را جمع کنید.

آب

گاهی در پیک نیک ممکن است به آب دسترسی نداشته باشید، پس همیشه علاوه بر یک کلمن پر از آب آشامیدنی با خودتان آب برای پختن غذا، شست‌وشو و… همراه ببرید. بهتر است چند بطری آب را از قبل در خودرویتان داشته باشید.

سبد پیک نیک

سبد پیک نیک یکی از ضروری ترین لوازم برای پیک نیک است. در این سبد لوازم ضروری پیک نیک مانند چاقو، چند دست قاشق و چنگال، بشقاب به تعداد افراد خانواده، ظروف درب‌‌دار، لیوان، در بازکن بطری، قیچی کوچک، کیسه فریزر، کیسه نایلون، سفره یک‌بار مصرف، دستگیره، چای یا قهوه، قند و شکر، نمک، کبریت یا فندک را قرار دهید.

منقل

در پیکنیک حتما به یک منبع حرارتی جهت تهیه غذا، کباب کردن یا جوش آوردن آب برای تهیه چای یا قهوه نیاز خواهید داشت، بهتر است یک منقل کوچک با مقداری زغال همراه خود ببرید زیرت ایمن‌ترین روش برای درست کردن یک منبع حرارت، بردن منقل سفری به پیک نیک می باشد.

وسایل بهداشتی  و دارویی

شما در هر سفر و یا پیک نیکی که می روید باید وسایل بهداشتی همراه داشته باشید. مانند مایع دست شویی، صابون های خمیری، ژل ضدعفونی کننده و دستمال کاغذی، دستمال مرطوب، نخ دندان، مسواک که هر کدام از لوازم ضروری در پیک نیک در تابستان و دیگر فصول سال به حساب می آیند. پس حتما یک ساک لوازم بهداشتی داشته باشید. داشتن چسب زخم و باند، قرص مسکن و ضد تهوع، پد، نوار بهداشتی،  نیز ممکن است لازم باشد و یک کیف دارویی کوچک را همراه خود داشته باشید تا در مواقع لازم از آن استفاده کنید. به خصوص هنگامی که با کودکان خود به طبیعت می روید حتما باید چسب زخم، باند گاز استریل همراه داشته باشید چون ممکن است به خاطر هیجان و بازی مکرر در طبیعت زخم های  سطحی برایشان به وجود آید و شما  از این موارد استفاده کنید.

وسایل ضروری برای پیک نیک تابستانی

تخته و چاقو

در پیک نیک برای تهیه غذا یا قاچ کردن میوه تخته و چاقو حسابی به کارتان می آید پس حتما تخته و چاقوی سبک و پلاستیکی به همراه خود داشته باشید.

تنقلات

برای لذت بردن از طبیعت همراه بردن تنقلات ضروریست پس حتما در پیک نیک انواع میوه، نوشیدنی‌ها و آبمیوه‌های طبیعی، شربت‌های خانگی، برگه‌های خشک زردآلو، میوه خشک، آلبالو خشک، آجیل، انواع مغزها و … با خود ببرید.

کرم ضد آفتاب

همه ما از اهمیت استفاده از ضد آفتاب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و ایجاد آسیب بر روی پوست مطلع هستیم. استفاده از کرم ضد آفتاب باید به یک عادت همیشگی و روزمره در روتین مراقبت از پوست تبدیل شود و این اقدام پیشگیرانه باید در تمام روزهای سال و حتی سفر و پیک نیک نیز رعایت گردد پس حتما یک کرم ضد آفتاب همراه داشته باشید و هر چند ساعت یکبار آن را تمدید کنید.

شارژر و پاوربانک

امروزه گوشی تلفن همراه به یکی از ضروری ترین ها برای افراد تبدیل شده است به همین خاطر برای روشن ماندن گوشی در سفر و پیک نیک حتما شارژر و پاور بانک به همراه ببرید. از پاوربانک می‌توانید برای شارژ کردن هندزفری‌های بلوتوثی، اسپیکر‌های پرتابل، تبلت و دیگر وسایل الکترونیکی استفاده کنید.

اسپری دفع کننده حشرات

طبیعت محل زندگی جانوران و حشرات مختلفی است، پس اگر به دل طبیعت می روید به آن آسیب نرسانید و در مکان های امن اتراق کنید تا مجبور نشوید به جانوران آسیب برسانید. به هر حال اگر کودک همراهتان است، اپسری دفع حشراتی مانند مگس، پشه و… را که ممکن است شما را نیش بزنند؛ با خودتان به همراه داشته باشید.

کلاه و عینک آفتابی

اگر مقصدتان برای پیک نیک،‌ مناطق ساحلی است، حتما وسایلی چون کلاه‌های لبه‌دار، عینک آفتابی، مایو برای شنا، کفش یا صندل ساحلی، دماغ‌گیر، عینک شنا، حوله و لباس اضافه و… را فراموش نکنید.

قبل از این که پیک نیک را شروع کنید، به فکر یک مجموعه آهنگ درست و حسابی برای پیک نیک باشید زیرا موسیقی در مسیر رفت و برگشت و در زمان رانندگی می‌تواند حسابی خستگی را از تنتان بیرون کند.

اسپیکر پرتابل

اگر می خواهید در طول پیک نیک از شنیدن آهنگ‌های دلخواهتان لذت ببرید،یک اسپیکر که قابلیت اتصال به بلوتوث را داشته باشد و بتوان با گوشی موبایل به آن وصل شد، را به همراه خود ببرید.

سخن آخر

پس از اتمام پیک نیک طبیعت را همان جوری ترک کنید که قبل از ورودتان مشاهده کردید، آتش را خاموش کنید، زباله های خود را جمع کنید و…. همچنین قبل از هر سفری حتی یک گردش ساده پیک نیک، وضعیت آب و هوای مقصدتان را از شب قبل چک کنید.

مطالب مرتبط

افرادی که مسافرت رفتن با آنها اشتباه بزرگی است!

۷ وسیله ای که هرگز نباید زیر تخت قرار دهید

۲۳ عکس زیبا و جادویی از دورتادور دنیا که دیدن اونا نصیب تون بشه

نظرات