در این ویدئو سینوس و کسینوس را در عمل ببینید

در این ویدئو سینوس و کسینوس را در عمل ببینید

از فرمول‌های پرکاربرد در مثلثات، رابطه سینوس و کسینوس جمع دو زاویه است. معمولا این دو رابطه به‌صورت هندسی اثبات شده و دیگر روابط مثلثاتی نیز با استفاده از این دو رابطه بدست می‌آیند. تصور کنید که در خط سینوس، -۱ در انتهای پایین، ۰ در وسط و ۱+ در انتهای بالا دارید. در خط کسینوس، به […]

از فرمول‌های پرکاربرد در مثلثات، رابطه سینوس و کسینوس جمع دو زاویه است. معمولا این دو رابطه به‌صورت هندسی اثبات شده و دیگر روابط مثلثاتی نیز با استفاده از این دو رابطه بدست می‌آیند.

تصور کنید که در خط سینوس، -۱ در انتهای پایین، ۰ در وسط و ۱+ در انتهای بالا دارید.

در خط کسینوس، به طور مشابه، شما ۱- را در سمت چپ، ۰ در وسط، و ۱+ در سمت راست دارید.

سپس فقط علامت گذاری شده در ویدیو را دنبال کنید که به توپ زرد کوچک در انتهای آن اشاره دارد که همراه با چرخ می چرخد. به عنوان مثال:

سینوس و کسینوس ۰ یا ۳۶۰ درجه به ترتیب ۰ و ۱ هستند.

سینوس و کسینوس ۲۷۰ درجه، -۱ و ۰ و غیره.

“موج”هایی که تشکیل می شوند نمودارهای سینوس و کسینوس هستند. به همین دلیل است که به دلیل این پیکربندی و تکرار، “تابع سینوسی” نامیده می شود.

سینوس و کسینوس دو تابع ریاضی هستند که رابطه بین زاویه ها و طول ها را در یک مثلث قائم الزاویه بررسی می کنند. اهمیت آن؟ آنها نه تنها به ما در درک پدیده های طبیعی مانند حرکت امواج یا ارتعاش سازه ها کمک می کنند، بلکه در زمینه هایی مانند مهندسی برق و پردازش سیگنال نیز ضروری هستند. به طور خلاصه، آنها مانند زبان مخفی هستند که به ما امکان می دهد حرکت و ارتباطات را در دنیای خود رمزگشایی کنیم.

مطالب مرتبط

اگر داروهای آلرژی هم علاج آبریزش بینی را نکرد شاید به این بیماری دچارید

چند تکنیک ساده خانگی برای پیشگیری از بروز سینوزیت

علائم، نشانه ها و راه درمان سینوزیت و خلاصی از آن در فصل سرما

نظرات