پیش بینی بارش‌های سیل‌آسا سه روزه در ۲۴ استان :هشدار نارنجی هواشناسی

پیش بینی بارش‌های سیل‌آسا سه روزه در ۲۴ استان :هشدار نارنجی هواشناسی

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی نسبت به  بارش‌های سیل‌آسا در ۲۴ استان از جمله ارتفاعات تهران طی امروز و فردا توصیه کرد مردم در بستر و حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنند. هشدار نارنجی به این معنی است که در این مناطق احتمال «اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، وقوع صاعقه، سرریز شدن […]

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی نسبت به  بارش‌های سیل‌آسا در ۲۴ استان از جمله ارتفاعات تهران طی امروز و فردا توصیه کرد مردم در بستر و حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنند.

هشدار نارنجی به این معنی است که در این مناطق احتمال «اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، وقوع صاعقه، سرریز شدن سدها، احتمال قطعی برق به ویژه در نواحی روستایی و خسارت به سازه‌های موقت، ماشین‌آلات و محصولات کشاورزی» وجود دارد.

هشدار هواشناسی- سطح نارنجی شماره ۴ دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

توصیف سامانه: بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش بادشدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ،در ارتفاعات بارش برف، کاهش محسوس دمازمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۱. زمان پایان:جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

نوع مخاطره: بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش بادشدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ، در ارتفاعات بارش برف و احتمال ریزش سنگ از کوهستان، کاهش محسوس دما بویژه چهارشنبه تا صبح شنبه.

منطقه اثر: سه‌شنبه: آذربایجان غربی، ایلام، چهارشنبه: لرستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، البرز، کرمانشاه، ایلام،کردستان، قزوین، مرکزی، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان،چهارمحال و بختیاری، غرب و ارتفاعات مازندران، نیمه شمالی تهران، شمال و شرق خوزستان.

پنج‌شنبه: اردبیل، گیلان، گلستان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، ارتفاعات در استانهای تهران و البرز، شمال سمنان.جمعه: مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی.توصیه :فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، بازگشایی دهانه پل‌ها انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف.

مطالب مرتبط

نظر متفاوت رئیس مرکز ملی پیش بینی هواشناسی درباره رکورد دمایی و تعطیلی تهران

گرمای هوا تا اواسط هفته آینده ادامه دارد

هشدار هواشناسی به مردم : شنبه و یک‌شنبه هفته آینده خطر جدی است

نظرات