هشدار ورود سامانه بارشی جدید ، بارندگی و یخبندان چندروزه در استان فارس+ آمار هواشناسی

هشدار ورود سامانه بارشی جدید ، بارندگی و یخبندان چندروزه در استان فارس+ آمار هواشناسی

هواشناسی  با صدور اطلاعیه شماره ۱۹ نسبت به  ورود ۲ سامانه بارشی جدید به استان فارس هشدار داد. به گزارش اول فارس ، سامانه جدید بارشی روز دوشنبه ۱۷ بهمن وارد استان فارس شده و روز چهارشنبه ۱۹ بهمن سال ۱۴۰۱ باعث بارش  باران ، رگبار و رعد و برق وزش باد شدید  ،بارش برف […]

هواشناسی  با صدور اطلاعیه شماره ۱۹ نسبت به  ورود ۲ سامانه بارشی جدید به استان فارس هشدار داد.

به گزارش اول فارس ، سامانه جدید بارشی روز دوشنبه ۱۷ بهمن وارد استان فارس شده و روز چهارشنبه ۱۹ بهمن سال ۱۴۰۱ باعث بارش  باران ، رگبار و رعد و برق وزش باد شدید  ،بارش برف در مناطق شمالی و ارتفاعات مرکزی و شرقی استان و کولاک برف در شمالغرب و ارتفاعات نیمه شمالی استان فارس خواهد شد .

بر اساس این گزارش این سامانه در روز دو شنبه ۱۷ بهمن در نیمه شمالی و مناطق غربی و مرکزی و در روز سه شنبه ۱۸ بهمن در سراسر استان به ویژه مناطق غرب و شمال غرب و مرکزی استان چهارشنبه ۱۹ بهمن استان به ویژه شهرستان سپیدان فعالیت خواهد داشت.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان فارس با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی ، نسبت به لغزندگی معابر و جاده ها به ویژه گذرگاه های کوهستانی ،کاهش دید ، سیلابی شدن مسیل ها، گرفتگی بعضی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در نیمه شمالی و نواحی غربی ، تردد شهری و جاده ای ، بارش تگرگ در نقاط نقاط مستعد و سقوط بهمن در نواحی کوهستانی خواهد شد .

طرز تهیه کباب تابه‌ای ترش خوش مزه بدون فر و زغال

سازمان هواشناسی استان فارس از شهروندان درخواست کرد از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و اطراف مسیل ها خودداری و در ترددجاده ای به ویژه در نقاط کوهستانی اقدام و با پرهیز از کوهنوردی ، پرواز با هواپیماهای آموزشی و گلایدر  نسبت به پاکسازی آب راه ها و استحکام سازه های موقت اقدام و موارد پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت احتمالی وزش باد شدید هشدار داده است.

این گزارش حاکی است یک سامانه بارشی دیگر نیز از  عصر روز چهارشنبه ۱۹ بهمن روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ وارد استان فارس شده که باعث کاهش محسوس دما به طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد در نیمه شمالی استان و کاهش محسوس دما به طور میانگین بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در نیمه جنوبی استان فارس خواهد شد منطقه اسری شبی در نیمه شمالی و مناطق مرکزی و شرقی استان خواهد بود.

بر اساس این گزارش ، آمار بارندگی مناطق مختلف استان فارس نیز منتشر شد.

بر اساس  جدول آماری منتشره  در سال زراعی جاری تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ شهرستان اردکان (سپیدان ) با ۵۱۱.۲ میل متر بارندگی پربارش ترین منطقه استان فارس ،نورآباد ممسنی با ۴۶۹.۷ و کازرون با ۴۲۸.۴ میلیمتر پربارش ترین مناطق استان فارس گزارش شده اند.

میزان بارندگی در شیراز نیز ۲۷۱.۲ می باشد.

کم بارش ترین منطقه استان فارس ، شهرستان لار با ۷۷.۵ میلمتر می باشد.

مطالب مرتبط

نظر متفاوت رئیس مرکز ملی پیش بینی هواشناسی درباره رکورد دمایی و تعطیلی تهران

سامانه بارشی مونسون با تاخیر به جنوب ایران رسید

گرمای هوا تا اواسط هفته آینده ادامه دارد

نظرات