• 18 بهمن 1402
  • دسته‌بندی: آشپزی
  • شناسه خبر : 133653

چندین نکته جادویی برای خوشمزه و لذیذتر شدن سمبوسه خانگی

چندین نکته جادویی برای خوشمزه و لذیذتر شدن سمبوسه خانگی

سمبوسه می تواند یک عصرانه بسیار خوشمزه و دلنشین باشد که طرز تهیه آن چندان کار سختی نیست و سریع آماده می شود.اما رعایت برخی نکات می تواند در خوشمزه تر شدن آن بسیار اثر گذار باشد.در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این نکات آشنا کنیم. نکات پخت سمبوسه با خمیر […]

سمبوسه می تواند یک عصرانه بسیار خوشمزه و دلنشین باشد که طرز تهیه آن چندان کار سختی نیست و سریع آماده می شود.اما رعایت برخی نکات می تواند در خوشمزه تر شدن آن بسیار اثر گذار باشد.در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این نکات آشنا کنیم.

نکات خوشمزه شدن سمبوسه

نکات پخت سمبوسه با خمیر
به جای نان لواش می توانید از خمیرهای آماده مثل خمیر فیلو یا یوفکا استفاده کنید. جنس نرم و نازک خمیر یوفکا موجب ترد شدن سمبوسه و سرخ شدن سریع تر آن می شود. همچنین با استفاده از این خمیرهای آماده، روغن کمتری جذب سمبوسه ها می شود.

طرز پیچیدن سمبوسه
نان لواش را به شکل نواری برش دهید. اگر سمبوسه بزرگ می خواهید نان را از طولش و اگر سمبوسه کوچک می خواهید نان را از عرضش برش دهید. اندازه یک قاشق پر از مواد سمبوسه روی گوشه مستطیل بریزید. گوشه مستطیل را به شکل مثلثی روی مواد بیاورید. تا زدن مثلثی را آنقدر ادامه بدهید تا نان تمام شود.

خمیر برای سمبوسه
اگر دوست دارید سمبوسه را با خمیر دست ساز خودتان درست کنید، با سایت الانت همراه باشید. برای این منظور ۱ قاشق چای خوری مایه خمیر را درون ۱ پیمانه آب ولرم رو به داغ بریزید و ترکیب کنید. ۳ پیمانه آرد را به همراه ۱ قاشق چای خوری نمک درون کاسه ای ریخته و مخلوط نمایید. بعد از چند دقیقه مخلوط آب و مایه خمیر را کم کم  به آرد افزوده و به آرامی با قاشق چوبی مخلوط کنید تا خمیر شکل بگیرد. ۱ قاشق چای خوری روغن به خمیرتان افزوده و به ورز دادن ادامه بدهید. خمیر باید فرمی لاستیکی پیدا کند. خمیر به دست آمده را به ۱۲ بخش مساوی تقسیم نمایید و روی همه آن ها را به مدت ۱ ساعت با یک پارچه یا پلاستیک بپوشانید. بعد از سپری شدن این زمان، خمیرها را با وردنه به شکل نازک و ۳ میلی متر باز کرده ، مواد درونش ریخته و بپیچانید.

نکات خوشمزه شدن سمبوسه

سس برای سمبوسه
این سس بسیار خوشمزه و تند است و به فلفل قرمز، گوجه فرنگی، سیر، نمک، سرکه سیب، آب و پودر فلفل قرمز نیاز دارد. سر سبز رنگ ۵ تا ۶ عدد فلفل قرمز تند را با استفاده از چاقو جدا کنید. فلفل ها را خرد کرده و به همراه نصف یک حبه سیر، کمی نمک، ۱ عدد گوجه فرنگی خرد شده، ۱ قاشق سرکه سیب، ۱/۳ پیمانه آب، ۱ قاشق مرباخوری پودر فلفل تند درون مخلوط کن بریزید و خوب با هم میکس کنید. بعد از این مرحله روی یک کاسه توری قرار داده و مایه را از صافی رد کنید تا یک سس یکدست داشته باشید. کف قابلمه ای ۱ قاشق روغن ریخته سپس سس را به آن اضافه کنید. زمانی که سس به جوش افتاد نصف قاشق چای خوری شکر به آن اضافه کنید. حالا اجازه دهید سس به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی حرارت ملایم گاز بماند و غل های کوچک بزند. بعد از سپری شدن این زمان سس شما آماده است.

دیگر نکات تهیه سمبوسه:

  • به مواد سمبوسه میتوانید سیب زمینی نگینی شده و یا آب پز و له شده اضافه کنید این کار کاملا سلیقه ای می باشد.
  • برای خوشطعم تر کردن و تندتر کردن سمبوسه می توانید میزان اندکی فلفل سبز تند را ریز خرد کنید و به همراه باقی مواد تفت دهید.
  • برای آماده کردن سمبوسه میتوانید از سوسیس های خانگی هم استفاده کنید. که در این شکل باید فلفل را از دستور آن حذف کنید.
  • سبزی تازه می تواند طعم و عطر بهتری به سمبوسه بدهد.
  • ادویه های ویژه سمبوسه را می توانید از عطاری ها تهیه کنید.
  • اضافه کردن گوشت چرخ کرده به سمبوسه اختیاری است. ولی اگر نیت اضافه کردن دارید آن را پس از تفت دادن پیاز ها به تابه اضافه کنید و تفت دهید و به مواد سمبوسه اضافه کنید.
  • اگر دوست دارید سمبوسه پیتزایی تهیه کنید می توانید از موادی همچون، قارچ، سوسیس ، فلفل دلمه ای ، گوشت چرخ کرده پنیر پیتزا علاوه بر سایر مواد استفاده کنید و به این صورت که سوسیس و قارچ ها را تفت دهید و به سایر مواد سمبوسه اضافه کنید و هنگام قرار دادن مواد سمبوسه در نان مقداری پنیر پیتزا به آن اضافه کنید.
  • می توانید  مقداری آرد را با آب، به حالت خمیری در بیاورید و مواد را درون آن قرار دهید و در روغن قرار دهید تا سمبوسه شما پخته شود. اما درست کردن این نوع سمبوسه به مهارت بیشتری نیاز دارد و سختی بیشتری دارد.
  • سمبوسه ها را با سس قرمز لذیذ تر میل کنید.
مطالب مرتبط

چند نکته طلایی برای خوش طعم شدن سمبوسه

فلافل و سمبوسه خور شدن مردم در روزگار سیاه رستوران‌ها و فست فودی های شیراز

نظرات