چاپ      کد خبر: 147152
2 تیر 1403

چگونه روحیه شاد و سر زنده ای داشته باشیم؟

هر چقدر که زندگی سخت و آزار دهنده باشد باید همیشه سعی کنید که روحیه خود شاد و سر زنده نگهدارید.روحیه شاد به معنی جوانی و سلامتی است و تنها با یک روحیه شاد می توانید بر مشکلا خود غلبه کنید.تنها با چند تغییر کوچک می توانید باعث حفظ شادی روحیه خود شوید که در ادامه این مقاله به آنها می پردازیم.

داشتن روحیه ای شاد

افزایش نشاط و سلامتی در ابتدای روز با حالت گربه

هر روز صبح ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بعد از بیدار شدن خود را مانند یک گربه بکشید تا این حرکت سبب بازیابی بدن شما شود. روی کف اتاق چهار دست و پا شوید و سپس پشتتان را به طرف سقف بپیچانید و ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید، سپس به سمت معکوس خم شویدو شکمتان را به سمت کف اتاق پایین آورید.

کشش گربه در ابتدای صبح سبب افزایش جریان خون و کمک به کشش بدن خواهد شد. این حرکت سبب می شود که شما جوان تر از سنتان به چشم آیید.

زندگی سالم تر با سوزاندن بیشتر کالری ها

عضله ها نسبت به چربی ها کالری بیشتری می سوزاند. برای بهره ی بیشتر از زمان ورزش بهتر است ابتدا با حرکت هوازی اسکوات تمرکز خود را روی بزرگترین عضله های بدن قرار دهید و سپس به ورزش پاها و باسن بپردازید. روی پاهایتان بایستید و پاها را بیشتر از عرض مفصل ران باز کنید، سپس بازوها را در مقابلتان موازی با زمین بکشید.

زانوهایتان را خم کرده و مفصل ران خود را آرام به عقب ببرید و باسن را بر زمین رها کنید، این حرکت را تا هنگامی که ران شما با زمین موازی شود، ادامه دهید. حالا ۲ ثانیه مکث کنید وسپس سریع بلند شوید.این حرکت به ۱۱ بار تکرارنیاز دارد. در صورتی تمرین موثر و سخت تر می شود که آهسته تر پایین بیائید.

اصلاح روش غذا خوردن و کمک به لاغری

۶۰ ثانیه قبل از غذا خوردن، به غذا فکر کنید. برای یک دقیقه عطر خوش غذا را استشمام کنید و مواد تشکیل دهنده ی غذا و چگونگی گرد هم جمع شدنشان فکر کنید. سپس اولین قاشق از غذا را میل کنید و مزه مزه نمایید. افرادی وزن کمتری دارند که برای خوردن عجله نمی کنند و مکث زیادی بین هر لقمه نسبت به کسانی که سریع غذا می خورند، دارند.

پوستی روشن و جوان با استفاده از خطای چشمی

پوست زمانی که چشمانتان سفیدتر به نظر برسد، روشن ترخواهد شد. استفاده از اسطوخودوس به عنوان سایه چشم موجب درخشش چشم ها و خنثی نمودن قرمزی پوست اطراف چشم می شود. به اطراف پلک چشم خود پودر اسطوخودوس بزنید و مژه های خود را با ریمیل مشکی پررنگ کنید تا چشمان زیبا و درخشان داشته باشید.

ترک سیگار

مصرف دخانیات سلامت افراد را تهدید می کند و به خطر می اندازد و موجب ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، مشکلات ریوی، سرطان دهان و حنجره می شود. کشیدن سیگار سبب کاهش عمر انسان و تهدید سلامت انسان می شود. برای غلبه به استرس به جای مصرف سیگار در برنامه خود تفریحات سالم و روابط اجتماعی سالم را بگنجانید، از راه های تقویت عزت نفس استفاده کنید.

داشتن روحیه ای شاد

داشتن تغذیه مناسب

تغذیه در سلامت انسان تأثیرگذار است. عادت های سالم تغذیه ای به حفظ سلامت انسان کمک می کنند. تغذیه سالم سبب رشد بدن، ترمیم بافت آسیب دیده بدن و… کمک می کند. توجه و کنترل کردن وزن در حد تعادل که بارها در نمناک به ان پرداخته ایم، استفاده کردن از مواد غذایی متنوع و مصرف کمتر از چربی، نمک و قند و استفاده از لبنیات سبب افزایش سلامتی خواهد شد.

مدیتیشن و کاهش استرس

۶۰ ثانیه مدیتیشن روزانه سبب غلبه به نگرانی های ناشی از کار می شود. برای انرژی بخشی و رهایی از کج خلقی ها، چهار نفس عمیق و آرام به داخل و بیرون بکشید. مدیتیشن، سبب کم شدن سطح استرس و کاهش ترشح کورتیزول در بدن می شود. مدیتیشن سبب کاهش وزن و جلوگیری از نوسانات وزن و بهبود خلق و خو خواهد شد.

صبح زود بیدار شدن

بیدار شدن هر روز صبح نیم ساعت زودتر از زمان مورد نیازتان سبب آرام تر شدن شما و زندگی سالم و شادتر می شود. بیدار شدن در صبح زود مانع عجله کردن شما و داشتن استرس می شود.

رعایت اصول رانندگی

از دیگر عواملی که زندگی انسان و سلامت آن ها را به خطر می اندازد، رانندگی های پرخطر ، رعایت نکردن قوانین رانندگی و بی توجهی نسبت به آن است که سبب بالا رفتن آمار مرگ و میر می شود. رانندگی نکردن در هنگام خواب آلودگی ،بستن کمربند ایمنی در حین رانندگی، توجه و رعایت کردن علائم رانندگی می تواند تا حد زیادی به کاهش خطرات رانندگی کمک کند.

شاید مهم تر از همه این مواردی که بیان شد حفظ سلامت روحی و روانی برای داشتن زندگی با شیوه ای سالم دارای اهمیت می باشد افرادی که در زندگی از سلامت روان برخوردارند و افرادی نسبتاٌ شاد می باشند در زندگی سالم تر زندگی می کنند و راحت تر با مشکلات و تنش ها روبه رو می شوند.

خندیدن و گریه کردن  

لبخند زدن سبب آزاد نمودن هورمون شادی یا اندروفین در بدن می شود و شما را خوشحال تر می کند. خندیدن و گریه کردن در برخی از مواقع حس خوبی به ما می دهد. خندیدن سبب آزاد شدن اندروفین یا همان هورمون خوشحالی می شود و حس خوبی به شما می دهد. گریه کردن سبب تخلیه شدن احساسات و بیرون ریختن استرس درونی با رها نمودن اشک ها می شود پس هر وقت دلتان گرفت، شاید تنها راه حلتان گریه باشد.

ورود معنویت به زندگی

مطمئن ترین راه دعوت شادی به زندگی تان داشتن ارتباط مذهبی فراتر از قدرت انسان است. پس وارد یک گروه مذهبی شوید زیرا در فعالیت های مذهبی همواره انرژی مثبت زیادی وجود دارد.

معاشرت با افراد شاد و مثبت

معاشرت با افراد شاد، بی شک ما را هم خوشحال خواهد کرد همانطور که عادات و خلق وخوی ما بر روی مردم اطرافمان تاثیر گذار است آنها نیز می توانند روی ما تاثیر بگذارند.

سپاسگزاری 

برای چیزی که دارید سپاسگزاری کنید تا همان چیز را چند برابر دریافت کنید.

منبع: نمناک

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار