• 01 اسفند 1402
  • دسته‌بندی: حوادث
  • شناسه خبر : 134871

کارنامه تحصیلی یک پدر و پسر که ۳۰ سال تفاوت سنی دارند+عکس

کارنامه تحصیلی یک پدر و پسر که ۳۰ سال تفاوت سنی دارند+عکس

کارنامه یک پدر و پسر با اختلاف سنی ۳۰ سال در فضای مجازی منتشر شده است که مروری بر ابعاد و جزئیات آن خالی از لطف نیست، کارنامه هایی که حکایت از تغییر و تحول جدی در نظام آموشی ز دارد. مدرسه آنلاین: کارنامه یک پدر و پسر با اختلاف سنی ۳۰ سال در فضای […]

مدرسه آنلاین: کارنامه یک پدر و پسر با اختلاف سنی ۳۰ سال در فضای مجازی منتشر شده است که مروری بر ابعاد و جزئیات آن خالی از لطف نیست، کارنامه هایی که حکایت از تغییر و تحول جدی در نظام آموز دارد.

این روزها وقتی پدر و مادرها، کتاب‌ها، نحوه آموزش فرزندانشان و فضای مدرسه را مشاهده می‌کنند، جمله مشترکی دارند و آن هم این است: همه چیز تغییر کرده است!

برخی والدین این تغییرات را مثبت و برخی منفی می‌دانند؛ بعضی‌ها معتقدند آموزش در دوران آنها دارای ثمرات بیشتری بوده است و بعضی‌ها هم تغییرات را متناسب با تحولات زندگی می‌دانند.

یکی از این تغییرات، کارنامه دانش‌آموزان است؛ کارنامه دانش‌آموزان در حدود ۳۰ سال پیش بسیار متفاوت از کارنامه فعلی است. برای ارزیابی این موضوع، کارنامه یک پدر و پسر را در یک پایه تحصیلی واحد، بررسی کردیم.

کارنامه پسر به پایه ششم در سال تحصیلی ۹۵ـ۹۴ و کارنامه پدر به پایه اول راهنمایی در سال تحصیلی ۶۴ـ۶۳ اختصاص دارد؛ در حدود ۳۰ سال پیش، دانش‌آموزان تا پایه پنجم تحصیل می‌کردند و پس از آن به پایه اول راهنمایی می‌رفتند و به همین دلیل ششم ابتدایی فعلی معادل اول راهنمایی در گذشته است.

درس‌هایی که در کارنامه دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی درج شده شامل «قرآن»، «هدیه‌های آسمانی»، «فارسی»، «ریاضی»، «علوم تجربی»، «تعلیمات اجتماعی»، «هنر»، «تربیت‌بدنی»، «تفکر و پژوهش»، «کار و فناوری» و «شایستگی‌های عمومی» است.

اما در کارنامه دانش‌آموزان پایه اول راهنمایی در حدود ۳۰ سال پیش، درس‌های «قرآن»، «تعلیمات دینی»، «تعلیمات اجتماعی»، «عربی»، «قرائت و دستور زبان فارسی»، «املاء فارسی»، «انشاء فارسی»، «علوم تجربی»، «ریاضیات»، «شناخت حرفه‌وفن»، «تاریخ و جغرافیا»، «قرائت و مکالمه زبان خارجی»، «نکات دستوری و درک مطلب و املاء و جمله نویسی زبان خارجی»، «تربیت بدنی»، «هنر» و «انضباط» است.

نکته جالب در تغییرات کارنامه باید به ارزشیابی دانش‌آموزان اشاره کرد، چراکه ارزشیابی دانش‌آموزان در حدود ۳۰ سال پیش به صورت نمره بود ولی در حال حاضر به صورت کیفی ـ توصیفی است که کلمات مورد استفاده برای توصیف عملکرد شامل خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیازمند به تلاش بیشتر است.

مدل کارنامه و درج عکس دانش‌آموز از دیگر تغییرات کارنامه در دوره فعلی است؛ به نظر شما کدام یک از کارنامه‌ها بهتر است، آیا نمره و آن درس‌ها در دهه ۶۰ بهتر است یا ارزشیابی توصیفی و این درس‌ها در حال حاضر؟

آنچه باید در گارد جاویدان پیاده نظام ویژه هخامنشیان بدانید

ناگفته های پیروزآباد پایتخت بزرگ ساسانیان و آخرین قلعه یزدگرد سوم در فارس

مطالب مرتبط

اجبار به پرداخت وجه برای تحویل کارنامه و ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی استان فارس

اتهام این ۲ پسر ال نود سوار تجاوز گروهی به دختری جوان است

۶ نکته مهم تربیت فرزند پسر که در حالت عادی به آن‌ها توجه ندارید

نظرات

  • نصیرزاده

    تاریخ : ۵ - اسفند - ۱۴۰۲

    این مدل نمره دادن به صورت امروزی،در کشور ژاپن رایج هست وبه این دلیل اینجوری نمره میدن که از بچه ها استرس رو دور کنند و در عوض به آنها حس همکاری وباهم بودن رو آموزش میدن و در دوره ابتدایی فقط به فکر پرورش هستن نه آموزش رقابتی،متاسفانه در ایران نه آموزش درست انجام میشه نه پرورش،تازه تمام زحمات پدر و مادر هم از بین میره وچیزهایی یاد میگیرن که نباید یاد بگیرن


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    متاسفانه اشکال زیاده قبل از هرچیز انگیزه در هردوطرف مهمه هم معلم هم شاگرد وقتی من میبینم یه بیسوادان زندگی بهتری دارن و فوق ها و لیساس ها اسنپ کار میکنند انگیزه میمیره دوم خود معلم هم از همین رنج میبره من ماشین ندارم با اصرار شاگردم منو رسوند وقتی محله منو دید پرسید درست اومدین البته حالا بازنشسته ام شرایط بمراتب غم انگیز تره


  • سما

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    سما .. کلاس سوم دبستان مهر آوران


  • اوتاکو

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    بچم اومده بهم میگه ما عر سک خیمه شبازی شما نیستیم


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    به نظر من درسی که واقعا حیف بود حذف بشه البته منظور دوره دبیرستان طرح کا د بود دخترها حداقل خیاطی را در حد ی یاد می گرفتند وپسرها هم تا حدودی به یه حرفه آ
    شنا میشدن یه جور استعداد یابی بود الان درسی به اسم کار آفرینی گذاشتند دریغ از آموزش یه کار عملی هر هفته یه غذایی از خونه می برند اونم زحمتش گردن مادر خونه هست


  • الهام

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    کاش فقط توی نمره دادن گنـــدمیزدن
    والا از آموزش و پرورش نه آموزش درستی دارن نه پرورش درستی
    ۹۰ درصد بچهاشدن معتاد, بی تربیت ,گستاخ و…( دختر و پسـر هم نداره).و از اونجایی که محصلهای ما
    در هفته ۳۰ تا +۵۰ ساعت رو در مدرسه به سر میبرن نمیتونن منکر این قضیه بشن لازم به ذکر است ما مادران و پدران دهه ۶۰/۷۰ هستیم ستم دیده و با تجربه ماقطعا تربیت و اصالت خانوادگی برامون مهمه ولی متاسفانه مدرسه و دانشگاه ….. آرزوی داشتن یک جوان صالح رو به دل خیلی از پدران و مادران گذاشتن انشالله نظارت درستی روی سیستم آموزش و پرورش داشته باشن ما هیچ فرقی با کشورهاییهمچون اسپانیا آمریکا آلمان و انگلیس ….نداریم


  • هر کی هس

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    ببینید الان ، الانه .
    قدیم ، قدیمه .
    واسه این چیزا بحث نکنید .


  • *)

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    ببینید یک حرفیو بزنم خیالتون راحت بشه .
    اون زمان قدیم بود که نمره میدادن اما الان دوره جدیده . بعدم از ششم به بعد نمره می دن تو کارنامه ).
    دیگه هم از این چرت و پرتا نزارید خدآییش مسخره هس .


  • ههه

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    نمره ها شده مثل بفرما. بشین. بتمرگ


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    دادن نمره خیلی بهتره.
    امسال فهمیدم خیلی خوب یعنی معادل ۱۷ تا ۲۰ .


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    ٪۱۰۰ سیستم نمره ای بهتر بود چون هم ارزیابی دانش آموز دقیقتر بود و اینکه باعث حس رقابت و انگیزه بو تلاش بیشتر میشد.


  • خانم تبریزی

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    الان هرکی هر نمره ای میگیره همشو خیلی خوب میدن
    پریروز رفتم کارنامه پسرمو بگیرم تو کلاس ۲۹نفره همه بدون استثنا تمامی نمراتشون خیلی خوب بود
    درحالیکه تو ورقه امتحانی یه چیز دیگه گرفته بودن
    گند زدن به ابهت درس و مدرسه


  • رجب

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    درنمرات قبلی میزان وحد و حدود خطا کاملا مشخص بود،.ضمن شیوه تدریس ناکارآمدفعلی که هردهه تصمیماتی سلیقه ای گرفته میشه چون ریشه ای واساسی نیست وبه تقلیداز سیستمهای دیگست باز درچندسال آینده باسلیقه کسانی تغییرمیکنه ک ربطی به آموزش وپرورش ندارند.،.


  • ش

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    بخاطر‌همینه‌که‌کلاس‌ششم‌قدیم‌شده‌رییس‌جمهور‌وطنم‌و طنم‌وطنم‌وهمچین‌ادامه‌داره‌چون‌برای‌دروهای‌ابتدای‌تا‌دانشگاه‌هم‌می‌خواهند‌ازهمین‌کلاس‌ششم‌ها‌استفاده‌کنند‌البته‌فرق ‌دارند‌رییس‌جمهور‌ششم‌قدیم‌ولی‌اینها‌ششم‌جدیدخدا‌به‌داد ‌بچه‌های‌دوره‌بعدی‌برسد


  • بی نام

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    فقط واسه سرکار گذاشتن خوبین.مردمو مضحکه خودتون کردین


  • ساناز

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    با سلام من معاون اموزشی هستم استرسی که بچه ها در گذشته داشتن رو فراموش کردین نمره ملاک یاد گیری نیست چون حفظ می کردن هدف اموزش و پرورش فهم بهتر دانش اموزان هست متاسفانه معلمهای ما نه مانند گذشته عمل می کنن و نه کیفی توصیفی تلفیقی از حال و گذشته هستند که نتیجه خوب نمی دهند معلمها باید با استفاده از همه ابزارها فیلمهای مختلف کامل به دانش اموزدرس رو توضیح بدن تا کاملا به دانش اموز تفهیم بشه درسها


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    این دوره خیلی بهتره. رقابت بر سر خوب بودن است نه نمره!


  • امین

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    دوره قبل خیلی بهتر و سواد دوره قبلا الان قابل مقایسه نیس.دوره الان ششم داره درس میخونه انگار مهد کودک هست


  • مصطفی

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    این مان هم معلمین وهم دانش آموزان وهم نظم مدرسه افتضاح وبی قاتون شده ‌.این زمان پنج شنبه ها تعطیل هفته ای یک روزمعلمین جلسه دارن تعطیل وخیلی مسایل دیگه که وقتشو ندارم بنویسم.


  • Ali

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    با سلام
    کارنامه کلاس هفتم الان هم به صورت نمره ای هست شما ششم ابتدایی را با هفتم مقایسه کرده اید


  • برهان صادقی بازنشسته ی فرهنگی

    تاریخ : ۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    درزمان گذشته شیوه روش تدریس از حالا خیلی بهتر بود بچه های دوران گذشته درس خون و با سواد بودن و معلم با احترام بوره ودانش آموزان از معلم و مدیر حساب می بردن و معلم‌ها دوران دانش سرا و تربیت معلم طی می کردن و با معلومات عمومی بالایی سر کلاس می رفتن معلم های الان سواد و معلوم‌معلوماتشان در حد ضعیف است و دانش آموزان بی سواد به کلاس بالاتر می‌روند که وقتی لیسانس گرفتن یک متن انشا یا نامه نگاری بلد نیستن اما زمان گذشته یک کلاس پنجم ابتدایی سرشار از علم و سواد بود که با دانش آموز پنجم کنونی اصلا قابل قیاس نیست سواد سواد های قدیم