بر اساس یک مطالعه جدید:

کشف رابطه «زود عاشق شدن» با خیانت به همسر/ نشانه های مهم اموفیلیا

کشف رابطه «زود عاشق شدن» با خیانت به همسر/ نشانه های مهم اموفیلیا

شما جزو کدام دسته هستید؟ آنهایی که زود عاشق می‌شوند یا کسانی که این فرایند برایشان تدریجی است؟بر اساس یک مطالعه جدید احتمالا«زود» عاشق شدن با خیانت مرتبط باشد. اموفیلیا چگونه بر زندگی عاشقانه ما تاثیر می‌گذارد؟ و اینکه آیا اموفیلیا با خیانت ارتباط دارد؟ 

اول فارس: بر اساس یک مطالعه جدید احتمالا«زود» عاشق شدن با خیانت مرتبط باشد. شما جزو کدام دسته هستید؟ آنهایی که زود عاشق می‌شوند یا کسانی که این فرایند برایشان تدریجی است؟

خیلی از ما حداقل یک بار در زندگیمان عاشق شده‌ایم. البته فرآیند این تجربه عاشقانه برای همه ما یکسان نیست. برخی از ما خیلی زود و ناگهانی، عشقی پرشور را یک یا چند بار تجربه می‌کنیم اما برای برخی این تجربه تدریجی و نادر است و سریع به اصطلاح به دام عشق نمی‌افتند.

براساس مطالعات جدید: «تفاوت‌ در عاشق شدن انسان‌ها با دو عامل یعنی سریع و چندبار عاشق شدن، مرتبط است. این دو عامل نشان دهنده اموفیلیا است.»

«اموفیلیا» با تمایل به عاشق شدن سریع و مکرر تعریف می‌شود که با درگیری عاشقانه سریع همراه است.

مطالعات انجام شده روی اموفیلیا بسیار محدود و همه آنها نیز روی نمونه‌هایی از آمریکای شمالی صورت گرفته بودند.

به همین خاطر محققان برای اینکه متوجه شوند اموفیلیا یک ویژگی جهانی است یا خیر، به مطالعاتی بین فرهنگی نیاز داشتند، آنها در مطالعات جدید به جای مردم آمریکا و کانادا تحقیقاتی در میان داوطلبان نروژی و سوئدی انجام انجام دادند.

اساساً، قبل از اینکه محققان بتوانند بررسی کنند که آیا اموفیلیا با خیانت مرتبط است یا خیر، ابتدا باید مطمئن می‌شدند که این امر واقعاً در همه دنیا وجود دارد و تنها مختص مردم آمریکای شمالی نیست. آنها به همین منظور روی بیش از ۲۶۰۰ شرکت کننده مطالعاتی انجام دادند و با استفاده از نظرسنجی‌های آنلاین اطلاعات عاشقانه و ویژگی‌های شخصیتی از جمله «سه‌گانه تاریک» و «پنج بزرگ» را جمع آوری و سطح هموفیلیای آنها را اندازه گیری کردند.

محققان دسته‌ای از شرکت را با استفاده از مقیاس بی‌حسی عاطفی یا «EPS» مورد بررسی قرار دادند، «مقیاس دو عاملی که تعداد دفعات و آسانی عاشق شدن یک فرد را اندازه‌گیری می‌کند».

براساس این تحقیقات: «اموفیلیا به میزان کمی با ماکیاولیسم و ​​روان‌پریشی و مقدار بیشتری با خودشیفتگی رابطه مستقیم داشت، علاوه بر این،‌ به میزان کمی با برون‌گرایی، همیشه موافق بودن، و روشن فکر بودن، رابطه مستقیم داشت.»

با این حال، سوال اصلی این بود که اموفیلیا چگونه بر زندگی عاشقانه ما تاثیر می‌گذارد؟ و اینکه آیا اموفیلیا با خیانت ارتباط دارد؟

نویسندگان این مطالعه می‌گویند: «میل به عاشق شدن آسان و چندباره ممکن است فرد را به سمت درگیر شدن بیشتر در روابط عاشقانه جدید سوق دهد و موجب شود فرد نسبت به فردی خارج از رابطه خود احساسات عاشقانه پیدا کند.»

این خبر شاید برای کسانی است که عاشق «عاشق شدن» هستند کمی ناامید کننده باشد اما نگران نباشید این مطالعه کاملا مبتنی بر «خودگزارشی» انجام شده و نمی‌توان با اطمینان گفت که اموفیلیا با خیانت رابطه دارد.در واقع، همانطور که خود محققین اشاره کردند می‌تواند کاملا عکس این موضوع صحت داشته باشد.

به گفته آنها: «ممکن است به جای اینکه اموفیلیا باعث تعدد روابط شود، برعکس، ممکن است تعداد روابط باعث اموفیلیا شود.». در این شرایط می‌توان استدلال کرد که کسانی که در روابط بسیاری بوده‌اند یا بارها خیانت کرده‌اند، ممکن است بارها عاشق شده باشند، همانطور که احتمالا از نظر اجتماعی مطلوب‌تر است.منبع:یورونیوز

مطالب مرتبط

اظهارات دختر ۱۸ ساله ای که به راز خیانت پدرش پی برده است

دلایل اصلی خیانت افراد به شریک زندگی از نظر محققان دانشگاه کالیفرنیا

نشانه‌های رایج مردان خیانتکار که باید حتما هوشیار باشید

نظرات