گرفتار شدن عوامل تیراندازی فیروزآباد و اخاذی کنکوری در دام پلیس فارس

گرفتار شدن عوامل تیراندازی فیروزآباد و اخاذی کنکوری در دام پلیس فارس

پلیس فارس از دستگیری عامل تیراندازی در فیروزآباد و کشف یک قبضه سلاح غیر مجاز از وی و همچنین دستگیری عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی در این استان به بهانه فروش سوالات کنکور خبر داد. فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: عامل تیراندازی در این شهرستان دستگیر و یک قبضه سلاح غیر مجاز از […]

پلیس فارس از دستگیری عامل تیراندازی در فیروزآباد و کشف یک قبضه سلاح غیر مجاز از وی و همچنین دستگیری عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی در این استان به بهانه فروش سوالات کنکور خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: عامل تیراندازی در این شهرستان دستگیر و یک قبضه سلاح غیر مجاز از وی کشف شد.

به گزارش اول فارس، سرهنگ مهدی جوکار یکشنبه در این خصوص بیان کرد: در پی اعلام خبری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی منجر به ایجاد رعب و وحشت در یکی از روستاهای این شهرستان، موضوع شناسایی عامل یا عاملان تیراندازی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با انجام کار اطلاعاتی و تحقیقات میدانی موفق شدند عامل تیراندازی را شناسایی و با هماهنگی به عمل آمده با مرجع قضائی، وی را در کمتر از ۲ ساعت دستگیر و یک قبضه سلاح غیرمجاز به کار رفته در صحنه جرم را از وی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه متهم انگیزه خود را اختلاف مالی اعلام کرده است، گفت: متهم پس ازتشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.فیروزآباد در فاصله ۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.


عامل اخاذی کنکوری فضای مجازی در فارس به دام افتاد

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی در این استان به بهانه فروش سوالات کنکور خبر داد.

به گزارش اول فارس سرهنگ امیرحسین سلیمانی یکشنبه در این باره گفت: فردی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد شخصی از طریق شبکه های اجتماعی در قالب فروش سوالات کنکور او را فریب داده و با دادن وعده اخذ رتبه برتر در کنکور با وی ارتباط برقرار کرده است.

وی افزود: فرد شاکی اظهار کرد آن فرد با ارسال پیام های تهدید آمیز مبنی بر انتشار تصاویر شخص اش، قصد اخاذی به مبلغ یک میلیارد ریال از وی را دارد که سریعا موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سلیمانی تصریح کرد: با توجه به ارایه مستندات توسط شاکیه ، کارشناسان پلیس فتا با بکارگیری روش‌های فنی و شگردهای پلیسی در مدت زمان کوتاهی متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی او را دستگیرکردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه جرم انتسابی شد اما با هوشیاری کارشناسان پلیس و بررسی مدارک و مستندات، متهم به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به همراه پرونده به دادسرا معرفی شد، گفت: در فضای مجازی به افرادی که با شگردهای مختلف قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با شما را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنید.

سلیمانی افزود: شهروندان در صورت برخورد با این افراد از واریز وجه خودداری و موضوع را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند تا راهنمایی های لازم را توسط کارشناسان دریافت کنند.

مطالب مرتبط

دلیل تیراندازی شب گذشته در اطراف حرم شاهچراغ شیراز چه بود؟

واکنش رئیس ستاد پزشکیان در فارس به پیشنهاد انتصاب برخی افراد بعنوان مدیر

تغییر ساعت بازدید از بناهای تاریخی ـ فرهنگی استان فارس

نظرات