گزارش فعالیت های شرکت تعاونی روستایی سیاخ دارنگون شیراز منتشر شد

گزارش فعالیت های شرکت تعاونی روستایی سیاخ دارنگون شیراز منتشر شد

شرکت تعاونی روستایی سیاخ واقع در بخش یاخ دارنگون شهرستان شیراز بخشی از فعالیت های خود را  منتشر کرد. به گزارش اول فارس ، شرکت تعاونی روستایی سیاخ بعنوان یکی از برترین شرکت های تعاونی فعال در استان فارس اعلام کرد این شرکت تعاونی از بدو تاسیس تاکنون هیچ گونه زیانی نداشته است . این […]

شرکت تعاونی روستایی سیاخ واقع در بخش یاخ دارنگون شهرستان شیراز بخشی از فعالیت های خود را  منتشر کرد.

به گزارش اول فارس ، شرکت تعاونی روستایی سیاخ بعنوان یکی از برترین شرکت های تعاونی فعال در استان فارس اعلام کرد این شرکت تعاونی از بدو تاسیس تاکنون هیچ گونه زیانی نداشته است .

این شرکت در تاریخ ۲۴/۱۰/۱۳۵۲ در اداره ثبت شرکت های شیراز به ثبت رسیده است و در حال حاضر دارای ۱۹۹۰ عضو از اهالی بخش سیاخ دارنگون در ۳۵ کیلومتری شهر شیراز است.

سرمایه فعلی این شرکت مبلغ ۲۵۸.۶۶۵.۰۰۰ ریال و منقسم به ۲۵۸.۶۶۵ سهم ۱.۰۰۰ ریالی است  و یک از فعال ترین  شرکت ها در حوزه بخش کشاورزی  در شهرستان شیراز و  یکی از برترین شرکت ها در استان فارس می باشد که  از سال تاسیس تا کنون  هیچ گونه زیان نداشته  و سالیانه سود ویژه صعودی داشته و در سال ۱۴۰۱ نیز مبلغ ۲.۵۶۲.۶۲۴.۰۳۵ ریال سود ویژه کسب نموده است .

شرکت تعاونی روستایی سیاخ در حال حاضر با ۵ پرسنل رسمی و ۶ نیروی کارمزدی در سطح بخش سیاخ دارنگون شیراز که شامل ۲۴ روستا می باشد در حال فعالیت بوده است.

شرکت تعاونی روستایی سیاخ در سال ۱۴۰۱  مبلغ ۲.۵۶۲.۶۲۴.۰۳۵ ریال سود ویژه  کسب نموده است

بر اساس گزارش منتشره از سوی این شرکت بخشی از فعالیت های آن طی ۱۱ ماهه اخیر سال ۱۴۰۲  به شرح ذیل می باشد:

۱-  خرید گندم تضمینی مازاد بر نیاز کشاورزان به میزان ۹.۷۵۰.۰۰۰ کیلو  در مرکز خرید گندم کدنج

۲-  خرید و فروش  جو  بصورت توافقی به وزن ۸۶۰.۰۰۰ کیلو در مرکز شرکت

۳-  خرید و فروش سایر محصولات کشاورزی به وزن ۴۸۰.۰۰۰ کیلو  در مرکز شرکت

۴- خرید وفروش کود شیمیایی ازته( اوره) به تعداد  ۱۷.۴۰۰ کیسه به وزن ۸۷۰.۰۰۰ کیلو

۵-خرید و فروش کود فسفاته به وزن ۵۰ تن به تعداد ۱.۰۰۰ کیسه  به وزن ۵۰.۰۰۰ کیلو

۶-  خرید و فروش گندم بذری از نوع مادری  و گواهی شده از نوع دیم و آبی  به وزن ۵۷۵.۵۰۰ کیلو

۷-  تهیه و توزیع  آرد خانه پز روستایی بصورت ماهیانه از اتحادیه تعاونی روستایی و اداره غله بر اساس سهمیه و توزیع  در میان روستائیان  فاقد نانوایی تحت پوشش حوزه عمل  این شرکت به تعداد ۱۹ روستا  به وزن ۹۲۳ تن  و معادل ۲۳.۰۷۵ کیسه ۴۰ کیلو گرمی

تقدیر رئیس اداره تعاونی روستایی شهرستان شیراز از مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی سیاخ 

تقدیر رئیس اداره تعاونی روستایی شهرستان شیراز از مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی سیاخ 

۸- تهیه و توزیع فراورده های موادنفتی شامل نفت سفید و نفت گاز طی ۴ جایگاه سوخت  در بخش سیاخ دارنگون به نام های  احمد آباد شوراب ، اسلام آباد دارنگون،خانه خمیس،کدنج  که  امسال تا این تاریخ ۵.۵۴۸.۰۰۰ لیتر تهیه و با کارت سوخت های صادره از شرکت نفت طبق سهمیه تحویل بهره برداران به نرخ مصوب گردیده است.

۹- تعداد بیمه شدگان توسط این شرکت  در صندوق بیمه تامین اجتماعی روستائیان و عشایر در بخش سیاخ دارنگون تا کنون ۱.۸۳۵ نفر بوده و حدود ۱۰۵ نفر مشمول مستمری بازماندگان و از کار افتادگی می باشند و ماهیانه حقوق دریافت می کنند .

۱۰- خرید و فروش سموم قارچ کش جهت ضدعفونی بذر خود مصرفی کشاورزان در این بخش ۸۶۰ کیلو گرم که جهت استفاده در مقدار ۴۳۰ تن بذر خود مصرفی بوده است که توسط این شرکت تامین شده است.

۱۱- این شرکت دارای ۴ باب فروشگاه می باشد که شامل  فروشگاه مصرف سیاخ واقع در روستای کدنج ،  فروشگاه مصرف دارنگون  در روستای اسلام آباد ، فروشگاه سم وبذر و فروشگاه کود که در محل کار اصلی شرکت در سه راهی کدنج وقلعه چوبی  می باشد .

۱۲- شرکت دارای یک دستگاه باسکول تریلی کش ۶۰ تنی تمام اتوماتیک در محوطه شرکت و مرکز خرید شرکت جهت توزین می باشد .

۱۳- تعداد انبارهای این شرکت ۴ باب مس باشد که ظرفیت هرکدام از این انبارها  :  انبار سیاخ به ظرفیت  ۲.۵۰۰ تن به متراژ ۱۵۰۰ متر مربع  ، انبار فروشگاه دارنگون به ظرفیت ۵۰ تن به متراژ ۱۱۰ متر مربع ،انبار فروشگاه سیاخ کدنج به ظرفیت ۴۰ تن به متراژ ۹۵ متر مریع ، انبار سموم به ظرفیت ۳۰ تن و به متراژ ۷۰ متر مربع  می باشد .

۱۴- در سال زراعی جاری این شرکت موفق به عقد قرارداد و بیمه بیش از ۶۰۰۰ هکتار گندم ، جو و دانه های روغنی در قالب طرح کشت قراردادی نموده است.

لازم به ذکر است دفتر کار این شرکت در بخش سیاخ دارنگون ، روستای کدنج ، جنب حوزه مقاومت بسیج امام جعفر صادق(ع)  واقع گردیده است .

مطالب مرتبط

موفقیت های شبکه تعاونی‌ روستایی استان فارس در دولت سیزدهم

توزیع بذر قاطی برنج از سوی تعاونی روستایی در مازندران

رئیس اداره تعاونی روستایی قیروکارزین معرفی شد

نظرات

  • سید امان

    تاریخ : ۱۰ - اسفند - ۱۴۰۲

    سهام عدالت ما را کی واریز می کنی پسر؟


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۰ - اسفند - ۱۴۰۲

    چی به سهام دارا دادن نظارت باید خیلی خیلی خیلی بیشتر باشه


  • امیر

    تاریخ : ۱۰ - اسفند - ۱۴۰۲

    خدمات شرکت عالیه همیشه سرکار هستند…


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۰ - اسفند - ۱۴۰۲

    منطقه ما توی یزد شرکت تعاونی همش میگه ضرر کردیم


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۰ - اسفند - ۱۴۰۲

    والله ما که توی همدان تا حالا ندیدیم بچه های تعاونی سرکار باشند