گوجه فرنگی در فارس با زمانبندی مشخص وارد بازار می شود

رئیس سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: رئیس سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: محصول گوجه فرنگی سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان با هدف تنظیم و متعادل کردن قیمت این محصول در بازار، تا پایان سال ۹۷ با زمانبندی مشخص به بازار مصرف عرضه می شود. به گزارش اول فارس به نقل از روابط […]

رئیس سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: رئیس سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: محصول گوجه فرنگی سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان با هدف تنظیم و متعادل کردن قیمت این محصول در بازار، تا پایان سال ۹۷ با زمانبندی مشخص به بازار مصرف عرضه می شود.

به گزارش اول فارس به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی فارس ،  احد بهجت حقیقی افزود: در قالب برنامه‌ریزی‌های انجام شده با مجموعه تعاونی‌های روستایی استان‌های هرمزگان و بوشهر، مقرر شد با یک زمانبندی مناسب افزون بر تاخیر در برداشت گوجه فرنگی، از ورود یکباره حجم قابل توجهی از این محصول به بازار مصرف جلوگیری شود.
وی، بیان داشت: دلیل تاخیر در برداشت گوجه فرنگی در سال ۹۷، جلوگیری از افت قیمت به علت کوتاه بودن مدت ثمر دهی و همچنین ارتقای کیفیت این محصول است.
بهجت حقیقی ادامه داد: سال‌های گذشته به سبب گرمای هوا و خشکسالی های مکرر، شاهد متضرر شدن تولیدکنندگان
به دلیل زودرسی و شتاب زدگی برای عرضه این محصول به بازار بودیم.
رئیس سازمان تعاون روستایی فارس بیان کرد: هم‌اینک قیمت گوجه درجه یک در مزرعه در استان بوشهر، بین ۳۰ هزار ریال تا ۳۵ هزار ریال و در استان های فارس و هرمزگان بین ۳۵ هزار ریال تا ۳۷ هزار ریال به فروش می رسد.
به گفته بهجت‌ حقیقی، بهای گوجه فرنگی درجه ٢ در مرزعه نیز بین ۱۶هزار تا ۲۰ هزار ریال و قیمت این محصول برای فروش به مراکز صنعتی و کارخانه ها نیز بین ۱۵هزار تا ۱۶هزار ریال محاسبه می شود.

مطالب مرتبط

انتظارات تشکل‌ها و اتحادیه‌های تعاون روستایی از رئیس جمهور در سفر به استان فارس

قفل کردن قیمت ها و تنظیم بازار میوه و صیفی‌ شیراز توسط تعاون روستایی فارس و شهرداری شیراز

۳۰ درصد منتخبین نمونه ملی بخش کشاورزی از تعاون روستایی فارس بودند/تامین و توزیع ۶۹۳۸۶ تن نهاده‌های کشاورزی و دامی

نظرات